The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 2260 ggr
diesel92
0

Sätta dit bro?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja jag säger då det. alltid är det något med detta byggande i världen.

Har placerat ut en bro och undrar om bron också ska "haka" fast i vägen eller om det är bra som det är?

mikkan01
0

Tassar här då jag undrar exakt samma sak…=)

~mikkan

[SallysPigge]
0

Ja du jag har haft en bro tidigare i en annan värld så jag minns inte om det ska vara linjer som med korsningarna. Men man borde känna att dom fastnar i varandra om man säger så. Sedan är det viktigt att bron är exakt i rätt höjd.

diesel92
0

2#: har inte känt att de fastnar så de är nog ej rätt. får slå en kik senare

SimsBrooke
0

Jag gör ett avtryck här också. My borde ju veta detta =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

myismyname
0

Ja, bron ska "haka fast" i vägen, men vägen kommer inte få sådana där vita linjer som då man sätter dit en korsning Glad Jag upplever det som lite krångligare att få bron att haka fast (och se att den gjort det!) än att få vanliga korsningar att haka fast, men det gäller bara att testa tills det går. Det är lättast att se om man zoomar in massor.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Namiko
0

Det är mycket krångel med broarna, men jag har för mig att det ska gå att se skillnad på en väg som har hakat fast och en som inte har det, men inte lika tydligt som vid korsningarna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

myismyname
0

#6 Du får gärna lägga upp en bild på skillnaden, då jag tror att det kan underlätta för andra som bygger sina världar Glad Själv har jag inte märkt någon skillnad, men det skulle ju vara himla smidigt om det är som du säger att man kan se det på vägen! Skrattande

Namiko
2

Kollade nu och när vägen inte sitter fast så är den lilla fyrkanten längst ut på en markerad väg mörkblå, när den hakar fast sig i en korsning eller bro blir den ljusblå.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

myismyname
0

#8 Åh, super! Skrattande

diesel92
0

nu ville det sig direkt :D

[SallysPigge]
0

#10 Bra var det så som jag sa att man liksom känner att den fastnar?

hanna-linnea
0

Lånar tråden då min fråga också handlar om broar, vart finns de? Har letat men jag hittar inte dem…:)

diesel92
1

11#: ja det kände man. Sen såg man att det blev ljusblått när det fastnat

[SallysPigge]
0

#13 Ok bra att veta :-)