The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 3852 ggr
mslovemusicart
0

The Sims 3 på Macbook Pro

Hej!

Kan någon vänlig själ förklara för mig hur jag laddar ner och installerar nedladdade filer till The Sims 3 på min Macbook Pro dator? Har läst lite i trådarna här men förstår inte riktigt ändå…Är ganska ny på Mac och förstår inte hur jag ska göra när det står att jag ska "Save file" till Users//Dokuments/Electronic Arts/The Sims 3 t.ex.

Hur sparar jag på Users//Dokuments/Electronic Arts/The Sims 3? Liksom vilka steg gör jag? Har spelat på PC sen jag var typ 10 år så jag förstår inte hur man gör på Mac.

Tack på förhand!

Ps. Om du/ni har några tips gällande att spela The Sims 3 på Mac så dela gärna med er :)

Tack på förhand!

[KKlara]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär gjorde jag:

1. Stoppa in skivan
  2. Gå in på finder
  3. (Kolla bilden) Det inringade ska du trycka på
  4. Skrolla ner, där finns det som en miniinkon som du trycker på
  5. Följ stegen
  6. Klart!

//Klara

BettaSplendens
0

När jag installerar saker så bara laddar jag ner saken, går till hämtade filer och packar upp det, jättelätt :)

mslovemusicart
0

Tack för era svar, vad snälla ni är!

Ska genast testa detta.

mslovemusicart
0

Sorry att jag spammar här haha men har en till fråga.

Läste här på sidan om en mapp man kan ladda ner på Mod the sims som man ska lägga in någonstans för att spara alla nedladdade filer i. Har laddat ner den från Mod the sims men får inte in den i spelet. Hur gör jag det? För då kan jag väl gör som du Betta, att jag laddar ner, går in på hämtade filer och lägger in filerna i den Mods-mappen? :)

Gud känner mig helt lost…haha. Tack för svar!