Vad saknas i TS 3?
Nu gör jag ett inlägg där ni kan skriva ALLT som ni tycker saknas i The sims 3. Detta har vi gjort en gång tidigare men jag orkar inte leta ppå denna tråd.
_**Och ni får INTE säga Väder Alla saknar redan väder så det behöver vi inte nämna!
**_Själv saknar jag mer maträtter, kanske lite mer efterrätter dem kan göra. Eller varför inte kunna baka en egen födelsedags tårta istället för att köpa ?
barnen kan ju göra en massa godsaker till familjen men detta försvinner när dem blir tonåringar. Barnen kan ju göra, sockerkakor, muffins, Brownies och en massa saker. Och varför kan inte de vuxna göra det också?
Det är vad jag saknar=)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Det hade vart kul om man kunde gå runt i en affär om man ska köpa mat eller kläder. Och kunna se vad ge gör på jobbet eller i skolan osv :)
Jag saknar fler yrken att ha som vanliga jobb och att kunna ha egen affär.
Att kunna följa dom till jobbet hade ju vart kul, eller i alla fall se när dom arbetar!
vet inte om man kan skriva det här som att det saknas.. men jag skulle vilja att dagarna var lite längre, tycker inte att man hinner med så himla mycket på en dag. speciellt inte när simmarna jobbar. då vill dom bara äta och sen gå och lägga sig på en gång
Små stjärnor lyser också i mörkret.
lite inspirerat av #3, att man kanske skulle kunna välja hur långa dagarna skulle vara, precis som man kan med deras livstid.
:)
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
#4 men dagarna är ju bara 24 timmar. Det vore konstigt om dagarna vore längre. =/ Isf kan man väl kunna kanske välja hur många Procent som man kan jobba som man kan här också.!
Håller med #0, skulle också vilja kunna baka mer saker, t ex födelsedagstårtor och brownies, muffins och sånt som barnen kan baka. Dumt att det försvinner sen.
Annars vill jag kunna handla kläder som man kunde i 2an. Och det var roligt att man kunde köpa tidningar, spel, mobiler, mp3 spelare och nån spelgrej tror jag det var.
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
#6 nu har ju dem mobilerna i sin ryggsäck!
Nu menar jag inte ändra timmarna utan att låta timmarna gå långsammare
#8 men du kan ju styra hur fort spelet ska gå. Jag verkligen avskyr att sitta där på det långsammaste på..
#7 Jo jag vet, men skulle vara kul om man kunde köpa nya och välja mellan olika :P
"I think therefore I am"
- Descartes
men… jag menar inte att man inte ska kunna spola. jag menar att dygnet i sig ska gå långsammare så att man hinner med mer. det är ju inte så att man hinner med mindre bara för att man spolar, allt går snabbare men man hinner med lika mycket……. så jag vill ha längre dygn.
#11 fast det tror inte jag att det kommer funka i längden..
#12 Varför inte? Det blir ju mer realistiskt och man spelar väl antagligen lika länge/mycket för det. bara att man inte spelar lika många sims dagar åt gången
#13 men hur ska dem kunna dra ner på tiden ännu mer?
klockan kan gå saktare, som jag sagt innan! Förstår inte riktigt vad det är som är så svårt att förstå :P
Alltså att klockan går saktare, men man ska kunna spola såklart medans dom gör grejer. Tycker som sagt att dagarna går för fort, det ska ju lixom inte ta en timme eller två för att bara åka till affären :)
#15 jag fattar precis vad du menar. Men klockan går ju redan sakta om man inte spolar,,,
Jo, men även om man inte spolar så tar ju en aktivitet minst lika lång tid för det = att man inte får så mycket tid över för annat innan dagen är slut! Som exempel på sin lediga dag så vill man hinna med några grejer, men man hinner kanske knappt förbättra sina färdigheter (om man har mycket i något redan) i någonting innan dagen är slut. Så kanske man skulle vilja hinna bjuda över en annan sim eller bara göra vad som helst…….
klockan går inte sakta. en sekund är en minut i spelet. man skulle faktiskt kunna göra det lite långsammare. nu tar det ju nästan en timme för en sim att dusch
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
Jag vill kunna sälja djuren och inte bara adoptera bort dom. Vill även att det ska finnas djuraffär som det fanns i 2an så man kan köpa djur där. Vill ha klädaffärer. Och följa med dom på jobbet.
Och massa massa mer.
#20 djuraffär hade vart kul ja! Kan man inte sälja hästarna i alla fall? fast klart att det hade vart kul om man fick kattungar eller hundvalpar och kunna sälja dom för en liten slant!
#21 jag håller med om att kunna sälja sina valpar och kattungar. Förstår inte varför dem har tagit bort den funktionen. För man säljer ju valpar och kattungar för en liten slant i vanliga fall också. Hundar är väl mer dyrare än vad kattungarna är men i alla fall.
Ja man kan sälja hästarna men menade katterna o hundarna. Om man tex vill ha en uppfödning så ska man adoptera bort dom? Man vill ju sälja tilll granner eller liknande..
#18 Men då menar du väl att du vill att saker ska ta mindre tid att göra, inte att dagarna ska vara längre?
"I think therefore I am"
- Descartes
#18 ja antingen eller, eller både och! vill bara att simmen ska ha mer tid över för annat :)
Jag hade velat att man skulle kunna ha en egen affär, att ha olika längd på simmarna samt fler dödsorsaker, såsom sjukdom eller liknande.. :)Känns ju lite orealistiskt att man alltid ska behöva svälta/dränka/elchocka sin sim till döds ;)
jaa ställa in längd vore ju as kul! =)
#26 oh ja, det där glömde jag ju bort. Att man skulle kunna bli sjuk lite mer magsjuka, förkyld eller dylikt. sen att dem skulle kunna få seriösa sjukdomar också så som cancer och dylikt. =)
Att dom kan åka utomlands och sola och bada i havet !!! Ta in på hotell osv.
#29 Åka utomlands kan man ju i Destination Världen.
Men håller med om att bada i havet och bo på hotell. Sola kan man ju nästan, man kan ju slappa i solstolar.
"I think therefore I am"
- Descartes
Hade vart kul om de kunde bli solbrända också :P
Och om man kunde gå till frisören och man kunde klippa håret på sims ''gubben''själv :P
Och om det fanns flera hälsoproblem som feber, virus, dålig syn osv som tex skulle göra att de blev sängliggandes.
Och om det fanns högtider, som jul, nyår, påsk fast kanske de skulle heta något annat kul.
Och nya personligheter som tex modegeni som behöver byta kläder hela tiden eller något.
Och om man kunde ge varandra presenter tex blom buckett till någon som den gillar eller smycken till sin fästmö osv…
#31 blombukter kan man ju redan ge,
#32 va?? hur? det hade jag ingen aning om
och det hade vart kul om man kunde bryta något och få åka till sjukhuset
#33 Man trycker på romantiskt så kommer det upp "ge blommor" så väljer man färg… Fast du kanske inte har det expansionspaketet som det kom med, har för mig att det kom med kvällsnöjen, men är inte säker! (Kanske var leva livet?)
"I think therefore I am"
- Descartes
#35 jag har inga expansionspaket alls, man ska köpa kvällsnöjen och husdjur :)
Ja man kan det i destination världen men de suger och är tråkiga länder. Mena att dom ska kunna åka till turkiet typ och bo där i en vecka och ta in på hotell. Kunna gå ut o äta på restauranger ( och att man kan följa med in) Och att dom kan bli solbrända. Allt som dom kunde i 2an när dom åkte utomlands.
Att kunna göra ett hav med ljust vatten som man även kunde bada i. Samt att man kunde surfa på vågor och bli uppätna av hajar :P
Allt som gör att spelet blir mer verkligt, t.ex. kunna skada sig, bli sjuk… städa huset (damsuga mm), att man kan be familj/vänner att passa barnen i familjen.
Det var allt jag fick i huvudet nu :)
Jag skulle vilja att tiden var på ett annat sätt. En sekund här är väl en timme där? Dagen är ju förbi innan dom hinner vakna ens känns de som.
Hade varit kul att kunna adoptera bort barn och adoptera.. Eller kan man de kanske?
Har man tex två tjejer som är tillsammans hade de ju varit kul om de kunde adoptera.
Att när man skulle handla i mataffären att man fick gå in där. Klicka på kyl för att handla mjölk och sånt, frukter där, godis och sånt!
Hade varit kul med typ chips och sånt om dom sitter och kollar på tv ^^
Dom borde kunna bli sjuka. Allt från halsont till cancer.
Skära sig och måste in och sy, bryta benet eller något.
Bada i havet, göra sandslott och surfa.
Hade varit lite små kul med någon mini djurpark att ta med familjen till ^^ Äta i någon kiosk, mata djuren och sådär. :)
Julafton hade varit kul :) Om allt plötsligt blev julpyntat i stan, de fick ledigt från jobbet, mm.
Och hade varit kul om killarna kunde raka sig! :D Att de växte ut om de inte rakade sig varannan dag eller något.
Hade varit kul om barnen kunde åka på läger.
Det var de jag kom på nu iallfall.. Brukar alltid komma på saker när man sitter och spelar.
#40 Man kan adoptera, man klickar på telefonen så ska det komma upp ett alternativ, kommer inte ihåg exakt vad det står.
"I think therefore I am"
- Descartes
#40 du hade väldigt mycket bra, det där med jul och julpynt i staden vore coolt Lite mer julpynt till hemmet skulle jag vilja ha =) Det där med rakning vore kul, och tjejerna måste raka benen :DSjukdomar vore bra :D Det känns inte alls som i verkligenheten.
Adoption kan man göra; Tryck på telefonen och sedan "ring tjänst" eller nått står det så har du alla tjänster där letar du på "adoption" eller nått står det.. =)
det hade varit kul med bondgårds djur :) kossor, får, hönor…fast det skulle typ inte vara the sims 3 längre då känner jag ^^ xD
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#43 fast dock skulle det vara kul och skaffa sin egen mjölk från kossor och får, dels för att kunna göra typ fårost eller nått sånt och kossornas mjölk kan man dricka eller göra ost eller baka på =) och hönor där man kan få ägg.
Det man nu kan göra med ägg och ost är ju helt absurt. Att man kan odla dem i jorden :S det är helt sjukt.
#44 haha kan man odla ost?? XD måste man ha något expansionspaket?
#45 ja det kan man ägg också.. Man måste dock ha typ nästan fullt på färdigheter av trädgård.
#46 jaha ok, därför har jag inte märk det, typ ingen av mina simar har färdigheter i trädgård :p
#47 hehe, jag har alltid en trädgård åt mina simmar. Och just i min familj jag skriver om på min blogg så har hon som yrke att jobba med trädgårdsarbete =)
#48 jag har förstört mitt sims med nerladdningar och fusk så det är inte lika kul att spela längre, dessutom har jag inte kunnat använda nerladdade möbler ända sedan den senaste uppdateringen kom :(
#43 Det hade varit riktigt kul! :)
Leva på en bondgård! :D
Hade även varit "roligt" att jobba med det. Mjölk och kanske grisar och kor till slakt? Att de kom en bil och hämtade dom, inte att man själv dödade de ;P
Jag saknar en hel del som fanns i The Sims 2. :c Även sådant som inte fanns där. Jag vill kunna följa barnen/tonåringarna till skolan och se vad de gör där. Typ som Studentliv, fast i en skola. :) Sedan saknar jag en del expansionspack som finns i The Sims 2. :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
jag vill att arbetsliv & studentliv ska komma till the sims 3, det är nog det jag saknar (: och sen att man kan bli varulv, häxa, plantsim osv!
suit up!
#52 det saknar jag också arbetsliv och studentliv och även väder =)
#53 Lite kul att du sa väder, när du själv skrev i #0 att man inte behövde nämna det :P
"I think therefore I am"
- Descartes
#53 jo iofs. haha.. Kom på det när jag hade skrivit det haha
Jag skulle tycka det hade varit kul om man kunde spela online!
Alltså, att man satt med en varsin dator och kunde spela en varsin sim, eller husåll, som kunde träffa den andras sim/hushåll (och göra massa annat förstås också). Jag har hört någonstans att det har funnits något liknande förut, men att det spårade ut helt. Men men, hade varit kul o ha. :)
#56 I nästa expansionpaket kommer man kunna skicka över simmar till sin kompis, man kommer kunna ha en logg mm. Så det blir mer online.
Jag vill att man ska kunna laga fler rätter, ha fler djur, fler böcker, fler färdigheter, fler saker att göra hela familjen t ex. brädspel, sporter, filmer att se hemma, fler saker att göra hemma.
Många saker, men jag är långt ifårn klar med den listan.
Jag vill att the sims ska bli så verklighetstroget som möjligt och att man ska kunna ha fler dödsorsaker som tex bilkrock, canser osv och fler sjukdommar som feber, hjärtinfarkt, lunginflamation osv
En till sak som vore kul är att man kunde välja saker som simen inte gillar som tex färger, musiksort, klädsort osv…
rutschkanan till poolen!
#59 ja juste det tänker jag på varje gång jag gör en pool :P
och en trampolin!! :D
Te sunt non solus ♥
Åh, skulle så gärna vilja ha hotell i 3:an!
Det som jag och min kompis har pratat om länge är att man ska kunna bli sjuk. T ex bryta benet, få cancer, sitta i rullstol eller bara bli förkyld.
Medarbetare på Pokémon iFokus
#63 Att bli förkyld kommer med årstider.
#64 kan man :o OMG vad kul!!
Jippy vi kan bli förkylda :-D … enda gången det är ok är när det sker i sims och inte in real life …
Mer saker som ger spelet "känsla" eller vad man ska säga. Gör en liten lista..
• Mysa med filtar i soffan
• Dricka TE!
• Sjukdommar och skador som man måste bota, simmarna kanske har en större chans att få hjärtinfark när dom blir äldre osv.
• Resa utomlands utan att leka någon galen gravplundrare 
• Sälja katter och hundar, gud vad störigt att man inte kan det.. grr.
• Längre dagar, som att en minut i spelet t.ex är två sekunder ist för en, så man hinner med lite grann… Dom är ju SÅ långsamma våra vänner simmarna, ska det ta 20 min att gå utanför huset…
• Mer egenskaper höhö
• Vara med när man tävlar med hästar
• Kunna tävla i dressyr
Sen massor av andra saker haha 

Jag skulle vilja ha fler alternativ till husdjuren, gå på hundutställning, träna agility m.m. Och kunna träna dressyr. Jag hade gärdat vela ha högtider men det tror jag kommer med årstider, annars så har det kommit väldigt bra förslag av er andra ovanstående, sen hade jag gäna velat ha fler jobbalternativ och kanske fått lite fler övernaturliga djur som man kan få om man har både husdjur och övernaturligt hade varit roligt :-)
Haha! Ja ni har nog skrivit det mesta som jag också saknar men jag måste ju säga att jag fnissa ganska gott när jag läser (en sammanfattning) " Tycker det skulle vara kul om dom kunde bli sjuka, sängliggandes av virus, eller typ något allvarligt som cancer eller bryta benet"
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
det skulle också var kul med religoner!
alltså olika religioner, som man kan välja när man skapar simmen, och så kan man ändra religion om man börjar tro på något annat :D