The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1553 ggr
IdaKw
0

Dator till sims?

Ursäkta att jag startar yttligare en sån här tråd.

Men nu är det så at jag suger på datorer men jag vet att stationär är bäst till spel överhuvudtaget. Men Jag vill gärna ha en Laptop då jag bor på internat och vill kunna flytta runt den lite. Kan ni ge mig lite förslag och tips?

Tänkte på denna;http://www.siba.se/product/9822000/asus-g75vw-91051v?ref=section&sec=9283870928386310682866

I dyraste lagt. Och som sagt - Noll koll på datorer.

Linnsan91
0

Hejsan!

Jag köpte en bärbar dator (Sony Waio) och priset låg på ca 8000. Och jag kan spela med ganska bra inställningar och har inte haft särskilt många problem sen jag bytte från min stationära till denna. Det är ungefär hälften av vad den dator du länkade till kostade. Nu är jag verkligen ingen expert på området så jag ska kanske inte uttala mig men jag tror att du betalar mer än vad du skulle behöva om du väljer den. Men det beror självklart på vad du mer vill kunna göra med datorn. Om man kollar på datorns egenskaper så verkar den ju vara väldigt bra och rolig speldator. Men som sagt.., du kan nog få en bra speldator för en mindre peng också om du vill låta dig styras av priset istället. Skrattande

Hmm, hoppas att jag bidrog med någonting i alla fall! :D

[KKlara]
0

Jag skulle starkt rekomendera en mac! Även fast de  är väldigt dyra…
Helt klockrena helt enkelt! Inte massa konstiga inställninger och annat konstigt som en PC har (det är jättesvårt att förklara men dom som använder mac förstår vad jag menar),helt okej att spela sims på, men om du vill he en riktig "speldator" kanske en PC är bättre eftersom sims egentligen är gjort för PC från början :)

//Klara

[jjennyeklundd]
0

Visst fungerar den datorn jättebra till the sims spelen! Du kan i princip spela alla spel man kan tänka sig på en så bra dator och i högsta grafik. Jag spelar sims 3 på den här datorn: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah531_intel_i3-2350m_4gb_320gb_15.6_w7hp-19195465 och det fungerar jättebra! Laggar ingenting. Men sen spelar jag inte på allra högsta grafik i ju för sig :-) Men du kan säkert hitta många datorer som är ungefär lika bra som den du visade till bättre pris, det är jag säker på!

[SallysPigge]
1

Vilken du än kommer att välja så fråga dom i butiken vilken dom anser är den bästa för sims. Dom vet, dom får dom frågorna hela tiden. :-)

DenLin
0

#2 Spelar också på mac, funkar helt ok! Men stör ihjäl mig på att inte kunna använda världsskapar-verktyget, det funkar bara i windows…

BettaSplendens
1

Är du lite teknisk skulle jag verkligen bygga en egen dator! Min broder byggde en superspeldator (ehee…) för ca 7-8000 tusen kr och skulle man köpa en klar med allt den har skulle den kosta runt 16 000. Den datorn är verkligen underbar, älskar att spela på den! :D

Men som sagt, du måste kanske känna till lite saker om datorer, fast du kan ju lära dig också!

Jag spelar sims på min macbook  pro och det funkar helt ok, laggar då och då men äsch :)

Edit: nu såg jag att du ville ha laptop hehe, men försök att ta reda på den bästa speldatorn med hjälp av andra duktiga datormänniskor på typ dator iFokus, dom i affärerna brukar inte vara jätteduktiga på det och vill bara sälja.