Amanda Fox Dagbok
Jag tänkte börja med en ny grej (I alla fall för mig). Det här är Amanda Fox dagbok. Hon är upptäcksresande och kommer då resa nästan hela tiden. Den här dagboken är till för att hon ska skriva om alla sina upptäckter och resor samt saker hon hittar och gör.
Jag hoppas någon vill följa 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Låter intressant. :D Kommer följa!
#1 :D Men måste göra lite läxor innan jag kan skapa henne :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Det vore spännande!
//Sara (lollipop99)
#3 :D
Det här är Amanda Fox. Hon har egenskaperna Älskar naturen, Fotograföga, Bra sinne för humor, Äventyrlig och Atletisk. Hon älskar Falafel och Egyptisk musik och favoritfärgen är Vågskum. Amanda är Vädur och hennes livsönskan är att Utforska sex gravkammare på varje resmål helt.
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Nu kommer jag skriva ur Amandas synvinkel. Ur hennes dagbok.
Jag har flyttat in i mitt nya hus nu. Jag gillade designen och så. Jag har inrett det lite med en ny teve, nya soffor, och nytt kök. Sen så har jag ställt in den nya bilen jag fick av mamma och pappa i garaget. Den är lite väl lyxig för min smak och jag tänker bara använda den när det är nödvändigt. En väldigt viktig sak jag köpt är en videokamera. Den nyaste som går att köpa. :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Det här är så spännande! Jag var i bokhandeln och köpte lite böcker att ha med mig på resan. Sen ringde jag ett kort samtal till mamma om att jag ska åka till Shang Simla! (Kina) Nu har jag precis anlänt och jag ska vara här i tre dagar. Först ska jag kolla upp baslägret. Sen får vi se. :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Dum fråga, men du har Destination Världen va? :)
//Sara (lollipop99)
Det här följer jag!
//Sara (lollipop99)
7#: Ja h*N har destination världen. Det är i det paketet man kan åka till kina, frankrike och egypten ^^
FÖljer :D
Te sunt non solus ♥
#7 Japp :)
Jag kollade anslagstavlan efter äventyr och såg att det var någon som letade en äventyrare! Jag kontaktade honom och han ville att jag skulle komma när jag skaffat lite överlevnadsgrejer. Så jag åkte iväg till marknaden och köpte både färsk- och torkad mat. Sen så köpte jag en kamera, ett tält, dusch på burk och en gullig stenstjärna som försäljaren påstod var en nyckelsten. Nu ska jag bara åka hem till gubben och säga att jag är redo, för jag stannar bara i tre dagar här i Shang Simla!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Gubben visade sig vara en gumma som gav mig en sten som var formad som en nyckel som tydligen också var en nyckelsten. Jag gav mig iväg till nåntings arméns salar. Väl där inne såg jag en platta med fotavtryck i, så jag ställde mig där. En bit av golvet sjönk undan och blev en trappa!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jag fortsatte in genom dörren och hittade en liten hög med antika mynt! Vid noggrannare räkning var det trettiosex stycken mynt. Jag ställde mig på en till platta och fortsatte genom den nya dörren. Sen kom jag in i ett nytt rum där jag knuffade en staty att stå på en platta så att det framträdde fotspår på plattan brevid. Jag ställde mig på plattan och kedjan om dörren brast.
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jag kom in i ett rum fullt med statyer och skattkistor. Efter att ha knuffat undan dom flesta statyer kom jag åt skattkistorna. I en fanns det jade, i en annan mat, och i en tredje antika mynt. Sen fanns det en slags pool som jag bestämde mig för att utforska. Så jag dök i och hittade en dold tunnel upp till ett rum med en kista som innehöll en nyckelsten! :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer! 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
följer! :)
följer! :D
Fööljer! :DD
Följer! :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Vad kul att så många följer! :D
Jag hittade en dold dörr tillbaka till trappan som jag tog upp till ytan. Sen tog jag en taxi hem till gumman som hette Amin (Tror jag). Jag överlämnade reliken hon ville ha, det var en antik vas! Amin blev jätteglad och jag fick bra betalt. Efter att ha räknat alla antika mynten jag hittade så vet jag att jag har över 100 mynt! Jag ska leta upp specialhandlaren innan jag kollar upp ett nytt äventyr!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Trodde inte förra skickades ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer :D.
/ Miranda
Jag tillbringade sista dagen i Shang Simla med att läsa dom nya kinesiska recepten jag köpt. Nu är jag hemma och det första jag gjorde var att köpa ett sköldpaddsterrarium till min nya minisköldpadda Rosie! Henne hittade jag i Shang Simla kravlandes på marken.
Jag planerar att åka till Al Simhara (Egypten) snart. Men jag ska stanna hemma någon dag först. Sen har jag köpt en ny hylla att ställa lite grejer jag hittat! :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer
följer
följer!
I Al Simhara blev jag närapå uppäten av en mumie när jag var på ett gravupppdrag. Tyvär han jag inte få upp kameran när jag sprang för livet. Sen tappade jag kameran i en pool… Så det blev inga bilder från semestern, men när jag kom hem köpte jag en bättre kamera. Men synd är det… Nu slappar jag hemma i soffan. :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer :)
Följer! :)

Följer! :D
Följer såklart!
Klart att laxen ska ha en jolle
#41 Haha, oj, det var längesen jag spelade på Amanda Fox. Kanske gör det snart! :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Ska ta tag i denna legacyn igen! Grejen är bara den att den har blivit lite lidande eftersom jag håller på med min andra legacy, Släkten Emmagan. :/
Först rensade jag bort all sten vilket tog en bra stund. Sedan undersökte jag noga väggen bakom. Efter några minuter fick jag syn på en liten sten som stack ut som jag tryckte på. Väggen sprack!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jag kom in i ett väldigt intressant rum som fick mig att misstänka att det någonstans i rummet fanns en fälla av något slag. Så jag tänkte att jag skulle börja lite försiktigt - och dumt - och stack in handen i ett hål i väggen. En dold kontakt aktiverades och en del av väggen svängde runt och visade sig vara en dörr tillbaka till början. Vilket får mig att tro att jag börjar närma mig mitt mål!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Följer, jättespännande! :D
Men i ett litet rum bredvid låg det…. Ett till väldigt, väldigt läskigt fynd! Hur har dom dött? Inlåsta? Av hunger? Av törst? Av något annat som bara brukar hålla till i gravkammare? Eller är det faktiskt dom som ska vara begravda i själva gravkammaren? Av någon anledning tror jag inte det…
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jag hittade massor av saker i gravkammaren. Men eftersom min uppdragsgivare inte ens sagt vad det rörde sig om för borttappat föremål visste jag inte riktigt vad jag skulle leta efter. Tillslut ringde jag upp henne.
"Hallå, det är Noelle."
"Hej Noelle, jag är i gravkammaren, och jag undrar bara vad det var för något föremål du letade efter?" frågade jag henne.
"Ååh…" det blev tyst en stund i andra änden av luren.
"Hallå?" sade jag rätt irriterat, "Vad var det för något?
"Äsch! Strunta i det! Jag behöver det inte. Jag har faktiskt köpt en ny", sade Noelle glatt, omedveten om den ilska jag kände. Hade jag letat igenom en gravkammare full med gravar och skelett för ingenting?
"En ny vaddå?" frågade jag iskallt.
"En baseboll, fast i och för sig var den gamla mycket bä.." Jag lade på mobilen.
Sista dagen slappade jag bara. Som på bilden, där en av mina nya egyptiska vänner, Layla Lufti, lärde mig en sång, "Under den heta ökensolen."
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )