Familjen Mattson
Blev sugen på att skriva min egen "simhistoria" när jag ser alla fantastiska som alla andra gör. Dock så orkar jag inte göra en ny familj men jag har ju mina gamla trogna Mattsons som jag slitit med i två år. Dock har jag inte varit aktiv från och till så jag är på generation 7 eller 8 bara. Men kommer börja historien härifrån men med lite bakgrundshistoria till släktet samt till dom som jag spelar med nu.
Hösten 2010 flyttar Angelina Mattson in i ett hus i Sunset Valley. Hon kom från en rik familj så hon hade gott om pengar och unnade sig ett liv som ansågs överflödigt och överdrivet lyxigt av hennes grannar och andra invånare som hördes talas om henne. Varför hon var tvungen att lämna sin familj var det däremot ingen som pratade om.
Eftersom hon var en riktig partypingla så ordnade hon fester så gott som varje kväll och fick snart kontakter överallt i stan och snacket om henne slutade, för tillfället.
Hon hade inte heller fötts med det sämsta utseendet och det i kombination med hennes rikedom gjorde att männen i Sunset Valley drogs till henne. Hon avfärdade dock alla och elaka rykten började spridas igen av dom nobbade männen. Snart dök det inte upp folk längre på hennes fester och när till och med hennes bästa väninna slutade svara när hon ringde bestämde hon sig för att det var nog. Hon besökte sin kompis och frågade rätt ut vad som var problemet. Som hon anat var det stark homofobi i även den här staden och hon fick inse att om hon någonsin vill ha ett barn är det bara att adoptera.
Sagt och gjort, hon adopterade Sophie från en familj med många barn och inte hade råd med ännu en. Saker började lösa sig, fler och fler homosexuella och bisexuella kom ut och hon blev åter igen accepterad av samhället. Dock så fick Sophie lida över hennes mammas nya sociala liv och fester varje kväll gjorde att hon ofta fick gråta flera timmar innan hennes mamma upptäckte henne. När Sophie började skolan råkade hon säga till en av hennes kompisar att dom inte kunde leka hos henne för att hennes mamma skulle ha fest idag igen när en lärare var i närheten och socialen blev kontaktad. Hon fick behålla Sophie eftersom det ändå anses bäst för Sophie om Angelina lovar att hon inte ska ha fler fester förutom födelsedagsfester längre. När Angelina skötte sig var hon nog den bästa mamman hon kunde vara och Sophie kunde alltid prata om henne med stolthet.
Det var det mesta som hände i Angelinas och Sophies liv, Sophie fick barn, som fick barn och så fortsatte det.
Angelina och Sophie
Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))
Fadern i familjen, Jacob växte upp med sin mamma som dog när han fortfarande gick i skolan och sin morbror och hans fru och sina två kusiner. Han föddes samma dag som äldsta kusinen Melina så han har alltid sett henne som sin syster. Hans pappa var en strippare som hans mamma blev på smällen med på hans morbrors frus möhippa(komplicerat jag vet.) Han har en mycket äldre syster också, en halvsyster såklart. Hon var inte heller planerad, och pappan är ett spöke som var mammans gymnasiepojkvän men dog på deras bröllopsdag eftersom han var en vampyr. Så systern är ett levande vampyrspöke och blev skickad till internatskola innan Jacob och Melina föddes så när hon kom hem efter 10 år så var hon inte välkommen och jobbar som hembiträde åt en av stadens höjdarfamilj och har ingen kontakt alls med resten av Mattson då hon anses som en synd.
Jacob flyttade till ett hus mitt i stan med sin gravide fru Zandra där det ska vara lugnt och tryggt för deras barn att växa upp.
Dom har två barn just nu, den trotsige och konstnärlige tonåringen Malou som skolkar för att få måla och skulptera på heltid vilket är svårt för Zandras modershjärta men alla försök att tvinga henne får bara Malou att göra ännu mer som hon vill eller bara gör tvärtom bara för att hon vill. Malou verkar dessutom inte vara intresserad av någon i sin egen ålder och det oroar också Zandra, speciellt under dom sena nattimmarna när Malou vägrar komma hem eller svara när hon ringer. Men när den annars rätt obrydde Jacob säger till Malou att hon inte får vara tillsammans med vem som helst så väljer Malou att för sina föräldrars skull inleda ett låtsasförhållande med en klasskompis. Dock visar sig denna kompis vara en tjej men i det spelar ingen roll för hennes föräldrar och dom lugnar ner sig och låter Malou hållas med mycket av hennes konstiga idéer som att skaffa en hund. Dom vet inte att Malou egentligen bara låtsas och inte är hos sin flickvän när hon är borta.
Deras lille son, William har dock inte ännu visat några tecken på att bli som sin syster men å andra sidan är han ännu bara ett litet barn som fortfarnade går på potta.
Malou
fööljer :)
Always <3