Funkar inte att öppna
Hej!
Vi har köpt sims 3 och pappa har kunnat instrallera det till en viss del, sen kommer det ''vilket program vill du öppna spelet med?''. Varför gör det det?
Måste man ha något speciellt program för att kunna öppna det?
Är enormt tacksam för hjälp!
Konstigt, det jag vet som måste vara installerad är Origin sen borde spelet själv säga till om det saknas något.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Prova att gå in här:
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin
och klicka sen på TS3W, då kanske det funkar?
#3 Jag förstår inte vad du menar? ^^
Så som jag tolkar det så försöker det starta programmet med fel fil.
Skulle du kunna bifoga en screenshot på mappen där filen ligger i? :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#5 Jo precis, där spelet är? (:
__
Pappas kompis fixade spelet till oss, alltså har vi inte köpt från någon affär..För att jag och min syster ska kunna ha på varsin dator. Pappa sa att det inte var någon skillnad, att man behövde instrallera detta ändå. Tror ni det stämmer? :P
#6 Här måste jag fråga, är det en nedladdad version av Sims 3? Det vill säga, en olaglig version?
Här på sajten har vi valt att ta avstånd från sådant, då vi inte vill förknippas med olagligheter. Så om så är fallet kan jag tyvärr inte hjälpa dig. :(
#7 Nej det är det inte, jag vet inte hur dem har fixat det men pappa sa att det inte är en olaglig version. Han var väldigt nogrann med det! ;)
Men då kanske det hjälper om vi köper från en affär? Men min kompis hade gjort samma och det var inga problem för henne :/
#8 Okej. Det skulle hjälpa om du kunde ta en skärmbild av mappen som The Sims 3 ligger i. Då kan man eventuellt se om det fattas någon fil i mappen som kan orsaka problemet. :)
#10 Ungefär, ja. Det blir svårt att hjälpa dig från och med nu, då det står "The Sims 3 RIP" som en av mappvägarna på skärmbilden. Det är alltså en bränd version av The Sims 3, en kopia. Googlar man The Sims 3 RIP får man en massa resultat på hur man laddar ner The Sims 3 olagligt.
Jag har ingen kunskap alls om hur man installerar eller spelar brända kopior av spel, är jag rädd. Det bästa råd jag kan ge är att du antingen vänder dig till din pappas kompis eller din kompis och ber om hjälp, eller köper The Sims 3 från en affär. :)
#11 Hmm.. då säger jag det till pappa! Jag vill inte göra något olagligt direkt :)
Tack för hjälpen ändå!
Men om en kompis till din pappa har fixat spelet så borde ni ju kunna se om den är köpt eller inte. Sedan skriver du i första inlägget att ni har köpt spelet.
#13 Det blev lite krångligt antar jag, pappas kompis borde ju ha köpt det (men laddat ner).. Pappa ska höra med honom imorgon ^^