Hästkvinnan Nellie
Tänkte starta en berättelse om en sim som heter Nellie och brinner för hästar och hästsporten!
Nellie Gustavsson är en mycket målmedveten tjej som aldrig ger upp. Hon har ridit sedan hon var 8 år gammal och allt om hästar. Detta är en mycket bestämd, modig och stark tjej. Hon har precis köpt två stycken mycket unga hästar vid namn Chippen och Rambo. Inte någon av de är dresserade och det har aldrig suttit en enda sim på de. Men Nellie, hon har bestämt sig.. detta ska bli två stycken helt underbara hopphästar. Och när Nellie har bestämt sig, då kan ingen, absolut ingen, sätta käppar i hjulet för henne! Även om hon är ung och fortfarande borde leva ett livligt liv så tillbringar hon den mesta tiden i stallet.
Chippen Gustavsson (flugskimmeln) är en helt galen 3 årig häst. Vresig, smidig & odresserad är hans egenskaper. Hans förra ägaren kunde inte ens leda ut honom från hagen förrens han stegrade och sprang iväg, det var därför hon sålde honom. Nellie tar detta som en utmaning!
Rambo Gustavsson (ljusfuxen) är en aggressiv och dum häst på 2 år. Aggressiv, smidig & odresserad är hans egenskaper. Han är den svåraste hästen Nellie någonsin träffat. Men det tycker Nellie bara är kul. Hans förra ägare slog honom väldigt hårt och plågade honom, så nu är han därför väldigt skygg mot människor han inte känner och vill gärna sparka och bita dom.
Nu börjar historien om Hästkvinnan Nellie och de galna hästarna.
Kraam från Ryttarensofia!
Följer 
Väldigt fina hästar, särskilt skimmeln.
Rambo har börjat lita lite på Nellie nu, hon kunde iallafall sätta fast grimskaftet i tränset. Sen gick hon några meter och då tog det stopp. Rambo började stegra och slita sig från grimskaftet! Som tur väl var så var inte Nellie ivägen och fick en hov i huvudet. Hon kunde som tur väl va lugna honom lite så han stannade när han stegrat klart! Nellie ska ta det lite lugnare fram nu och inte leda honom på en gång!
#3 Tack så jätte mycket :D
följer :)
Eftersom Nellie är bestämd och inte vill ge upp så satt hon upp på Rambo direkt igen. Hon kom upp utan problem, men om vi säger såhär.. hon kom inte ner utan problem! Innan de ens kommit ut från tomten så blev Nellie avkastad. Det var tur att Nellie inte skadade sig, för det var en rejäl avkastning!!
#5 Tack :D
följer :D
#9 Tack så jätte mycket :D
Följer :)
#12 Tack :D
Nellie har tränat Rambo en stund nu. Travat över cavalettibommarna och nu prövade hon att styra mot de lite större hindret. Och vet ni? HAN HOPPADE! Detta kommer absolut sluta bra! Nellie ska börja rida Chippen såfort hon tränat klart Rambo!
Första hoppet med Rambo avklarat!
RAMBO HAR BLIVIT FRAMGÅNGSRIKT TRÄNAD, vilket betyder att han nu är en dresserad pojke! Nu ska Nellie börja träna mycket seriöst med honom!
Efter det lyckade träningspasset med Rambo så hoppade Nellie upp på Chippen för första gången! Han var lite lugnare än Rambo, han försökte bara gå iväg lite medans Nellie var påväg upp! Men nu är hon uppe och trängen på Chippen börjar sakta med säkert!
följer! superbra! jag älskar hästar! 
// EE
följer
Bloggare på threesimsnerds.blogg.se
#22 och #23 Tack så jätte mycket :D Ska försöka starta spelet nu och uppdatera här lite :)
Nellie kände att hon ville ha en häst vid sidan av sina unga outbildade hästar. Hon ringde till en hästuppfödare och undrade om han hade någon häst tillsalu som var utbildad och kunde bli bra i hoppning. Han sa att han hade en fin och vacker 9 åring som var hur snäll som helst.. Nellie bestämde sig för att åka ner och kolla på hästen. Det tog 1 timme med buss att komma fram. Tillslut så var hon där. Uppfödaren visade var hästen stod och dom gick dit. Nellie blev helt förälskad i hästen och bestämde sig så fort hon fick syn på den. Boxen jämte stod också en häst som var tillsalu, lika söt som hästen Nellie skulle köpa. Nellie frågade hur den hästen var och hur gammal den var. Uppfödaren sa att hästen är helt fantastisk, 11 år och supersnäll. Därför kom Nellie tillslut hem med 2 till hästar. Så nu har hon 4 hästar att rida varje dag, vi får se hur detta kommer gå. Fast såklart måste Chippen bli dresserad innan de nya hästarna sätts igång. Så nu står Chippen i centrum!
Den ljusa/vita heter Chagall och den bruna/vita heter Winnie. Just nu är Winnie det enda stoet i stallet!
Följer! Så otroligt fina hästar :)
Klart att laxen ska ha en jolle
följer, håller med alla andra, jättefina hästar!
Medarbetare på Pokémon iFokus

Följer :-)
Följer! :)
Följer, du skriver jättebra och vilka fina hästar du har! :D
Tyvärr så har jag nu tagit bort familjen och spelar inte på den längre :/
Följer :)
#35 Varför tog du bort den? :O
#33 Blev en bugg i kvateret, så kunde inte spela i det, så tog bort det. :/
#38 kan du inte göra en ny??? tycker din var det roligaste jag läst xD
#39 Haha jo, det kan jag väl. Får se om jag har tid för att göra en idag då. Ny männsika och nya hästar blir det isåfall! Tack :)
Superfina hästar!
Följer! :)
#40 åh, blev det av? :D
Åh, vilka fina hästar! Älskar verkligen bilderna! :)
fööljer
Always <3
#43 Tyvärr, har ganska mycket i skolan nu, men jag återkommer när jag har tid! :D