The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1692 ggr
htt
0

Hår- och ögonfärg

Någon som vet hur hår-och ögonfärg ärvs egentligen?
Har sett legacys där hårfärger kan hoppa någon generation och sen dyka upp igen. Så min fråga är väl egentligen hur dessa egenskaper ärvs?

SimsBrooke
0

Har faktiskt ingen aning. Har i alla fall två simmar i min legacy (familjen Jones/Håger/Scott) som är blonda :S Fattar ingenting varför dem blir blonda när ingen av dem som är grundare är blonda dem är brunhårig och svarthårig så fattar inte riktigt hur endel får blont hår :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hallonsmurfen
0

min grundare hade gult hår, och hennes man hade blont.

båda deras barn fick gult hår…

men när arvingen fick barn (visserligen med en rödhårig, alltså riktigt vinrött) så fick hon nästan brons-färgat hår…

(inte helt men när jag såg hårfärgen, kom jag på namnet och gjorde håret bara lite mörkare)

men jag vet faktiskt inte hur det år till Obestämd

Medarbetare på Pokémon iFokus

[lillakaninen]
0

I min legacy hade en sim rosa hår, och banet fick rosa hår också. Men mer än så vet jag inte, om det liksom "hoppar över" vissa generationer :)

Namiko
0

Dom kan ärva hårfärgen både från sina föräldrar och sina mor-, farföräldrar. Så en färg kan lätt hoppa över en generation ibland. Jag hoppas på mer grönt hår i min legacy nu när inget av barnen fick det, Ofelia fick sin hårfärg från sin farfar tex. I generationen innan så fick hela 3 av 5 barn sin morfars blonda hår.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
0

#4 med andra ord så fick alltså Henrik Scott som är Benjamin Scotts son sin hårfärg från Felicia som måste bli typ gammelfarmor eller nått sånt till Henrik om jag inte minns fel. 

Skulle behöva sätta mig och göra familjeträdet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke