The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 8358 ggr
Mitchika
2012-03-24 21:41
1

Odödlighet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som inte spelar Legacy/när ni inte spelar Legacy, har ni någonsin haft den där speciella simmen som ni vill ska leva för evigt? Är ni som jag och vill ha en sim att spela på utan att oroa sig för att den ska åldras och dö, men samtidigt vill att kvarteret ska åldras och utvecklas?

Hur gör ni för att hålla liv i era simmar?

Jag har tonvis med bra fuskfria metoder och trick. Vilka använder ni er av?

Följande kör jag med:

**Koplantan
**Den underbara, gosiga lilla koplantan är ett sätt att hålla liv i din sim, men till ett pris. För att du ska kunna mjölka den på elixir som föryngrar din sim (och ger en trevlig +75 humöreffekt i sju dagar) så måste den matas med en annan sim.

Så har man inget samvete och kan offra sina grannar och vänner till koplantan så funkar den jättebra för att föryngra din Sim när hon/han börjar bli äldre.

Koplantan finns att köpa i SimStore

**Kemibänkens Ung på Nytt-elixir
**En mer krävande och dyr metod för att bli ung igen, men det är inte på bekostnad av någon annans liv åtminstone. Ung på Nytt-elixir skapas vid Kemibänken Katalysator. För att kunna skapa den måste din sim ha nivå 10 i Logik.

Första gången man skapar elixiret då man upptäcker det är det gratis. Men för att skapa fler så kostar dom 5000 simdaler styck att skapa. När en sim dricker elixiret så åldras dom bakåt till Ungdomsåldern igen! Väl värt det.

Kemibänken Katalysator kommer med expansionspaketet Leva Livet

Obs! Om du har köpt kvarteret Hidden Springs från SimStore kan man köpa Ung på Nytt-elixir som en av alla Livslånga belöningar, men som sån belöning kostar den 70 000 poäng.

**Leons ungdomskälla
**En otroligt dyr men vacker, naturlig fontänskulptur som man kan dricka från en gång om dagen och föryngras en dag. Dessutom kan man önska sig ungdom från källan, men den önskan kan ge negativa sidoeffekter och inte alltid det man ville. (Min sim fick egenskapen Barnslig istället för att bli yngre)

Leons ungdomskälla kostar 495 000 simdaler att köpa i spelet, så antingen måste man ha en förmögen simfamilj eller fuska fram det. Om din sim ska överleva att tjäna ihop förmögenheten rekommenderar jag att använda andra föryngringsmetoder också.

Leons ungdomskälla får man med i kvarteret Hidden Springs

**Åldersstopp-elixir
**Det mål man eftersträvar, inte sant? Jag blev överlycklig när det dök upp i Simsvärlden, då det innebär att man kan stanna sin sims ålder i det stadie dom befinner sig i! (Funkar från ungdom och uppåt)

Skulle man sen ångra sig och vilja åldra sin sim ändå, så går det fortfarande att åldra en sim som har druckit Åldersstop-elixiret via en födelsedagstårta. Fullständigt värt det, enligt mig. :D

Det stora men som finns med det här elixiret är det endast kan köpas som livslång belöning och det kostar 65 000 poäng för att köpa! Det tar ett tag, men det är en väl värd investering i slutändan!

Åldersstopp-elixiret får man med i kvarteret Hidden Springs

Alla bra tekniker, men finns det flera som jag kan ha missat?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Jusse.
2012-03-25 11:23
0

En fråga bara, jag har inte köpt staden Hidden Springs men jag har både Ung På Nytt- och Åldersstopp elixiret som livslånga belöningar? :/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
2012-03-25 18:40
0

#1 Har du?! :O Det måste jag genast kolla upp!

Vilka expansioner har du, alternativt vilka saker har du köpt från SimStore?

Mitchika
2012-03-25 18:44
0

Nu har jag hittat svaret!

Åldersstopp-elixir och Ung på Nytt-elixir ingår även i expansionspaketet Leva Livet! :D Ytterligare ett skäl till att köpa den expansionen. :)

Jusse.
2012-03-25 19:45
0

Leva Livet är roligt det ;)
Vad heter den svenska versionen av Hidden Springs? Om det finns någon?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
2012-03-25 22:01
0

#4 Det finns inget svenskt namn, det heter Hidden Springs även på svenska. :) Jättemysigt kvarter, spelar oftast där! :D

Feora
2012-03-25 22:47
0

Nä jag vill faktiskt att alla mina simmar ska dö. Fast ibland vill jag ha mer tid med dem så då använder jag ung på nyttelixiret. Jag har tränat upp en sim i logiken så han kan göra detta elixir. Han har fått göra några stycken =P Men när min sim skapar ett sånt elixir kostar det bara ca 3000.

Sedan har jag köpt några från belöningar också, speciellt mina två äldsta simmar har varit jättelätta att skaffa belöningspoäng med. Jag har köpt i princip allt som finns med dem ;)

Har köpt ung på nytt till mina hästar också till när det dyker upp en häst jag vill ha mer tid med.

Mitchika
2012-03-25 23:35
0

#6 Föreståeligt! :)

Jag är dock en person som gärna ger evigt liv till vissa av mina simmar av flera skäl. Det är kul att skriva en lång historia/dagbok med en odödlig vampyr som kämpar sig igenom livet som sim och alla dennas äventyr och upplevelser, bland annat. :D

Feora
2012-03-26 00:08
0

Ja det förstås =) i sims 1 skrev jag också historier om alla simmar, men sen sims 2 slutade jag för historien finns ju inte kvar sen när de dör och det gör att jag tycker det känns onödigt att skriva nåt. Men om jag haft en odödlig sim hade jag nog haft en lång historia om den.

Mitchika
2012-03-26 00:47
0

#8 Ah, jag förstår. I Sims 3 har jag en odödlig vampyr som jag har en jättelång minnesbok med, nästan helt full! :D Det var en kul spelomgång och ett trevligt minne.

Tyvärr så råkade den sparningen ut för den välkända sparningsförstörningen, men! Jag har reparerat den så pass att jag ändå kan gå in på den och läsa i minnesboken om jag känner för det. :)

Hallonsmurfen
2012-11-09 07:01
0

man kan också gå in på inställningar och välja att simmarna inte åldras :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2012-11-09 13:07
0

#10 Helt rätt! :D

Men odödlighet på det här viset är till för den som vill ha en evigt ung sim och samtidigt vill att kvarterets simmar åldras och växer. :)

Hallonsmurfen
2012-11-09 14:39
0

#11 ja, det kan ju vara kul :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

lottis98
2012-11-09 15:07
0

Om man har Sunlit Tides så kan man ta ett uppiggande lerbad i bastun varje dag så slutar den åldras! :)

Om man också är en duktig trädgårdsmästare så kan man odla livsfrukt och bli tre dagar (tror det är tre dagar iallafall) yngre varje gång man äter en! :D

Geru
2012-11-09 15:57
0

Ambrosia och dödsblommor(för olyckor). Typ det då:p Det var det som fanns när jag spelade som mest(i orginalet, innan expansioner).

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Mitchika
2012-11-09 18:24
0

#12 Ja, det kan det! :) Jag tycker personligen att det är jättekul att spela länge med en odödlig vampyrsim medan resten av kvarteret och alla hans/hennes vänner åldras. Samt familj, om han/hon har någon.

Det kan bli otroligt tragiskt och bitterljuvt. :)

#13 Vad praktiskt! :D

Ja, Livsfrukter är också ett sätt. Det kan bli jobbigt att komma ihåg att odla nya hela tiden, men det håller ens sim vid liv om dom äter det ofta. :)

Mina familjer slutar oftast upp med flera hundra livsfrukter hos den som är trädgårdsarbetare, så för mig är det aldrig några problem.. XD Älskar Livsfruktsbusken, tycker den är så fin att ha på tomten. :D

#14 Ja, dom två minns jag speciellt! :D

En av mina favoritsimmar dog en gång av misstag som ung, då jag slarvade. Hans bästa vän som fanns kvar jobbade livet ur sig med att få upp Fiske, Trädgårds och Matlagningsfärdigheterna till hög nivå för att kunna föra tillbaka sin vän!

Tillsist fick bästa vännen möjligheten "Milda andar!" och drog iväg för att återuppliva sin saknade vän. Vid det laget kunde han också laga Ambrosia och hade alla ingredienser. Så spöket kom tillbaka och återupplivades till vanlig sim i stort sett omedelbart. :D

Dödsblommor försöker jag alltid odla och ha på simmar som jag inte vill ska dö unga i olyckor. Bortsett från i Legacys, såklart. :)

LeeKnow
2012-11-09 19:23
0

Jag skapar aldrig simmar som jag verkligen gillar.. Skapar de, spelar ett tag sen gör jag en ny när jag ska spela igen..  Bara haft en familj som jag verkligen ville ha kvar, fast den slutade funka. Står bara o laddar :'(

Mitchika
2012-11-09 19:27
0

#16 Åh, så trist… :( Att det alltid ska hända med dom där speciella familjerna man får till. Förlorade min mest speciella familj för drygt ett år sedan, men jag har fortfarande kvar filen i hopp om att kunna rädda den en dag.

Jag fäster mig lätt vid mina simmar. :)

Oftast beror det på att simmarna jag skapar är karaktärer från mina egna historier, berättelser och spel. :D Dom vill jag ha kvar och leka med under lång tid, om jag får bestämma. :)

Geru
2012-11-09 19:29
0

Det har hänt mer än en gång att en sim dött under ett äventyr någonstans xD

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Mitchika
2012-11-09 19:33
2

#18 Samma här. Antingen av en olyckshändelse, eller… en inte fullt så olycksartat händelse… Oskyldig

LeeKnow
2012-11-09 19:35
0

#17 Vad fel det lät..  "Dom vill jag ha kvar och leka med under lång tid, om jag får bestämma. :)"

Ja :/ Hade en till favoritfamilj kom jag på :/ Där började huset brinna när den vuxna var på jobbet och hade 3 spädbarn i huset…. Så då kändes det inte kul så jag tog bort den familjen ;P

Mitchika
2012-11-09 19:39
0

#20 Ja, jag ser mina simmar som "digitala dockor" och The Sims 3 som ett stort, digitalt dockskåp som jag kan bygga om som jag vill, när jag vill. :D

Mindre kul… :( Det hände något liknande med mig en gång. Min sim glömde sin frukost i ugnen när jobbilen kom och det började brinna. Det fanns ingen annan kvar i huset, men det fanns inget brandlarm heller. Så en hel del hann brinna upp innan elden släcktes.. :(

Geru
2012-11-09 19:41
0

:p Dom är digitala dockor i ett digitalt dockskåp:p

-Stephen Hawking

Mitchika
2012-11-09 19:45
0

#22 Japp! :D

LeeKnow
2012-11-09 20:12
0

#21 Ush :(