The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 4996 ggr
Mitchika
3

Nej, nu måste vi...

… se till att få en Legacy till generation 10 och visa upp ett vackert familjeträd, tycker jag! :D

Massvis av Legacys är på g och många har kommit väldigt långt. Även många har gått förlorade på grund av krångel, buggar, glitchar och andra hemska tråkigheter. :(

Men vi får inte ge upp! :D

Jag drömmer om ett fint släktträd i generation 10 i Sims 3, oavsett om det är från min Legacyfamilj eller från någon annans. Vore inte det en jättehäftig grej att ha? :D

Så just för detta tänker jag återuppta Familjen Carver ett litet tag, Legacyfamiljen som jag inte har rört sen januari… *skäms på mig!*

Som sagt, en Legacyfamilj på tio generationer… grejar vi det? :D

Eller… har vi redan grejat det och jag missat det? Jag har ju varit borta ett tag på grund av strul med datorn och strul med djur och vardagen..

I såna fall… om vi redan har grejat det, så posta en bild på familjeträdet i den här tråden! :D

Låt oss dessutom ta och ägna en tyst minut åt kreativa, fantasifulla och roliga Legacyfamiljer som gått förlorade på grund av krångel med datorn/Simsspelet/annat…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
0

Hur långt har du kommit på Carver?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Shalin
0

Jag håller absolut med! :D Skulle väldigt gärna vilja ha en familj på 10 generationer. Förhoppningsvis kan jag lyckas med det när jag får min nya dator. Det är så synd med när man läser någons legacy och plötsligt får reda på att dom inte kan spela den mer för att något gick fel. Det är riktigt tråkigt att sådant händer >.<

Hoppas någon här har lyckats komma till generation 10. Skulle vara kul att se. Så att man vet att det är möjligt xD

Mitchika
0

#1 Generation 2… men jag har inte gett upp! :D

Hundarna är däremot inne på generation 3, så… där går det bättre. :D

#2 Ja, det skulle vara så häftigt att se och eventuellt kunna följa, från början till slut. :D

Usch ja, det är så obeskrivligt tråkigt… :(

Sims 3 och alla dess buggar och problem…

Det är möjligt, det är jag säker på! :D

Om inte annat så får väl Carver försöka! Med mina antibuggmoddar och liknande så borde det gå!

Namiko
1

Jag kommer att fortsätta på familjen McMillan så fort lusten att spela sims återvänder, där har generation 4 precis blivit tonåringar och jag har fortfarande massvis med planer för dom.

Det här är längre än jag brukar komma på mina familjer då alla buggar brukar dyka upp i tid till generation 3 annars och än så länge är sparfilen relativt buggfri. Har bara varit några småsaker som inte stör någon annan än mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

#4 Åååh, så kul att dom kommer fortsätta sen. :D

Helt rätt, man ska bara spela när man har lust. :) Dom har kommit så långt och jag är så glad att höra att det är ont om buggar och krångel på din sparning. :D

Jag ville mest skriva ett lite taggande utrop för att kanske få folk lite inspirerade/taggade till att nå generation 10. :D

Namiko
0

#5 Jag vill verkligen nå dit och det har varit planen sen jag startade. Det värsta som hände var en felkod 12 som slutade med att sparfilen försvann men jag hade en backup från samma dag så det var inga problem egentligen. Utöver det är det mest Trillian som vägrar återvända till sin grav utan våld (resetsim), har inte så mycket emot att hon är i huset hela tiden, förutom när hon är i vägen när jag fotar. Men hon är ju så duktig med småbarnen, även om hon snor deras leksaker halva tiden :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
0

#6 Haha, men Trillian då! XD

Vilken tur! :D Jag har också backups på mina sparfiler, för att vara på säkra sidan. Felkod 12 vill jag inte tampas med igen i första taget.

lottis98
0

Jag har en legacy som jag spelade jättemycket på i sommras. Jag har hittills kommit till generation 3. Dessvärre så laggar det jätte mycket, och när jag ska spara så kommer det jämt upp antingen felkod 12 eller 16 (som oftast brukar utvecklas till 12 -.-), så det är inte jag orkar spela med dem.

Plus att för tillfället så har de så sjukt många barn, så man orkar ju inte riktigt… :/ Två tonåringar, två barn och en nyfödd. :P

Namiko
0

#8 Det brukar bli lite jobbigt att spela med för många barn. Jag avskyr alltid när mina familjer får trillingar, även om det alltid är planerat. Sist hade jag då 3 nyfödda barn och två tonåringar i ett hus utan vuxna. Det var tungt om något att spela. Barnvakterna är underbara att ha hemma dygnet runt då.

Mitchika
0

#8 Jösses, så jobbigt.. :(

Felkod 12 och 16 är i stort sett det värsta som finns. Lagg och tonvis med barn gör inte riktigt situationen bättre.

#9 Jag tycker om när det är många barn, även om det blir jobbigt ibland. Just för att jag tycker spelandet är kul när man hela tiden måste kasta sig fcrån en sim till en annan, för att se till att humöret är bra, läxor är gjorda och att dom är i säng i tid.

Det är kul när man hela tiden har något att göra i en familj. Men som sagt, ledsnar jag åker en eller flera iväg till internat tills dom är vuxna! SkrattandeOskyldig

Hallonsmurfen
0

mitt enda legacy har någ raderats på grund av strul med datorn…om det är så så jag göra ett nytt legacy för det var jättekul!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Namiko
0

#10 Jag föredrar familjer med ett barn, eller där det är väldigt långt mellan barnen så man får så mycket tid som möjligt till att utveckla dom olika simmarna. Det märks nog ganska tydligt i min blogg där vissa av barnen helt faller bort ur berättelsen. Det är inte för att jag inte har planer för dom, utan för att jag helt enkelt fokuserar för mycket på resten av simmarna och inte hinner med alla.

Mitchika
0

#11 Vad tråkigt… :( Jag hoppas det finns kvar!

#12 Ah, ja, det är såklart en fördel! Själv så utvecklade jag inte den ena tvillingen särskilt mycket, då jag skickade bort henne till internat i stort sett det första jag gjorde då hon blev barn… dumt kanske, men jag ska ha det i åtanke inför generation 3. :)

Yoshi11
0

I min förra Legacy började buggarna komma redan i generation 3 - alla simmarna i hushållet slutade helt plötsligt vara släkt med varandra och släktträdet försvann också! Andra buggen uppstod under generation 6 och förstörde spelet i princip helt…

Men nu, denna gången, så ska jag vara extra noga med att säkerhetskopiera mina filer till min nuvarande legacy, som jag verkligen känner på mig, att: Nu ska detta blir RIKTIGT bra!!! ;) Jag SKA klara mig till tionde generationen och avsluta legacyn på riktigt, med ett ordentligt släktträd!

Lycka till ni andra med era legacyn! :D

Mitchika
0

#14 Jag läste om det och tyckte det var ruskigt tråkigt… :(

Det finns inget värre än familjer som går förlorade när man lagt ner så mycket jobb och arbete på dom. EA borde skämmas för sitt "trasiga" spel, som bara saboterar för en hela tiden!

Istället för att spotta ut expansioner och prylpaket (jag använder det uttrycket just för att det är vad dom har gjort i år, det har bara regnat expanisoner, prylpaket och nytt nedladdningsbart innehåll) borde dom jobba på att fixa alla buggar, glitchar och krångel som spelet medför.

Istället för att släppa nytt innehåll som bara lägger till problemen. Det är bara att komma ihåg hur Husdjur var när det släpptes… :(

Nu gled jag lite off-topic, men det är ju huvudorsaken till varför folks Legacys förstörs och inte kan fullföljas till slutet. :(

Lycka till du med! :)

Jag ska avsluta flytten med Familjen Carvers blogg, sen återupptas denLegacyn för att förhoppningsvis lyckas nå till generation 10. :D

pigelina
0

Är på generation 9 har dock inte skrivit någon "berättelse" till den :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Mitchika
0

#16 Åh, är du!? :D

Du måste ju posta en bild på familjeträdet när du når generation 10! :D

Tufsenmilano
0

Har just skapat en sim, med helt konstiga egenskaper, knallrött och ite vågade kläder. Ska straxt starta ett legacy med henne, men mina legacyn brukar faktiskt inte sluta så bra… D:

Mitchika
0

#18 Jag håller tummarna för att ditt Legacy kommer gå bra den här gången! :D Det låter spännande. :D

Hallonsmurfen
0

#7 vad är backups?

Misarn
0

Ja det tycker jag vi borde klara av!

Mitchika
0

#20 Backups är som kopior av sparfilerna, som man gör utifall att någonting händer med originalfilen på grund av buggar, glitchar eller andra eventuella problem som kan dyka upp medan man spelar. :)

På så sätt kan man spela utan att vara orolig över att familjen ska förstöras, för man har ändå en kopia liggande utifall att. :D

#21 Ja, eller hur? Skrattande Nu peppar vi oss själva och ser om vi inte kan klara av detta! :D

Hallonsmurfen
0

#22 hur gör man en sån?

och händer det samma saker där som i den "riktiga" familjen? alltså om min sim fyller år, så gör simmen i backup-filen det också?

så att det blir exakt likadant som familjen var innan den buggade sig själv till förintelse?

[SallysPigge]
0

Ja jag har min som jag borde fortsätta med …. o.O

Mitchika
0

#23 Du kopierar helt enkelt din Savesmapp från The Sims 3mappen och lägger kopiorna på ett annat ställe för säker förvaring. :)

Nej, tyvärr inte. :( Backupfiler som görs på det här sättet förblir i det skick som dom var innan. Det är lite tråkigt att förlora framsteg och händelser, men jag gör hellre det än att riskera att förlora hela familjen.

Om man dessutom uppdaterar sina backupfiler med jämna mellanrum (raderar dom gamla och kopierar nya efter man spelat långt och felfritt) så hålls dom någorlunda uppdaterade. :)

"Buggade sig själv till förintelse" fick mig att brista ut i skratt..! XD Förlåt, inget illa menat, men det var en så klockren beskrivning av vad som händer när sparfilerna blir korrupta! :)

#24 Jag ser fram emot en fortsättning när tiden. lusten och orken faller på för dig. :D

[SallysPigge]
0

#25 Det ser jag med fram emot … att min lust ska komma tillbaka Obestämd

Hallonsmurfen
0

#25 är det knappen bredvid "radera"?

jag tyckte själv också att det var ett ganska kul och på pricken förklarande utryck xD

Mitchika
0

#26 Jag med! :D Den gör det en dag, när du minst anar det. Jag lovar! :)

#27 Det enklaste sättet att säkerhetskopiera sina filer är utanför spelet. :)

Gå in i Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Saves och välj den sparfil du vill göra en kopia av. Högerklicka sedan på filen, välj alternativet "Kopiera" och sen kan du gå till eventuellt skrivbordet. Där kan du skapa en mapp och döpa till "Sims 3 Sparningskopior". I mappen så högerklickar du mitt i den och väljer "Klistra in" så kommer det att skapas en kopia av din sparfil i den mappen.

Där ligger kopian säkert medan du spelar vidare på originalet utan att behöva oroa dig över att hela familjen försvinner om en bugg eller ett problem uppstår. :)

Hallonsmurfen
0

hur skapar man en mapp i skrivbordet?

[SallysPigge]
0

#29 Högerklicka-Nytt-NyMapp

Hallonsmurfen
0

vänta, jag hittade det :)

nu har jag en backup (tror jag :D )

men om familjen då buggar sig själv till förintelse, ska man bara dubbleklicka på den som jag har sparat i sims 3 sparnings kopior?

[SallysPigge]
0

Ja om du får problem med din familj och du är tvungen att radera den, så kan du ersätta den familjen med den du just har sparat. :-)

Hallonsmurfen
0

#32 är det bara att dubbelklicka på den då?

[SallysPigge]
0

#33 Nä utan du gör som innan Kopierar och klistrar in. :-)

Hallonsmurfen
0

jag förstår inte riktigt, men jag frågar igen om jag faktiskt behöver ersätta familjen :)

[SallysPigge]
0

Du gör en ny kopia av den du har sparat och lägger den där den buggade familjen låg.

Mitchika
2

Jag ska se hur det blir om jag inte kan fixa en snabb detaljerad guide till hur man gör. :) Både för att säkerhetskopiera sparfiler och hur man sen ersätter.

[SallysPigge]
0

Ja låter bra :-D

SimsBrooke
0

När väl årstider kommer ut så ska jag banne mig fortsätta med min legacy och komma upp i 10 generationer men det kommer bli fler MYCKET fler… Plus att jag kommer troligen att starta en ny familj och spela i =)

[SallysPigge]
0

#39 Låter bra det med, din har väl också stått still ett tag nu?

Ja vi får skärpa oss Flört

SimsBrooke
0

#40 Jag skrev kapitel 63 den 21 oktober. Jag hade material så kunde skriva men har nu inget material så får invänta Årstider =)

lottis98
0

jag har påbörjat en ny legacy nu, för jag blev sugen på det igen. Dock så har första arvtagaren precis fötts, så det kan ta ett tag innan jag kommer till generation 10. ;)

[KKlara]
0

Kommer nog ta ett tag för mig med… är just nu generation 1… ;)

[SallysPigge]
0

Blev tvungen att kolla min nu jag är i alla fall på generation 5 :-D

htt
1

väntar på årstiden…. då ska jag köra hårt med en legacy :) har som mest kommit till generation 4.

deleteduser
0

Jag jobbar på med min legacyfamilj, är dock bara på generation 2^^

Namiko
0

Min legacy-familj har stått och stampat på generation 4 rätt länge nu. Dels för att jag inte spelat så mycket och dels för att jag älskar familjen precis som den är och vill inte att den ska förändras alls. Men nu börjar jag känna mig sugen på att se generation 5 och gå vidare mot nya äventyr. Behöver bara inspiration till några kapitel till innan jag kommer dit. Hoppas bara att trasslet jag råkat ut för har försvunnit nu.

Har varit alldeles för mycket felkod 12, spelkrascher och annat skräp som tvingat mig att spela om samma dagar flera gånger i spelet och det har fått mig att tröttna lite på simmarna, vilket kanske var precis det jag behövde för att kunna gå vidare och se dom bli äldre.

SimsBrooke
0

#47 Du får ta nya tag när årstider kommer =)

Namiko
0

#48 Det enda jag behöver för att fortsätta är inspiration som för berättelsen framåt. Det började som en vanlig legacy där jag bara skrev om det som hände. Nu är jag däremot fast i berättandet och kan inte spela utan att ha en plan att sikta på. Har helt slut på idéer för tillfället.

Har också lite brist på energi då det har blivit ganska tungt jobb på min praktik för tillfället och jag är helt slut på kvällarna.

SimsBrooke
0

#49 Vem vet du kanske finner mer inspiration när årstider släpps. Jag är också uttorkad på inspiration för familjen Jones/Håger/Scott. Jag inväntar bara årstider, jag har en liten idé till kapitlet som ska komma =) Men jag måste ha årstider för att ens kunna utföra detta =)

Namiko
1

#50 Jag har planer som kräver årstider, men det är så otroligt avlägset att jag gott skulle kunna spela några generationer till utan det.

Men nu har jag bett om hjälp från mina läsare och hoppas på inspiration lagom till helgen.

SimsBrooke
0

#51 okej.. vilken familj har du?

Namiko
0

#52 Familjen McMillan.

SimsBrooke
0

#53 Okej

Misarn
0

På mina legacys har jag Max kommit till generation tre , men jobbar på att komma uppåt :-)

kodex
2

Åh, vad inspirerad jag blev att spela lite på min legacy nu :D Är ju faktiskt ledig idag så jag kanske kan komma en bit om jag kämpar på! Är på gen 6 just nu och än så länge *stort fett PEPPAR PEPPAR* är det fel - och buggfritt. Annars har jag backuper som jag är rädd om, sparade precis en ny nu dessutom :) Så jag är i princip ready to go!

[SallysPigge]
0

#56 Åh då har du inte mycket kvar … 4 generationer …

Hallonsmurfen
0

#37 det vore jättebra!!

det är nämligen så att när jag kommit in på sims (där man väljer familj) och väljer min legacyfamilj, så kommer den ca en femtedel in i den där mätaren.

sen blir det svart och det står "the sims 3 har slutat fungera", men det är bara på den familjen…

så jag tänkte att den  dära backupen kanske kunde funka..

jag vill inte stressa dig eller så, men jag skrev det här eftersom någon annan kanske vet ett annat sätt att lösa det på… :)

Hallonsmurfen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag testade just att göra ett eget släktträd i picasa :D

visserligen bara generation 3, men det var väldigt kul att göra!

(det är inte riktiga Bronze på bilden, bara en "framtids vision" :D )

Mitchika
0

#56 Wow, heja! :D

Det vore jättekul om vi kunde få se en Legacy med 10 generationer i Sims 3 här på Sims iFokus. Vilken bedrift det vore! :D

#58 Ingen fara. :)

Jag kommer ha i stort sett hela fredagen ledigt att kunna hänga här, fixa på artiklar och lite andra projekt jag har på sidan av. Så imorgon hoppas jag på att få en del gjort. :D

kodex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut just nu i släktträdet…har suttit jättelänge och fixat till det nu då den gamla filen (där jag bara kunnat fortsätta bygga på det i photoshop) försvann när min externa hårddisk gick sönder (tappades i golvet…). Så jag har fått trixa lite för att göra vid det.

Här har ni iaf. alla 6 generationer hittills.

Mitchika
0

#61 Gud, vilket snyggt släktträd! SkrattandeSkrattande

Extra snyggt med ikonerna för giftemål och födda barn, måste jag säga. Och så stor det är! :D

Hallonsmurfen
0

#61 åååh!! jag önskar jag hade photoshop, så att jag också kunde göra lika fina släktträd som du (även om det syns att du har gjort det här många gånger förr)…

Hallonsmurfen
0

jag tänkte precis fråga hur det går med den där guiden, men jag ser att du har haft fullt upp med artikeln Oskyldig

kodex
0

#62 Tack så mycket :)

#63 Ja, photoshop är bra till mycket! Jag har däremot en billigare version - photoshop elements 4.0 - som jag köpte för runt 500-lappen på tradera :) Duger jättebra till mindre rdigeringsprojekt och när man väl lärt sig det är det hur lätt som helst :)

Hallonsmurfen
0

#65 mm..hoppas att jag kan göra iallafall acceptabla släktträd när jag har övat lite mer..

pistenbully
0

Om man kör legacy, vad gör man när man är klart? Lägger upp en bild på släktträdet här? Kan jag få lite mer info om vad man gör när man är klar? Hittade ingen sådan infoi artikeln Ang detta.

kodex
0

#67 Det är upp till var och en vad man gör :) När jag gjoprde klar min legacy i the sims 2 för en herrans massa år sen så lade jag bara ner den när jag kommit till 10:e generationen, spelade inte mer på den. Fotade inte ens släktträdet. Men tänkte att det kunde vara kul att lägga upp släktträdet här nu :) det finns inga klara regler med legacy, det är bara ett sätt att spela med sig själv.

SimsBrooke
0

#67 Du får lägga upp en bild här. Men bara för att du kommer till generation tio så behöver du inte vara klar. Du kan ju spela Legacy utan gränser alltså du behöver inte vara klar vid generation tio som sagt. 

Spela vidare och se hur långt du kan komma =)

pistenbully
0

#68,69 tack för era svar :-D

Mitchika
0

#63 Det finns ett program på nätet som heter GIMP. Det har i stort sett samma funktioner som Photoshop (använder det själv) men det är ett gratisprogram. :)

#64 Jag håller på med guiden och hoppas på att vara klar idag! :)

Artikeln om Virussökning är bara ett inlägg som jag gjorde om till artikel, så den var i stort sett redan klar. :D

#65 Jag har också Photoshop Elements, på mi gamla dator. :) Jättebra program, har lyckats rita väldigt fina bilder i det. :D

#67 Du får även gärna skapa en egen tråd om din Legacy när du når till generation 10 och lägga upp bilden på familjeträdet där om du känner för det. :D

Givetvis är du mer än välkommen att lägga upp bilder här också. :)

Hallonsmurfen
0

#71 jag testade gimp ett tag, men jag fattade inte hur man skulle göra xD

Mitchika
0

#72 Gimp var jättekrångligt för mig till en början, men så fort jag vande mig vid programmet så var det inga problem. :D

Hallonsmurfen
0

#73 jag kanske ska skaffa det igen…

jag liksom avinstallerade det, eftersom jag inte använde det.

mne jag börjar bli rätt trött på picasa.

kodex
0

Jag har också testat GIMP men det föll min inte ALLS i smaken!

Namiko
0

Jag använder GIMP ibland men tror inte att jag hade orkat med det om jag inte lärt mig det på en fotokurs i gymnasiet. Men när man väl börjar lära sig så är det inte så svårt att göra det man vill. Jag är dock lat och gör mina släktträd i paint, går att göra rätt mycket där också, även om det är ett rätt simpelt program.

Mitchika
0

#75 Det var en jättejobbig övergång från Photoshop Elements till Gimp, men eftersom det är min pappa som äger Elements och inte hade möjlighet att låna ut skivan igen på ett tag så uthärdade jag övergången.

Mest för att jag ville rita NU och inte vänta på att få skivan igen. :) Men jag föredrar Photoshop Elements framför Gimp. Just nu funkar bägge två lika bra för mig. Gimp har trots allt dom flesta funktionerna som Photoshop Elements hade och dom som jag använde mig mest av. :D

diesel92
0

Jag ska sätta igång med en familj så fort årstider kommer. :D

Mitchika
0

#78 Spännande! :D