The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 5507 ggr
[MiniPim]
0

Förstår ingenting!

Nu har vi köpt the sims 3 och det funkar som tur är.

Jag har fått lite hjälp av en kompis, men jag fattar nästan ingenting ändå.
1. Jag förstår inte hur man kan vara i marknivå för att kunna placera saker!
2. När jag ska göra väggar (till rum) står det något med att det är golv där. Varför?
3. När jag ska placera saker så blir det rött under istället för grönt, varför?

Är väldigt väldigt nybörjare på detta som ni kanske redan förstår..

[KKlara]
0

1: Ehm… du kan ju blova att vinkla kameran så att den är rak upp, alltså att du till rakt ner på marken. Sen tar du din sak och sätter ut den ;)

2: Det är något jag inte har en aning om. Prova att sätt ut golv och bygg väggen på golvet.

3: Du kan inte sätta saken genom väggar och vissa bord och så. Vissa saker måte stå på golv för att fungera och vissa saker kan inte stå på golv. Prova att sätt ut en stol, den fungerar på både och.

Hoppas det hjälpte, jag är jättedålig på att förklara :)

[MiniPim]
0

#1 Stort tack för hjälpen !! :D 
1. Funkade, tack!  
2. Det funkade också, tack!  
3. Det funkade också!

Nu har jag ett till problem, jag har en trappa mitt i huset, och det går inte att radera den.. Hur gör man? Sen när jag gör en övervåning går det bara att göra golv runt alltså inte i mitten! :/ varför?

SimsBrooke
0

Det finns en "slägga" ser ut som en stor hammare ta den och ta bort det du vill ta bort. 

Menar du att du inte kan lägga golv i mitten av trappen?

Du kan inte lägga golv där eftersom det ska ju vara så att simmarna kan komma upp/ner från övervåningen, skulle du lägga golv där skulle dem ju inte kunna gå upp och ner.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[MiniPim]
0

#3 vart hittar man den då? :) Nej.. Utan det går att ha golv två rader längst ut, men inte där "inne".

SimsBrooke
0

#4 Släggan finns i höjd med köplägeknappen. 

Jag förstår inte hur du menar med trappen.. Kan du ta en bild?

[WickedAlly]
0

Eller så har du inte väggar som sitter ihop överallt där nere, kanske fattas en vägg någonstans så att det inte blir ett helt hus (fyrkant eller vad du nu valt för form). Då går det bara att ha golv längs kanterna på övervåningen.

[MiniPim]
1

#5 tack Fick svaret nu av #6 ;) #6 så är det nog, ska ordna det imon! Tack :)

htt
0

När man sätter ut trappen så brukar det bli 1-2 rutor framför trappen som inte är "golvade" men det går att sätta dit i efterhand :)

[MiniPim]
0

#8 tack för hjälpen! :) Nu har jag fattat det mesta, så har byggt mitt första hus! Tack för hjälpen alla :)

[MiniPim]
0

Har ännu en fråga, tänkte göra en tråd med bilder på mina simmar osv. Har tagit massa bilder men var sparas dem?

[WickedAlly]
0

Dokument > Electronics Art > The Sims 3 > Screenshots

:)

[MiniPim]
0

#11 Tack så jättemycket :D

[KKlara]
0

#2: Inga problem! ;)

[MiniPim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad detta betyder?  Symbolen där uppe. ^^ Det funkar typ inte att laga mat..

SimsBrooke
0

#14 Den kanske sitter i vägen.

[KKlara]
0

Du kankse har alla bänkar fulla med någonting. För att simmen ska kunna laga mat behövs en tom bänk :)

[MiniPim]
0

Nu funkade det :) tack!

[MiniPim]
0

Vad konstigt! Det räcker ju bara att man äter en tårta så växer man? Förvånad

Det visste jag inte!! Men jag har ett barn på sims som är ungdom nu, kan hon flytta? Isåfall, hur?

[WickedAlly]
0

Genom datorn och mobilen :)