Släkten Sekemoto
Har ju spelat en del legacys, men mest på Sims 2, nu när jag övergått till trean så bestämde jag mig för att jag måste ju faktiskt lägga upp legacyn jag spelar i just nu 
Det här är tråden om familjen/släkten Sekemoto. Då jag började spela utan att ha tanke på att lägga upp den här senare, är antalet bilder fram tills dit jag spelat nu inte så många. Men några finns det, och om det är någon som följer så fortsätter jag och kommer då fota mer i spelet och lägga upp 
Eleanor Englund är en prydlig tjej. Hon drar sig inte för att städa hela huset klockan tre på morgonen, trots att hon är trött, hungrig och smutsig.
Med endast 1,300 $ var hon tvungen att bemöta stora världen, långt ifrån den enda tryggheten hon kände till - mamma och pappa.
För att inte helt gå under, köpte hon sig för dessa 1,300 $ det allra nödvändigaste. Sovsäck, dusch, tv och stol, toalett och kylskåp.
Eleanor ville så hemskt gärna bilda familj, och att gifta sig med en rik snubbe vore ju inte helt fel. Bäst att börja knyta kontakter tänkte hon, och tog med sig sovsäcken i ryggsäcken och knatade i väg, bort till parken.
Plötsligt fick hon tag i en jättegullig kille. Det var kärlek vid första ögonkastet. Han presenterade sig själv som Sam Sekemoto.
Eleanor hade hört det namnet tidigare, hon mindes inte varitfrån.
Just det, hade inte hans pappa massa fester hon hört talas om?
Eleanor tog tag i saken direkt, och bjöd hem honom.
Han blev lite chokerad över hennes hus, eller vad man nu kan kalla det för. Han var inte van vid att inte ha en dörr att stänga om sig när man skulle gå på toa, så han vägrade att gå där och kissade hellre på sig, bara en sån där onödig men rolig fakta. Eleanor var ju så prydlig, så hon tänkte i samma banor.
Det visade sig att dessa två kom väldigt bra överens.
Sam hade ett otroligt intresse för fotografering, och så älskar han naturen.
De satte sig tillsammans och tittade på stjärnor.
"En av de här stjärnorna har jag döpt till Eleanor", sa Sam. Det fick hennes hjärta att smälta direkt, honom skulle hon ha!
Plötsligt märkte Eleanor en väldigt underlig grej. Hennes mage hade växt till dubbel storlek! Detta kunde ju bara betyda en sak, hon väntade barn! Med Sam, förstås. Konstigt att hon inte haft några symptom.
Sam hade gått hem till sig dagen efter, men kom i ilfart när han fick höra den glada nyheten.
Hon var i alla fall jätteglad och spänd inför det nya liv hon skulle få ro om, tillsammans med barnets pappa.
Det blev en Juliette, och bara ett fåtal dagar senare föddes hennes syster, Elle.
Sam bestämde sig för att flytta in till hushållet och gifta sig. Nu var de en familj på fyra, och varken Sam eller Eleanor hade kunnat vara lyckligare!
Huset hade (på grund av dubbel inkomst) nu hunnit bli väldigt fint och möblerat.
Plupp och Juliette har alltid haft ett konstigt förhållande. De som tidigare bara varit otroligt bra vänner, fick plötsligt ett riktigt förhållande. Plupp råkade av misstag göra Juliette på smällen, och då fick det bli så att han flyttar in, och Juliettes föräldrar, Kompis och hennes syster fick flytta ut ur huset.
Längre än så har jag inte kommit, men jag ska fortsätta spela snart
Kommentera gärna om ni följer.

Jag följer :)
Följer :)
följer! :)
hur fick du låssas kompisar?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Följer! 
#25 Låtsaskompisar kan man få om man har Leva Livet. :)
#27 tack. :)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#25 Precis som #27 säger så kommer dom med Leva livet-expansionen. Då kan man ibland få (eller jag får dem hela tiden) små paket med posten från någon som sägs vara en avlägsen släkting. Då trycker man på "Hämta post" och den lilla dockan kommer i barnets katalog. Än så länge kan den inte göra något, först när barnet blir småbarn kan den leka och sjunga med den tror jag det var. När de blir barn kan man börja interagera med dom, bland annat be låtsaskompisen att hämta ett mellanmål eller städa.
följer! :)
Medarbetare på Pokémon iFokus
Följer :) vilket fint hus!
#41 Fint… haha, skämtar du? Det här är något av det fulaste jag gjort 
Men det blir ju så. Knapert med pengar så det går bara att bygga ut lite, helst skulle jag vilja göra om, så det blir ett mindre hus med två våningar och så. Men men 
ohh Juliette har så vackra ögon *-*
#43 Jag har laddat ner dom någonstans ifrån, men minns tyvärr inte vart…. 
följer :)
Klart att laxen ska ha en jolle
Och Sofie blev plötsligt på smällen!
Tillökning är på väg! Det hade Dexter väntat på länge, han älskade barn. Men än så länge var de inte ens tillsammans, Sofie var tillsammans med en viss Edmund. Oj, hur skulle det här gå?
Dexter bad Sofie att göra slut med Edmund. Då - och efter mycket möda, fick han Sofie till sin flickvän.
Det gick snabbt, en liten flicka blev född.
Hennes namn blev Lynda Grimmemo, då något gick snett under giftermålet. Min plan var att få Sofie Grimmemo att byta namn till Sekemoto, men det ville hon tydligen inte, och behöll sitt flicknamn.
Lite synd eftersom jag inte vet hur jag ska fortsätta! Ska legacyn fortsätta, men med ett nytt namn? 
Nu har jag lagt upp 30 bilder, resten får vänta ett tag 
Vilken rolig legacy, som jag fullkomligt missat tror jag :o Följer självklart :)
Du skriver bra :)
Man kan ändra namn på simmarna :)
#79 Tack! Efternamn också?
#80 Japp, det går om man åker till Stadshuset med simmen för att ändra namn. :)
Ska tillägga att jag följer också och har gjort det ett tag, även om jag glömt att skriva det i tråden. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#81 Jaha, men då så! Då ska jag ordna det nästa gång jag spelar. Tusen tack!
Jag följer!!! :D
Vad har jag gjort fel?