The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 4005 ggr
Michaela-N
0

Släkten Sekemoto

Har ju spelat en del legacys, men mest på Sims 2, nu när jag övergått till trean så bestämde jag mig för att jag måste ju faktiskt lägga upp legacyn jag spelar i just nu Glad

Det här är tråden om familjen/släkten Sekemoto. Då jag började spela utan att ha tanke på att lägga upp den här senare, är antalet bilder fram tills dit jag spelat nu inte så många. Men några finns det, och om det är någon som följer så fortsätter jag och kommer då fota mer i spelet och lägga upp Skrattande

Michaela-N
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eleanor Englund är en prydlig tjej. Hon drar sig inte för att städa hela huset klockan tre på morgonen, trots att hon är trött, hungrig och smutsig.

Med endast 1,300 $ var hon tvungen att bemöta stora världen, långt ifrån den enda tryggheten hon kände till - mamma och pappa.

För att inte helt gå under, köpte hon sig för dessa 1,300 $ det allra nödvändigaste. Sovsäck, dusch, tv och stol, toalett och kylskåp.

Michaela-N
0

Dagarna gick för Eleanor, och inte mycket hände. Hon kämpade varje dag för att få en lön att leva på, och hennes högsta dröm var att bli superstjärna. I den här stunden kändes det som rätt långt borta. Hon hade inga vänner, och var alldeles själv. Hade hon tur kunde en hemlös katt komma på besök.

Michaela-N
0

Eleanor ville så hemskt gärna bilda familj, och att gifta sig med en rik snubbe vore ju inte helt fel. Bäst att börja knyta kontakter tänkte hon, och tog med sig sovsäcken i ryggsäcken och knatade i väg, bort till parken.

Plötsligt fick hon tag i en jättegullig kille. Det var kärlek vid första ögonkastet. Han presenterade sig själv som Sam Sekemoto.

Eleanor hade hört det namnet tidigare, hon mindes inte varitfrån. 
Just det, hade inte hans pappa massa fester hon hört talas om?

Michaela-N
0

Eleanor tog tag i saken direkt, och bjöd hem honom.

Han blev lite chokerad över hennes hus, eller vad man nu kan kalla det för. Han var inte van vid att inte ha en dörr att stänga om sig när man skulle gå på toa, så han vägrade att gå där och kissade hellre på sig, bara en sån där onödig men rolig fakta. Eleanor var ju så prydlig, så hon tänkte i samma banor.

Det visade sig att dessa två kom väldigt bra överens.

Sam hade ett otroligt intresse för fotografering, och så älskar han naturen.

De satte sig tillsammans och tittade på stjärnor. 

"En av de här stjärnorna har jag döpt till Eleanor", sa Sam. Det fick hennes hjärta att smälta direkt, honom skulle hon ha!

Michaela-N
0

Plötsligt märkte Eleanor en väldigt underlig grej. Hennes mage hade växt till dubbel storlek! Detta kunde ju bara betyda en sak, hon väntade barn! Med Sam, förstås. Konstigt att hon inte haft några symptom.

Sam hade gått hem till sig dagen efter, men kom i ilfart när han fick höra den glada nyheten.

Hon var i alla fall jätteglad och spänd inför det nya liv hon skulle få ro om, tillsammans med barnets pappa.

Michaela-N
0

Nu var det dags för barnafödsel! Eleanor krystar allt vad hon kan!

Michaela-N
0

Det blev en Juliette, och bara ett fåtal dagar senare föddes hennes syster, Elle.

Sam bestämde sig för att flytta in till hushållet och gifta sig. Nu var de en familj på fyra, och varken Sam eller Eleanor hade kunnat vara lyckligare!

Huset hade (på grund av dubbel inkomst) nu hunnit bli väldigt fint och möblerat.

Michaela-N
0

Elle, som står vid kemibänken, håller förtvivlat på att försöka komma på ett elexir som kan göra hennes allra bästa vän, "Kompis" till ett riktigt barn. Hon tycks inte lyckas.

Michaela-N
0

Ett barnrum håller på att byggas.

Michaela-N
0

Elle kom till slut på vad det var för något som behövdes i elexiret, och lyckades skapa ett elexir för att förvandla hennes syster Juliettes låtsaskompis Plupp till en riktig pojke. Som Pinocchio såg det ut ungefär.

Michaela-N
0

Elle ville förstås testa på hennes låtsaskompis Kompis också!

Michaela-N
0

Och här är resultatet på Kompis.

Plupp blev en kille och Kompis en tjej.

Michaela-N
0

Efter vissa ändringar blev Kompis Sekemoto ganska så snygg.

Michaela-N
0

Det här är Plupp i extas….haha.

Michaela-N
0

Juliette Sekemoto bestämdes att bli arvingen. Hon blev otroligt lik sin mamma.

Michaela-N
0

Så här långt har huset kommit hittils.

Michaela-N
0

Plupp och Juliette har alltid haft ett konstigt förhållande. De som tidigare bara varit otroligt bra vänner, fick plötsligt ett riktigt förhållande. Plupp råkade av misstag göra Juliette på smällen, och då fick det bli så att han flyttar in, och Juliettes föräldrar, Kompis och hennes syster fick flytta ut ur huset.

Michaela-N
0

Plötsligt var en liten Charlie född. Generation 3 är jag inne på.

Michaela-N
0

Pappa Plupp Sekemoto har blivit riktigt snygg som ungdom.

Michaela-N
3

Något jag älskar med Sims 3 är att simmarna föder små Burrito-barn. De är så sjukt gulliga i sina små omslag.

Michaela-N
0

Längre än så har jag inte kommit, men jag ska fortsätta spela snart GladKommentera gärna om ni följer.

Jetta
0

Jag följer :)

kodex
0

Följer :)

Mumsing
0

följer! :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

hur fick du låssas kompisar?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Fackla
0

Följer! Skrattande

Tufsenmilano
0

#25 Låtsaskompisar kan man få om man har Leva Livet. :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#27 tack. :)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Michaela-N
0

#25 Precis som #27 säger så kommer dom med Leva livet-expansionen. Då kan man ibland få (eller jag får dem hela tiden) små paket med posten från någon som sägs vara en avlägsen släkting. Då trycker man på "Hämta post" och den lilla dockan kommer i barnets katalog. Än så länge kan den inte göra något, först när barnet blir småbarn kan den leka och sjunga med den tror jag det var. När de blir barn kan man börja interagera med dom, bland annat be låtsaskompisen att hämta ett mellanmål eller städa.

Michaela-N
0

(Hoppsan, vad dålig jag var på att uppdatera! Lägger upp en del lite äldre bilder nu, men det är fortsättningen i alla fall!)

Familjen skaffade en liten Welsh Corgi Cardigan-valp!

Michaela-N
0

Och ja, sen var det även dags för tillökning kände Plupp och Juliette!

Michaela-N
0

Efter att mamma Juliettes föräldrar flyttat ut huset, har kontakten förändrats makabert. De träffas nästan aldrig längre, vilket Juliette tycker är synd. Men hon hinner helt enkelt inte med. De ringer ofta istället.

Michaela-N
0

Sedan var det dags för Charlie att äntligen fira födelsedag, nu har han blivit småbarn.

Och rejält ful blev han också, brås tyvärr mycket på pappan. Han blev så ful så jag är inte säker på att jag vill fortsätta spela på honom sen. Jag hoppas att det nya barnet blir snyggare.

Michaela-N
0

Fy sjutton.

Michaela-N
0

Nya barnet är på väg, och Juliette tar i ordentligt!

Michaela-N
0

Det blev en liten Dexter!

Jag har stora förhoppningar på lillkillen. Förhoppningsvis blir han den som får fortsätta historien!

Michaela-N
1

Deras hus håller nu på att ordentligt byggas ut. Det byggs ut så mycket som ekonomin tillåter, och varken Plupp eller Juliette har någon lön att hurra för.

Därför blir det små utbyggnader i taget, men det kommer nog att bli ganska bra till slut.

Michaela-N
0

Men emellanåt hinner Juliette med att lära lillkillen Charlie allt det viktiga. Vid det här laget har han nyss lärt sig gå, och kan nu både tala, gå på potta och gå!

Michaela-N
2

Nu är det nästan färdigt!

Hallonsmurfen
0

följer! :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

htt
0

Följer :) vilket fint hus!

Michaela-N
0

#41 Fint… haha, skämtar du? Det här är något av det fulaste jag gjort Tungan ute

Men det blir ju så. Knapert med pengar så det går bara att bygga ut lite, helst skulle jag vilja göra om, så det blir ett mindre hus med två våningar och så. Men men Glad

KlaDkAkA!:D
0

ohh Juliette har så vackra ögon *-*

Michaela-N
0

#43 Jag har laddat  ner dom någonstans ifrån, men minns tyvärr inte vart…. Obestämd

hahael
0

följer :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Michaela-N
0

Hjälp, det var så länge sen jag uppdaterade! Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände på bilderna, men aja.

Här är huset från en annan vinkel.

Michaela-N
0

Charlie växte sedan upp från småbarn till barn!

Michaela-N
0

Jag kan för allt i världen inte förstå varför jag alltid får så fula barn! Gråter Vad har jag gjort fel?

Charlie blev skelögd… suck.

Michaela-N
0

Juliette har börjat tröttna på Plupp, och letar nya vänner/potentiella partners i parken, och mötte en sim hon fattade lite extra tycke för.

Michaela-N
0

Även Dexter blev växte upp och blev ordentligt ful. Herregud, hur ska det här fortsätta?

Skelögdhet verkar gå i släkten.

Michaela-N
0

Ja alltså….

Michaela-N
0

Dom fick en varsin liten makeover. En av dem fick glasögon för att förhindra en vidare utveckling av skelögdheten. Flört

Michaela-N
0

Lyckas alltid ta så himla snygga bilder på pojkarna.

Michaela-N
0

Charlie växte upp till tonåring, och utvecklade sen ett intresse för diverse smådjur.

Här är han med sin jordekorre Pebbles.

Michaela-N
0

Det går inte så bra för Charlie i skolan, och han blir väldigt ledsen när han tänker på det. Haha.

Michaela-N
0

Heja Dexter och hans låtsaskompis!

Michaela-N
0

När föräldrarna var borta, passade Dexter och Charlie på, och ordnade en liten hemmafest. Gästerna var random kompisar från deras telefonböcker.

Michaela-N
0

På festen fattade Dexter och Sofie Grimmemo lite extra tycke!

Michaela-N
0

Tydligen blev Charlie lite svartsjuk när Dexter gick ut på dejt med Sofie.

Michaela-N
0

Och plötsligt blev Charlie en ungdom!

Michaela-N
0

Under tiden raggar Juliette upp olika singelmän i parken. Det är verkligen inte bra för hennes rykte!

Michaela-N
0

Juliette hittade Kompis Sekemoto på gatan! Hon har växt upp till ungdom.

Michaela-N
0

Heja! Dexter blir ungdom!

Michaela-N
0

Dexter

Michaela-N
0

Det går bättre och bättre för Sofie och Dexter. Här, en bild efter studentfesten.

Michaela-N
0

Sofie har vuxit upp och blivet en ganska…stadig kvinna!

Under en dejt bestämde de sig för att vara lite busiga…

Michaela-N
0

Och Sofie blev plötsligt på smällen!

Tillökning är på väg! Det hade Dexter väntat på länge, han älskade barn. Men än så länge var de inte ens tillsammans, Sofie var tillsammans med en viss Edmund. Oj, hur skulle det här gå?

Dexter bad Sofie att göra slut med Edmund. Då - och efter mycket möda, fick han Sofie till sin flickvän.

Michaela-N
0

Båda föräldrar är riktigt taggade på lilla bebisen.

Michaela-N
0

..när Dexter till slut ber om Sofies hand. Hon blir överlycklig!

Michaela-N
0

Direkt efter detta blir Plupp gammal och grå. Bokstavligen.

Michaela-N
0

Det gick snabbt, en liten flicka blev född.

Hennes namn blev Lynda Grimmemo, då något gick snett under giftermålet. Min plan var att få Sofie Grimmemo att byta namn till Sekemoto, men det ville hon tydligen inte, och behöll sitt flicknamn.

Lite synd eftersom jag inte vet hur jag ska fortsätta! Ska legacyn fortsätta, men med ett nytt namn? Obestämd

Michaela-N
0

Som sagt är Sofie tjock som… jag vet inte vad. Och jag har lite svårt för tjocka simmar. Så jag tvingade henne att ställa sig på löpbandet.

FÖRE:

Michaela-N
0

Hon ser redan bättre ut.

Efter:

Michaela-N
0

Sofie fortsätter att gymma redan nästa dag.

Michaela-N
0

Nu blev hon jättesnygg! Vilken heting!

Michaela-N
0

Det enda som är trist är att hon blev stark. Jag tycker det är så fult med muskliga tjejsimmar. Rynkar på näsan

Michaela-N
0

Nu har jag lagt upp 30 bilder, resten får vänta ett tag Skrattande

[lillakaninen]
0

Vilken rolig legacy, som jag fullkomligt missat tror jag :o Följer självklart :)

htt
0

Du skriver bra :)

Man kan ändra namn på simmarna :)

Michaela-N
0

#79 Tack! Efternamn också?

Mitchika
0

#80 Japp, det går om man åker till Stadshuset med simmen för att ändra namn. :)

Ska tillägga att jag följer också och har gjort det ett tag, även om jag glömt att skriva det i tråden. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Michaela-N
0

#81 Jaha, men då så! Då ska jag ordna det nästa gång jag spelar. Tusen tack!

Gerbilles
0

Jag följer!!! :D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.