The Sims iFokus

The Sims

Etikett: simsspel-säljes
Läst 2193 ggr
Yoshi11
0

Sims 3 DS + Nintendo DS Lite (Röd)

Någon här inne som hade varit intresserad av att köpa min Nintendo DS Lite (Röd) tillsammans med DS-spelet Sims 3 för 600kr? :)

Min DS är i okej skick, med undantag för lite repor på ovansidan av den övre skärmen samt att den bakre höger-knappen är lite trög att trycka in (vilket den varit i princip sedan köpet). Fungerar bra och skärmen är fin! Köptes från El-giganten för cirka två år sedan. Penna medföljer, har även kartongen kvar.

Spelet fungerar utan problem, har knappt spelat på det. Har fodralet kvar :)

Vill sälja denna efter den 25:e då jag tänkt införskaffa en Nintendo 3DS, hehe… Tänkt lägga upp annonsen på blocket men ville bara kolla med er här först ^^

Mitchika
0

Åh, köpa en 3DS! :D

Jag har en 3DS med ambassadörsprogrammet (något man fick om man köpte sin 3DS tidigt), vilket gav mig bland andra spel Yoshi Island gratis. :D Så det är vad jag brukar sitta och spela när jag åker någonstans. :)

Är jag hemma så spelar jag Yoshi Island på SNES istället, dock. :D

Ger din annons en liten putt. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[SallysPigge]
0

Jag putter upp den för dig :-)

Yoshi11
0

Ingen intresserad? Priset är prutbart… ;)

Yoshi11
0

#1 Beställer min röda 3DS imorgon föresten, hihi, lääängtar!! :D

Bestämde mig för att slänga in Sims 3 Övernaturligt i varukorgen också samt pokemon White 2, hehe… :D Synd bara att spelet inte är i 3D, det hade jag gillat ;) Något spel du kan rekommendera som är i 3D? :D Min bror har iofs redan de flesta som jag nog kan få låna, hihi… (a)

Alsmen
0

#4 ooohh pokemon :D Det skulle jag vilja köpa då jag tappat bort pokemon soulsilver, och kan inte heller hitta storebrorsans saphire heller :c

Men sparar pengarna till övernaturligt ^^

Hoppas du hittar en köpare, blir nog lättare och hitta på blocket eller kanske ett annat iFokus? Lycka till c:

Mitchika
0

#4 Åh, skoj med 3DS, som sagt. :D

Ett spel som jag tror ingår i 3DS:en, som jag tycker är superkul, är Face Raiders! :D Du tar alltså foton av ansikten med 3DS:ens kamera och sen blir ansiktena små fiender som du måste skjuta och övervinna. Lyckas du ta ner dom samt bossen så läggs ansiktet till i din samling som en söt liten figur.

Jag har provat både mänskliga ansikten, samt teckningar och det har funkat jättebra. :D

Kanske inte världens roligaste spel, men ruskigt underhållande. :D

Sen har jag även Puzzle Bubble Universe, som jag fick i present då jag växt upp med tidigare Puzzle Bubblespel. Roligt pusselspel där man ska spräcka bubblor genom att sätta ihop minst tre bubblor av samma färg (man skjuter som ur en kanon med eller utan sikte).

När bubblorna spräcks så befrias små djur inuti som suttit fängslade. I 3DSversionen har jag superkul åt när bubblorna sprängs, då det känns och ser ut som att dom små djuren hoppar upp och ut genom skärmen och sen landar igen och försvinner. :D Men jag är lättroad ur den aspekten, så… XD

Men det är ett kul pusselspel för dom som gillar sånt. :D

Förutom det så har jag även The Legend of Zelda, Ocarina of Time till 3DS. Det är ett av mina topp 10 favoritspel genom tiderna och jag har spelat det både till Nintendo 64, Gamecube och sen även Wii. Självklart skaffade jag det till Nintendo 3DS också. Min 3DS har ett snyggt… fodral, tror jag det heter? Oavsett så föreställer fodralet Zelda, Ocarina of Time. :)

Jättespännande spel som kan vara lite småklurigt. Slåss mot fiender och bossar, spela minispel och resa fram och tillbaka i tiden och försöka rädda ett land som håller på att uppslukas av mörkret. Det finns säkert trailers på YouTube att titta på! :D

I övrigt tror jag inte jag har så många andra spel i just 3D. Behöver prioritera med ekonomin och 3DSspel har inte blivit högprioriterade. Annars är jag en GIGANTISK Pokémonälskare (eller nörd) så jag rekommenderar alla Pokémonspel. :D

Själv har jag två exemplar av Heart Gold och ett av Soul Silver, samt Pokémon Black och även White, Diamond och Pearl. Så ser jag även fram emot Black 2 som jag ska införskaffa senare under hösten. :D

Så… Pokémonspel är kul överlag. :D Även om det inte direkt finns några till 3DS ännu.

Yoshi11
0

#5 Ja, de spelen har jag ju ^^ Gillar Soulsilver mest, då jag älskade Crystal som jag hade tidigare ;) Ska lägga upp annons på blocket någon gång nästa vecka, hoppas någon nappar då! :)

#6 Åh, men det verkar ju vara kul grejer som ingår i 3DS, har velat kolla igenom min brors men han gömmer den för mig av någon anledning :P

Zelda vet jag ju förstås vad det är, älskar de spelen! :D Kämpar mig just nu igenom Skywards Sword, fastnar så ofta så jag måste kolla upp vad jag ska göra på nätet, hehe… :P Min bror har Ocarina of Time 3D, så den ska jag lätt sno, haha! Fast har redan spelat den så många gången så ska nog ta och försöka ge mig på Master Quest versionen nu… Undrar hur det kommer gå! :P

Och Pokémon nörd är ju jag med, och mina syskon! Något vi håller hemligt dock utanför familjen då vi är 21, 19, 17 respektive 15 år, haha… Hemliga Pokémon nördar xD Eftersom vi är så många som gillar spelen ser vi alltid till att ha en version av alla så att vi kan skicka över de Pokémon som inte går att fånga på våra egna till de andra :D
Men har hört att de ska finnas någon funktion till Black/White Version 2 som är i 3D, något i stil med Dream Radar? :)

Annars har jag funderat på Spirit Camera: The Cursed Memoirs, till 3DS. Tycker det verkar vara ett annorlunda, intressant spel! :)

Väldigt OT här nu, men det gör ju inget :P

Mitchika
0

#7 Haha, ja, vad elaka syskon man kan ha ibland.. :D Min bror gömde minneskorten till sitt Playstation när vi var små… XD

Åh, jag har spelat Zelda sen jag fick ett av dom tidigaste spelen till min SNES! :D Något jag fortfarande har kvar och värdesätter högt. :)

Jag har spelat Master Questversionen och ÄLSKAR den!! :D Supersvårt ibland, men det är så kul med avancerade dungeons. Även om jag måste titta på guides nästan hela tiden… Oskyldig

Skyward Sword har jag men inte hunnit spela, däremot är jag ett stort fan av Twilight Princess. :D

Jag är en stolt Pokémonnörd här! :D Min lägenhet har Pokémongosedjur, Pokémonkort och Pokémonfigurer lite här och var, så här hålls det inte hemligt. :) 23 år gammal och lär fortsätta älska Pokémon tills dagen jag dör. Skriver historier om Pokémon och gör egna Pokémonspel, bland annat. :D

Ja, den känner jag till! :D Jag tror det kommer använda liknande mekanik som Face Raidersspelet och jag LÄNGTAR! :D Vill se och prova mer än något annat!

Spirit Camera, det lät jätteintressant! :D Måste genast kolla upp!

Ja, lite OT ibland är väl inte jättefarligt. :) Vi håller ju oss trots allt till ämnet om DS… Oskyldig

Yoshi11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Haha, ja de är de verkligen! Men nu när jag sa att jag har beställt en egen fick jag faktiskt spela lite på hans ;)

Ja, kommer nog ha det kämpigt med masterquest, och som dig kommer jag nog få kolla på guides en hel del x)

Pokémon saker fanns där gott om nu när jag var i Japan! :D Dessutom var där folk som gjorde reklam för en ny film överallt, de små söta japanerna hade på sig Pikachu hattar som de också delade ut till folk som passerade! Dessutom var där Pokémon på nästan hela trappan i Kyoto station, måste bifoga bild x) Finns en bild till där jag kniper Pikachu på näsan men den tänker jag inte lägga upp här xD

Spirit Camera har fått dålig kritik dock, så funderar fortfarande på om jag ska köpa eller ej. Hade jag inte läst recensionerna så hade jag säkert köpt den, men vi får se :P

Ja, men för min del är ju OT okej, verkar ändå inte få sålt min DS här så det spelar ingen roll att vi snackar annat ;D

Mitchika
0

#9 Det är ingen skam i att kolla på guides, så länge man försökt till sin fulla förmåga innan. :DOskyldig

Ååååh, det tror jag verkligen! :D Vad jag skulle vilja åka till Japan, av miljoner skäl!

GUD, VILKEN TRAPPA!!! :O Där skulle jag bli sittande en ganska lång stund, kan jag lova! XD

Åh, Pikachuhatt…! Pikachu som är min favorit…! Har tonvis med Pikachuprylar, från PikachuGameboyväskor till robotPikachu. Haha, nu blir jag sugen på att spela Pokémon istället för Sims 3… XD :D

Har det? Hmm, värt att kolla upp i alla fall. Även spel med dåliga recensioner kan vara bra. Lite hänger ju på vad man tycker och gillar. Jag ska kolla upp det lite på YouTube och se om spelstilen är något som passar mig.

Äh, lite reklam blir det ju. :D Prat om DSspel och Pokémon kanske får folk sugna? :D

zandrina
0

Ni som har 3DS kan ju hjälpa mig bestämma!

Jag har en vanlig DS, första utgåvan :) Men är nu sjukt butter på att det inte kommer nya spel - får titta på 3DS spelen och sukta samtidigt som man kollar igenom outletlådorna i affärerna. Ibland hittar man guldkorn, men för det mesta… Njä.

Så nu har jag beslutat mig för att införskaffa en 3DS så jag kan köpa lite nyare spel också. Frågan är - ska man vänta på 3DS XL även om den inte kommer kunna ta alla gamla DS spel?
Är gamla DS spel fullt spelbara på 3DS? (läst att grafiken är annorlunda så bilden blir uttöjd)
Och sist - vilkaspel ska jag köpa till?

Tack =)

Yoshi11
0

Oj vad CDON varit tröga, 1-3 dagars leveranstid sa dem och har väntat hela veckan! Men fick nyss mail - bör få min 3DS på måndag :D Läääängtar! #10 Ang Spirit Camera, bestämt mig för att köpa den ändå ;) Har du kollat upp den och vad tkr du isåfall? ^^ Min bror har 7 3DS spel tydligen, har redan fått börja spela på hans - super Mario bros 2 :D Fast jag är rätt dålig och bara dör hela tiden xD #11 Ja, angående XL, jag personligen tkr mindre är bättre, därför jag aldrig köpte en DSi, tyckte den var för stor! :P Sen tkr jag den är på tok för dyr, iaf för en fattig student som mig, hehe. Pengarna som gick till denna 3DSen tog lång tid att spara, hehe x) Gamla spel som man kunde spela på vanliga DS, som man la i på undersidan av konsolen, de som är för Game Boy Advance och Color, går inte att spela på 3DS! Men de för DS och DSi går att spela, då de är i samma format som 3DS spelen :)

Mitchika
0

#12 Jag har inte haft tid att kolla in Spirit Camera än, då jag varit helt inne i en massa skräckspel nu för tiden… XD

Men jag har inte pengar till något för stunden, så jag avvaktar att kolla upp Spirit Camera (så att jag inte blir för frestad att köpa det XD) till mitten/slutet av månaden då jag får in pengar igen. :)

Åh, Super Mario Bros 2! :D Det skulle jag vilja spela!! :D

Yoshi11
0

Fick min 3DS idag, tillsammans med Katy Perry Sötsaker, jippie!! :D Bokade även Övernaturligt samtidigt som jag beställde dessa så den bör ju komma snart den också!

#13 Beställde Spirit Camera igår (samt Rabbids 3D, lågt pris) från Webbhallen, fick besked idag om att spelen lämnat lagret och är ganska troligen hos mig imorgon :D Ska försöka att inte berätta mycket om den så du inte blir frestad att köpa för tidigt x) Men vem vet, den kanske är riktigt tråkig också :P

Lussie
0

#14 är sims 3 bra på 3DS? Har själv funderat på o köpa det! ;)