The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 1993 ggr
sirbelos
0

Min sim självdör! Hjälp

Min sim vägrar gå upp ur sängen eller göra nånting som jag säger åt den och snart dör den för att den mår så dåligt! Någon som har varit med om det och vet vad jag kan göra för att rädda honom? (avslutar utan att spara men det händer ändå sen igen)

Jag tror det kanske har att göra med att han jobbade så mycket, han är läkarkandidat och jobbar 09-19 och sen har han ofta jour på natten. Detta resulterade ju såklart i att han var ständigt trött, men mådde inte dåligt annars.
Jag gjorde så att han gick hem från jobbet flera gånger för att han var trött, och tänkte skaffa ett nytt jobb. 
Men så efter en natts sömn bara sitter han i sängen och vägrar gå upp. Han mår inte dåligt när han vaknar förutom att han är lite hungrig bara. 
När jag klickar på att han ska göra nåt så protesterar han, och det hjälper inte om jag säger åt hans fru att prata med honom eller något, för då gör han samma "protest".  
Provade att låta honom sitta där tills det står "avlid" på hans ruta uppe till vänster, men han dör liksom aldrig. 

Snälla hjälp mig!

[SallysPigge]
0

Du får inte snabbare svar med att skapa flera olika inlägg med samma innehåll.

Testa Resetsim

Mitchika
1

Jag tog bort dina övriga inlägg, då det var exakt samma text med olika rubriker. Det är mitt i natten och många sover. Det är inte många som är här och läser då. Fyra inlägg om samma sak orsakar bara irritation och ger inte hjälp snabbare.

Var snäll och undvik att göra så i framtiden. :)

När det gäller din sim så har du råkat ut för en bugg. Han har fastnat och kommer inte lossna av sig själv eller dö. Det du kan göra är att öppna fuskrutan (håll in tangenterna C, Vänster Shift och CTRL samtidigt) och skriv in:

resetsim Förnamn Efternamn

(Ersätt Förnamn med simmens förnamn och Efternamn med simmens efternamn)

Jag hoppas att det hjälper. Det brukar det göra när jag råkar ut för liknande problem. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows