The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1648 ggr
mikkan01
0

Sims har slutat fungera i ändra i spel-läge...

Och alltid ska det vara något…såklart!Tyst

Igårkväll tog jag upp världsskapandet igen, världsskaparverktyget hade slutat fungera pga den nya uppdateringen så jag ominstallerade och allt gick bra.
Byggde ett par hus i ändra i spel läget, skulle spara men det mesta sparades med varningar. Fortsatte spela lite tills allt stängdes ner. Ingenting hade sparats tydligen. Gjorde mig inte så mycket då jag gillar att bygga hus så jag tänkte börja om på nytt.
Men!!!!!!!! Nu när jag försöker gå in i ändra i spel-läget så stängs allt ner direkt och det kommer upp en ruta där det står att sims 3 har slutat fungera.

Någon som varit med om samma sak?
Blir tokig här haha!!  

Vet förresten inte om det fungerar att spela som vanligt eller om det bara är just i ändra i spel som det går åt pipan, ska testa =)

~mikkan

mikkan01
0

Går bra att spela sims annars…=) 
Måste vara något knas med världsskaparverktyget…

~mikkan

Namiko
0

Det är mycket problem med försvinnande byggnader/tomter i världsskaparen efter uppdateringen. Jag kommer själv vänta med att bygga på min värld tills det är fixat. Hade som tur var bara placerat ut färdiga tomter och inte byggt något själv när det hände mig. Spelet kraschade flera gånger när jag försökte gå in i ändra i spel-läget också.

Jag har också problem med att att spelet kraschar när jag spelar som vanligt och felkod 12 mycket mer än vanligt när jag spelar, men det behöver inte bara bero på uppdateringen. Men jag fick spela om samma 3 dagar säkert 5 gånger innan spelet slutade krascha eller klaga på felkod 12, irriterande som tusan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

mikkan01
0

Hmmm…får väl vänta och se då om det fixar sig innan jag börjar på nytt.
Trodde att det var något knas med att jag hade säkerhetskopierat fel (gjorde det för första gången i mitt liv när jag ominstallerade världsskaparen) men det gick ju att spela ett bra tag innan det kraschade första gången.

~mikkan

NrFoto
0

Jag fick samma problem efter ett tag när jag spelat ungefär varje dag i 2 veckor (..?) och sedan helt plötsligt funkar det inte längre. Jag kommer fram till startmenyn om det kallas så och ska välja vilken familj jag vill spela med, och såfort spelet börjar får jag fram rutan med ''Spelet har slutat fungera''. Jag har en nedladdad version från CDON så jag har avinstallerat och laddat ner och installerat flera gånger men samma sak varje gång ändå. Nu har jag inte längre kvar mina sparade spel men fortfarande samma sak.. Har Orginal och Pets..

[SallysPigge]
0

Ja vi får hoppas det fixas snart då flera har detta problem, och jag själv har inte ens vågat försöka riktigt ännu… :-S

NrFoto
0

Jag ringde till EA supporten igår och de hjälpte mig bland annat med lite ändringar på datorn, såsom RAM minnet och liknande och när jag hade installerat en Super Patcher och startat om datorn funkar det galant igen! Men jag satt dock i telefonen med de i en halvtimme innan vi var klara!