The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 4241 ggr
[lillakaninen]
0

#2 Familjen Wallin

Då den första tråden blev lite lång, skapar jag en ny tråd om familjen Wallin. Här är förra tråden :) Jag kommer att spela lite på familjen idag, så förhoppningsvis kommer en uppdatering under dagen

saffran123
0

Följer igen :D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Loveu
0

följer igen :D

Ratzo
0

följer

I can't drown my demons, they know how to swim.

Hallonsmurfen
0

följer igen!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mida
0

Följer :)

LinnsanLinnis
0

Följer igen:)

[lillakaninen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att många fortsätter följa :D

Efter en veckas semester hade Alex och Signe kommit hem. Dom hade varit på en varm semesterö i södra Spanien. Eko och Jonte hade varit hemma, och det hade känts väldigt tomt. Jonte och Eko hälsade dom glatt välkomna hem igen när dom kom från flygplatsen.

- Jag tar bara en kort tur på Gramse, sa Eko plötsligt och gick mot stallet. Han gjorde snabbt iordning hingsten och red iväg.

[lillakaninen]
0

Resten av familjen kände sig väldigt trötta, så dom gick och lade sig. Det var ju skola och jobb imorgon. Eko hade inte kommit tillbaka ännu, men han kunde nog komma när som helst, tänkte Alex och somnade

När hon vaknade, var det fortfarande tomt på andra sidan om dubbelsängen. Han är säkert redan uppe och gör frukost, tänkte Alex. Hon tog på sig sina kläder och gick ner till köket. Men ingen var där. Signe och Jonte sov fortfarande. Men vart var Eko? Hon gick till dörren, och öppnade. Han kanske hämtade tidningen? Nej, Eko var int där ute heller. Så hörde hon ett avlägset ljud. Någon gick på vägen utanför. Den brukade inte vara särskilt trafikerad, så det måste ju vara Eko! Alex sprang ut barfota och kollade ut på vägen. Men det var inte Eko som kom, det var Gramse! Men Eko satt inte på…! Alex gick snabbt fram till honom och klappade honom lugnande på halsen. Varför är inte Eko med honom? Orolig gick Alex tillbaka med Gramse till stallet, och gav honom hö att äta på. Men en fråga surrade fortfarand runt i huvudet. Vart var Eko?

[lillakaninen]
0

Flera sömnlösa nätter följde. Alex ringde runt till alla hon kunde få tag på, och frågade om dom sett Eko. Men det blev hela tiden samma svar. Han var spårlöst försunnen! Inte ens polisen hade hittat honom

Så en dag ringde polisen.

- Vi har hittat Eko, kom till polisstationen nu. sade en röst, och Alex svarade hest okej. Hon kastade sig i bilen, och körde till polisstationen. Hon gick in, och träffade två poliser med varsinn schäfer i koppel. Dom pekade mot en stol vid ett bord, och Alex satte sig. Därefter började dom förklara

- Vi hittade Eko inne i skogen. Han låg precis bredvid en sten, och han hade ett stort sår i huvudet. Vi tror att han har ramlat av hästen, och slagit i stenen med huvudet. Och dessutom…bröt han nacken, sa polisen och såg allvarligt på Alex. Hon såg tillbaka, och kände tårarna sakta trycka på. Nej, inte gråta! tänkte hon och nickade istället.

När Alex kom hem berättade hon för Signe och Jonte, som tog det hårt. Men dom fortsatte ändå sitt vardagliga liv. Skolan, jobbet och allt annat fortsatte som vanligt

[lillakaninen]
0

Dagarna fortsatte att gå. Barnen gick till skolan, och Alex gick till jobbet. Balen som skulle äga rum snart. Signe hade bjudit Boyd dit, och han hade självklart tackat ja. Dom var fortfarande inte ett par, men dom var på G. Och snart skulle Signe fylla år och få ta över huset. Då visste hon vem hon ville gifta sig med…

Balen kom, och Signe blev hämtad i limousin. Hon och Boyd åkte dit, och hade en fantastisk kväll!

[lillakaninen]
0

Kvällen avslutades med att Signe blev balens drottning, och dom blev nu ett par! Signe och Boyd kysste varandra, och åkte sedan hem till sig. Hela nästa dag gick Signe som på moln, och kollade nästan hela tiden på fotot av henne och Boyd som hängde i hennes rum

Hallonsmurfen
0

men hur kommer det gå för Eko!? :O

Gerbilles
0

Följer igen!! :D

KlaDkAkA!:D
0

följer…igen :3

[lillakaninen]
0

Alex fick ett samtal på mobilen när hon åkte hem från jobbet. Hon hade vunnit en gratissemester. Åh, vad skönt! tänkte hon och hörde hem så fort hon kunde. Väl hemma packade hon snabbt väskan, och förklarade för Signe och Jonte vart hon skulle.

Alex litade fullständigt på att Signe hade tillräckligt med ansvar för att klara sig en vecka med Jonte. Dessutom fanns ju Benhilda som kunde se till att dom skötte sig.

Men det blev inte som Alex tänkt… Hon fick ett samtal när hon varit borta några dagar. Polisen hade blivit uppringda av en granne, och fått höra att Signe ordnat en tonårsfest hemma. Det hade inte blivit populärt i kvarteret. Alex ville gärna åka hem på en gång, men väntade tills hennes bokade plan skulle hem.

När Alex fick hem, fick sig Signe en rejäl utskällning!

Hallonsmurfen
0

Ååh, jag vara älskar deras rosa hår x)

[lillakaninen]
0

#16 Det är du inte ensam om :D

Jonte har fyllt år och är nu en tonåring, vild och trotsig. Eller, hur var det nu? Nej, Jonte är en kille som gör läxorna i tid, och gör som Alex säger. Därför går det bra för honom i skolan, och han blir ofta kallad klassens Einstein. Men han blir ändå riktigt glad när han får gå på fester, vilken sort det än är. Många anar inte vilken Festprisse han egentligen är

[lillakaninen]
0

Generations arvtagare, Alexandra, har avlidit. Hon dog inte av ålder, utan hon blev träffad av en meteorit. Hon skulle åka och hälsa på Svante, hennes son som bodde några gator bort. Så när hon stod utanför hans tomt, såg hon en enorm skugga lägga sig omkring henne. När hon kollade upp, såg hon en enorm sten komma mot henne. Men förstelnad, kunde hon inte röra sig ur fläcken. Meteoriten träffade henne, och liemannen kom. Barnen var i skolan just då, och fick reda på det när dom kom hem. En enorm sor lade sig över dom, och Benhilda försökte genast att trösta dom. Men sorgen var obeskrivligt stor

Hallonsmurfen
0

neej :(

[lillakaninen]
0

Livet flyter vidare. Det är bara Signe och Jonte som bor i huset nu, och självklart Trullan och Gramse. Dom börjar bli till åren nu, och kan inte ridas lika mycket längre. Dessutom är varken Signe eller Jonte så duktiga på att rida.

Signe har fyllt år, och är nu en mogen ungdom. Eller, mogen kan man väl disskutera om hon är… Men först nu har hennes hästintresse börjat växa. Varje dag rider hon ut eller rider till hästranchen. Men hennes största önskan, är att få en stor familj. Hon satsar på att få åtminstone 5 barn

[lillakaninen]
0

Hahahaha bjuder på denna xD DUCKFACE *v*

[lillakaninen]
0

Hon tog även examen, med toppbetyg. Hon blev utsedd till klassens hederstalare, och hon kände sig stoltare än någonsin. Tänk om Alex bara fått se detta…

[lillakaninen]
0

Trullan har fyllt år och blivit en gammal häst. Oensionen har smygit sig på henne, och numera går hon bara promenader runt staden med Signe. Hon har börjat inse, att inget varar för evigt…

[lillakaninen]
0

Bästa stället för en dejt, är det verkligen kyrkogården…? Boyd bjöd med henne dit, och hon gick självklart med på det. Men varför kunde dom intevara hemma hos henne? Jonte var ju ändå inte hemma den natten. Men Signe följde ändå med Boyd till kyrkogården.

När hn gick på den smala stigen, kunde hon svära på att hon var iakttagen. Något rörde sig inne i den mörka skogen. Skräckslagen kom hon till slut fram, och såg Boyd där. Hon började springa, och kastade sig i hans famn. Så upptäckte hon, att han hade mycket mer hår än vanligt. Han hade dessutom fått rejält med skägg, på bara några dagar! Hon backade långsamt och såg på honom

- Är du en… hon fick inte fram orden. Boyd bara flinade, och Signe förstod att det nog var bästa att ge sig av. Hon vände snabbt om, och började springa så fort benen bar henne. Men Boyd hann lätt ikapp, och toh tag i hennes arm. Hon försökte rycka sig loss, men hans hand höll ett hårt grepp. Som i slow-motion, såg hon vad som hände. Boyd som kom närmare hennes arm, tog ett bett i den och sedan backade hastigt. Skräcken blandad med smärtan fick henne att skrika rak ut. Hon såg suddigt att andra varulvar kom ut ur skogen. Hon försökte att springa, men det var som att någon annan styrde kroppen. Tillsammans med Boyd, ylade hon mot fullmånen

[lillakaninen]
0

Signe började få kontroll över sig själv, och kunde nu se klart och tydligt. Till och med tydligare än förut. Och alla lukter var plötsligt så skarpa. Hon såg på Boyd, och i nästa stund såg hon honom gå ner på knä framför henne

- Nu, när du vet min hemlighet, kan vi tillbbringa våra liv tillsammans. Så, vad säger du? Vill du gifta dig med mig? Signe stod förstelnad och sg rakt in i Boyds ögon

- Jaa, självklart säger jag ja, sa hon tyst, och Boyd gick upp igen. Han gav henne ringen, och dom stod sedan länge och omfamnade varandra

Dom gifte sig sedan på fläcken. Dom ville inte dra ut på det, bara känna kärleken till varandra

[lillakaninen]
0

Boyd flyttade in redan dagen efter. Han tillförd några simdaler, en ny bil och tillvaron. Han kom bra verens med både Signe och Jonte, och livet var lite roligare igen

Hade ingen bra bild

Jolinn
0

Följer :3

lillysam
0

Följer :)

lillysam
0

#19 Hallonsmurfen! Såg i den andra tråden att du sökte efter Signes hår, tror jag har hittat det. Om du fortfarande vill ha det. ;)

http://www.xmsims.com/sims3/ehtm/fhair/fhair006.html

[lillakaninen]
0

#29 Tack så mycket, inte för att jag behöver det men för att du hittade det, då jag inte kunde komma ihåg vart jag laddade ner det :D

Hallonsmurfen
0

#29 tack!

[lillakaninen]
0

Har Signes dröm gått i uppfyllelse? Är hon gravid? Ja, det är hon! Boyd och Signe väntar sitt första barn! Lyckan är obeskrivlig, så länge hon längtat efter att bli mamma!

[lillakaninen]
0

Barnen är på väg! Signe är ensam hemma just när hon måste in till BB. Jonte är i skolan och Boyd på jobbet. Hon ringer taxin, som snabbt tar henne till sjukhuset. På vägen ringer hon Boyd, som snabbt åker från jobbet och rakt mot sjukhuset, där Signe väntar i ett rum med några läkare

[lillakaninen]
0

Det blev inte deras första lilla barn, de blev två små barn! Tvillingarna fick namnen Fabian och Daniella. Fabian är Neurotisk och Modig, och Daniella är Modig och Lättimponerad. Två glada föräldrar lämnade en dag senare sjukhuset, med två små barn med sig

Hallonsmurfen
0

kan bebisar sitta i vagn!? :o

Ps jag har laddat ner signes hår, I LOVE IT!!

[lillakaninen]
0

#35 Ja, om man har Leva Livet kan man köpa en barnvagn :)

Hallonsmurfen
0

#36 ja, barnvagn visste jag att man kunde ha men att bebisar kunde sitta där hade jag ingen aning om, trodde att det bara var småbarn.

[lillakaninen]
0

#37 Jaha :) Man behöver bara ha den i katalogen när man ska föda barnet, så placeras barnet där i automatiskt när man kommer ut igen, nästan varje gång :D

Hallonsmurfen
0

det måste jag testa nästa gång :D

[lillakaninen]
0

För alla er som följer och gillar denna familj, har jag en tråkig nyhet :( Familjen har försvunnit igen. Sparfilen har försvunnit, så jag kan inte spela vidare på familjen :( Kanske kommer att ha en annan legacy någon gång, men kommer nog ta en paus nu från legacyn…

Hallonsmurfen
0

kan du inte starta upp familjen igen på samma ställe där du var? :(

vänta, din sim fick ju nyss en bebis…Gråter

[lillakaninen]
0

#41 Det går tyvärr inte, då kommer familjeträd, färdigheter och allt sådant vara borta :(

Hallonsmurfen
0

jag vet, mitt legacy raderades också, så jag gjorde om den men släktträdet finns inte, det tycker jag är väldigt synd!

Jolinn
0

följer igen :)