The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 2022 ggr
ramm5tein_
0

Familj går ej att öppna

Jag tycker mig sett fler ha det här problemet, att spelet inte vill öppna en särskild spelfil. För mig kommer det upp efter ett tag min familj börjat ladda att "filen familj.sims3 går ej att öppna. Du rekommenderas starkt att stänga av spelet." Något sådant.

Finns det något att göra åt det här? Har provat starta om spelet flera gånger samt startat om datorn.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Mitchika
0

Jag måste fråga, har du valt att "Spara och avsluta" när du stängt av spelet sist du spelade?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

ramm5tein_
0

#1 Jo absolut, det har jag gjort! Jag hade dock spelet minimerat ett tag när jag gick ut och sökte på internet i ca 10 minuter, men det har aldrig spelat någon roll förr och allt har funkat som det ska. Men när jag klickade upp spelet igen gick det liksom jättesegt för spelet att hänga med då jag flyttade muspekaren (är dock inte hastigheten på musen det är fel på, fungerar bra på internet) så det kändes redan där som att det kanske var något konstigt.

Så då sparade jag och avslutade, sen gick det inte att komma in i familjen igen…

Mitchika
0

#2 Där har du orsaken… :(

Att spara och avsluta är en jätteriskabel metod på grund av att programmet ofta stänger av sig själv snabbare än vad det hinner spara. Därför avslutas det mitt i sparningen, vilket resulterar i att sparfilen har blivit korrupt. :(

Jag råkade ut för samma sak två gånger. En gång för att jag sparade och avsluta och hade otur. En annan gång för att datorn startades om mitt under en sparning. Två familjer förlorade som jag inte har lyckats få tillbaka efter det. Gråter

Tyvärr finns det ingenting att göra åt det. Jag har kämpat med att hittat en lösning på problemet, men har än så länge misslyckats…

Det enda man kan göra är att komma ihåg det och undvika att välja "Spara och avsluta". Man kan ha tur 100 gånger, men sen kommer den här 101:a gången när det händer…

ramm5tein_
0

#3 Jaha! Så det är inte bra att välja det alternativet?

Men jag löste det… Eller rättare sagt min pojkvän. Nu funkar det igen! Jag gick bara in i saves-mappen och raderade sparfilen och bytte namn på backupen så att den hette så som egentliga sparfilen hette. Kan det vara lösningen på dina problem då också?

Tråkigt att familjer ska gå förlorade sådär :( Men har du inte testat det där så gör det! Om du förstod mig.

Mitchika
0

#4 Åjo, det testades många gånger, kan jag lova…

Problemet är just att ibland sparar spelet över ens backup samtidigt som det sparar på vanliga filen, vilket hände just i mitt fall. :(

Så backupen fick precis samma problem som originalet. Vilket gjorde att familjerna inte gick att rädda…

Men jag är jätteglad att backupen funkade! :D Så att du kunde rädda din familj åtminstone. :)

ramm5tein_
0

#5 Jaha, men att det inte funkar alltid! Så dåligt. Pojkvännen trodde det var ett stensäkert kort. Hade väl tur då…

Tack i alla fall, det kändes skönt :) Men vad irriterad man blir på att det inte finns en lösning på problemet ifall det blir så att inte ens backupen fungerar. Man får hoppas på mer tur i fortsättningen helt enkelt!

Mitchika
0

#6 Det var länge sen och jag gav upp på familjerna. Byggde om den ena på nytt, kom ännu längre och den blev ännu bättre. :)

Det enda jag sörjde var minnena och bilderna i ena simmens minnesbok, som jag inte kunde få tillbaka… :(

Nåja, det var ett bra tag sen, som sagt. Undviker alternativet "Spara och avsluta" och har inte haft såna problem sen dess. :)

Hallonsmurfen
0

ska man ta på bara spara då? och avsluta när den har sparat färdigt?

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
0

#8 Om man vill vara på allra säkraste sidan, ja. :)

Hallonsmurfen
0

#9 ok, det tar ju ändå inte längre tid, och nu när jag tänker efter så var det nog det som hände med min förra familj..

Medarbetare på Pokémon iFokus