The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3366 ggr
ramm5tein_
0

Barnet blir en pinne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har hänt mig förr och har sett i kvarteret sedan jag tog hem hela simmar från exchange att spädbarnen och småbarnen helt enkelt ser sjukt konstiga ut. Jag måste väl helt enkelt radera downloads eftersom för att se vad det är som gör det här, men finns det verkligen inget enklare sätt? Exchange ska väl vara "bra" downloads?

Har bara tagit hem vuxna simmar eller som är ungdomar. Har tagit bort alla downloads som det är en varningstriangel för, förutom en eftersom min grundsim använder sig av mycket i den looken. Hur tycker ni jag borde göra? :(

såhär ser det ut. I början var barnet en jättsmal pinne, men när jag gick in i spelet igen efter att ha tagit bort några downloads ser det ut såhär!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

SimsBrooke
0

Du måste avinstallera dem grejerna som gör det här. Det är kläder som passar till alla åldrar.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

ramm5tein_
0

Okej, då blir det hela simmar alltså.. Och jag kan förstås inte veta i förväg vilka simmar det rör sig om? Har verkligen ingen aning vad det kan vara. Dessutom använder sig min grundsim av bara downloads, så hur blir det då om jag tar bort något? :/

ramm5tein_
0

Kan det hjälpa om jag vet könet på simmen? Det är en pojke, är det då hos någon nedladdad manlig sim problemet ligger?

Mitchika
1

#3 Det är ett klädesplagg som är orsaken. Det är i stort sett alltid det när det gäller nedladdningar och konstiga babysimmar. :)

Såvida det inte är kläder som båda könen kan ha så tror jag definitivt att det är manliga kläder som orsakar felet på babyn.

Vissa personer som skapar egna kläder till simmar glömmer ibland att sätta åldersbegränsningar på kläderna. Så då hamnar kläderna på babysimmar och småbarnssimmar, vilket gör att det ser otroligt komiskt ut… XD

Så vore jag du skulle jag leta efter nedladdade kläder som du nyligen laddat ner och gå igenom dom. Det är garanterat ett av dom plaggen som orsakar det. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

ramm5tein_
0

#4 Det måste vara något plagg som båda könen kan ha, för har raderat alla kill-simmar och problemet kvarstår fortfarande…

Ja just nu är hela skärmen för familjen innan man klickar in på den helt grå för att antagligen barnet tar upp hela rutan! haha.

Men går det att bara avinstallera simmar utan att ta bort dom? För i så fall hade jag ju kunnat installera om de som inte bidrar till felet, men jag hittar bara att man kan radera så då gör jag det :/

[SallysPigge]
0

Kläderna avinstalleras inte för att simmen gör det, tyvärr. Så du måste hitta själva plagget som gör det.

ramm5tein_
0

Okej, jag har avinstallerat ALLA kläder och simmar förutom grundsimmen och grundsimmens vardagskläder. Har kvar några skor, smink och frisyrer. Men det ska ju inte vara något annat än kläder?!

Ändras inte babyn tillbaka om den väl "fötts" så eller vad?

ramm5tein_
0

Dessutom är min sim helt svart (färglös) nu för att jag antagligen avinstallerade hennes hudtyp… Går det att ändra till någon normal hudfärg då?

[SallysPigge]
0

Den borde ändras om du fått bort den filen. Tyvärr kan det vara en lömsk gömd fil som är besvärlig att få bort

ramm5tein_
0

#9 Okej… Ja jag undrar hur jag ska göra. Barnet är inte en pinne längre utan genomskinligt. Nu är alla kläder borta så har enbart ett par skor och 3 frisyrer. Allt är för tjejer och barnet är en kille. Men det kan alltså påverka honom ändå?

Vad IRRITERAD jag blir… Då måste jag väl ta bort rubbet för att han ska bli synlig igen. Eller så fortsätter det vara så fastän jag har avinstallerat allt. Och vad fasen gör man då? *ursäkta min ton*

Mitchika
0

#10 Om barnet är genomskinligt så kanske det beror på att du tog bort hudfärgen som han skulle ha fått?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

ramm5tein_
0

#11 Ja det stämmer nog… Fasen, då kanske det blir svårt att fortsätta på den här familjen.

[SallysPigge]
0

Nä då du kan ge den en nyhudfärg :-) Men bara via fusk om jag minns rätt

[SallysPigge]
0

Jag kan minnas fel men testa  Testingcheatsenabled och sedan klicka på barnet och välj att du vill ändra den.

Är det fel så hoppas jag att någon annan vet. Men jag har själv fått byta hud då Lucinda blev helt svart efter att jag hade radera saker som du .

ramm5tein_
0

#14 Jag har provat det där, och det verkar funka på grundsimmen. Men barnet är fortfarande genomskinligt och det går inte att klicka på det! Har läst att vissa barn (om det blir så) är genomskinliga tills man kan ändra dom mer när dom blir äldre, men jag kan ju inte ens klicka på mitt spädbarn så vet inte hur familjen ska fungera då!

[SallysPigge]
0

ok :-(

ramm5tein_
0

#16 Men tack för hjälpen! :) Hade inte alls hunnit komma långt med familjen, så kanske lika gärna gör en ny.