Frågor om dator :)
Nu så är ju snart julen här och då tänkte jag önska mig en ny (bärbar) dator och den här har min kompis Thilda och hon har sagt att den ska klara spel som tex Sims 3. Dessutom har den alla krav jag önskar från en bra dator (man kan surfa, ta foton och den är snygg
)
Här är den :) Om du har något annat förslag så ska det vara bärbar och absolut inte apple/mac !
Så skulle du säga att denna dator klarar båda att man spelar sims 3 på den och även surfar ganska mycket på den :)
MVH// Hanna
Klart att laxen ska ha en jolle
Ingen utav oss rekommenderar egentligen att sitta på en bärbar dator då dem inte är några speldatorer.
Alla datorer kan man surfa på mer eller mindre.
Jag spelade på min bärbara dator en HP pavilion DV 7 tror jag den heter. gick väl sisådär ju fler expansioner och prylpaket man hade. Efter att Husdjur kom bestämde jag mig för att spela på min stationära då det gick alldeles för trögt och lagga mkt.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Håller med SimsBrooke, vid Husdjur så segade min bärbara dator och jag valöde köpa en stationär nu och jag har alla expansioner, alla prylpaket utan ett och en massa nedladdat. Och det går hur bra som helst.
Jag har en bärbar och har inga som helst problem med mina simsspel, har nästan alla expansioner och prylpaket. Har dessutom närmare tusen föremål nedladdade från TSR och det laggar inte det minsta och grafiken är bra.
Skulle däremot inte rekommendera hp alls, har haft två bärbara hp och båda har fläktarna gått åt skogen på. Frågade på Siba sist och killen där erkände att han aldrig skulle ta i en hp med tång ens, det är tydligen (enligt honom) övervägande hp som kommer in för lagning och då speciellt av fläktarna, de blir överhettade för minsta lilla och då går moderkortet sönder.
Sen finns det ju bra grejer med hp och mindre bra grejer med andra märken också såklart :)
Jag har en Samsung, en ganska liten modell och den fungerar toppen.
Det finns dessutom bärbara speldatorer, dock ganska dyra oftast.
#1 #2 #3 tack för svar men jag hatar verkligen att man inte kan ta med sig datorn osv ;)
#4 Samma här, gillar dessutom att kunna sitta i soffan och spela :)
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/msi-ge600nc-084ne1year/177838.3003/ hittade denna :)
Något dyrare men, men :/
Dubbel inlägg
#5 För resten kan du länka till din dator? Verkar otrolig smidig ;)
Jag har datorn som du länkade i #0, de är väl ingen ultimat speldator, men den har aldrig vart dålig efter allt jag spelat på den. Jag vet inte hur krävande The Sims är för jag har aldrig haft de. Men jag använder många ganska krävande program och den laggar nästintill aldrig även om jag ofta har lite för många program igång också, och den har aldrig blivit överhettad heller, så kan inte hålla med #3 :)
Det enda som är sämst med den är Chrome, lalala. Du vet vad det beror på tro jag.
Men jag tycker du ska köpa en Alienware!
Jag har en exakt en sådan dator som du länkade på första, och jag är jätte nöjd med min :) funkar felfritt! men det ända jag kan notera med den datorn är att den låter så förbaskat mycket! och man ska helst ha en kyllplatta till också..eftersom den lär gå på högvarv när man spelar the sims. Men för övrigt så funkar den kanon bra :)
#10 Spelar du the sims 3 på den ? ;)
yes! :)
#12 En fråga bara ;) Har du husdjur för det är ju ett av dom mest krävande expansions paketen ;) (hoppas du inte tycker det är besvärligt med mina frågor
)
jag har alla förutom kate perry och disel paketet, för att jag inte vill ha dom xD
#14 Haha ja det är dom jag inte vill ha heller XD Men tack så jätte mycket för hjälpen :D
Såg nu att det inte är exakt lika dan datorn som jag har, men det är påt ungefär lika :) samma processor och samma märke, har också i5 proseccor, och det är vädligt kraftfullt! :)
#16 Ok så den här har också i5 proseccor ? Har du nerladdade saker som tex kläder, hår osv :) Dessutom vill jag undra om detta är en bra/funktionnel kylplatta
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/kylning/belkin-f8n143eaksg/148318.4220/
Jag har denna :)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=se&lc=sv&dlc=sv&product=4267473
Ja, den ser bra ut! men jag skulle reckomendera med två fläktar..jag har en kylplatta för tillfället med en fläkt..den kyler ner lite men märker att det är bättre om man har 2, men är det en eller två i den? men det blir nog bra vilket som :)
Hahhaa jag har maaasor med nerdladdade saker…hur mycket som helst! kläder, skor, ja..allt man kan tänka på xD
#18 Men iallafall så denna dator som jag länkade i #0 är den lika dan att spela på som din xD
Är det denna du har vet jag är nog den jobbigaste och segaste person i världen :/
http://www.billigteknik.se/sv/gaming/6535-hp-pavilion-dv6-3044eo-demo-radeon-speldator-laptop.html
Typ, man kan ju gemför ifall det står likadant :) men vet att det är samma proseccor, och när jag fick min dator så stog det att det var en arbetsdator/speldator xD
Måste tacka kommer nog bli denna dator som står på önskelistan i år så tack så mycket ;)
Så lite så! :)