The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 2382 ggr
[Älskamig]
0

Nu går det ju inte.

Nej, nu går det inte. Mitt skivintag har åkt ut helt och går inte att trycka in i datorn igen. Tråkigt, men sant. ._. Antar att det, som håller skivintaget, har gått 'ur led' .. Knepigt.
Tänkt köpa en bärbar skivspelare/hårddisk m. skivintag. Men i och med att jag inte har så stor lust att betala flera hundralappar för ett skivintag pga att jag vill spela Sims, så funderar jag på ifall det finns något annat sätt.

Har hört om att cracka, men har aldrig gjort det, och vet att det är olagligt, så känns ju lite tveksamt.

Hur f'sen ska jag få spela Sims igen? Vill nu inte ha svar som "Du får nog räkna med att lägga ut ett par hundralappar på en hårddisk, om du nu vill spela igen" .. För något sätt måste ju gå …

Tacksam för svar! :*

SimsBrooke
0

Min Cd-rom slutade funka och jag köpte en ny och satte i datorn detta var dock till min stationära dator och det är lättare att byta. 

Jag antar att du spelar på en laptop?

Den cd-romen jag köpte kosta inte mer än 189 spänn eller nått sånt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
0

Om man har registrerat sitt spel på Origin så ska man kunna spela utan skiva, Men jag vet ej hur.

Mitchika
0

Det jag skulle göra, om jag inte ville eller kunde spela mot skiva längre, vore att registrera alla mina spel på The Sims 3s officiella hemsida. :)

Varje spel du registrerar där kommer du sedan att kunna ladda ner helt lagligt via Origin, ett program som EA också har skapat. :)

När du ha dina spel registrerade och nedladdade via Origin så kan du använda dig av Origin för att starta spelet utan skiva. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[Älskamig]
0

#3: Men.. Det är ju The Sims 3s officiella hemsida. Detta handlar om The Sims 2. Obestämd

Mitchika
0

#4 Ah, då blir det mer problematiskt. Det framgick inte i ditt inlägg att det handlade om The Sims 2, så jag antog att det gällde Sims 3 eftersom det är det spelet som diskuteras mest nu för tiden… :S

Jag vet inte vad annat det faktiskt finns att göra… :( Sims 2 kommer från tiden då det var nödvändigt att ha CD-skivan för att kunna spela. Lösningar som den jag skrev ovan för Origin har ju inte dykt upp förrän senare…

Dom enda två metoderna jag kan komma på är dom två du föreslog själv. Köpa en bärbar CD-romläsare eller installera en "no CD patch/crack". Jag hittade ingen lösning när jag snabbsökte heller :(

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows