The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 1490 ggr
Hallonsmurfen
0

får inte in i spelet...

när jag försöker ladda ner den här simmen, men det går inte…

jag gör såhär:

1. jag klickar på "lägg till i spel".
  2. väntar på att den dykt upp i startprogrammet.
  3. klickar i rutan, och väljer installera.
  4. när den är klar, sätter jag igång sims.

men när jag kollar bland sparade simmar, klickar i rutan "eget inehåll" för att det ska bli lättare att hitta den, men den är inte där!!

någon som vet vad jag ska göra?

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
0

Jag undrar om det inte är krångel med Exchange överlag sen den senaste patchen…

Jag går in och kollar på länken du postade och ser på innehållet. När man tittar ovanför "Lägg till i spelet" står det oftast vad man behöver för expansionspaket för att kunna använda innehållet i sitt spel. Där står det följande:

"Innehåller: Expansionspaket
Uppdatera ditt spel"

Igår uppdaterade jag mitt spel till senaste versionen, så jag har ingen aning om vad exchange syftar på.

Hallonsmurfen, står det samma text för dig där?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Hallonsmurfen
0

#1 ja, det står samma text för mig där, men jag tror det har och göra med just den simmen (kanske bara för mig) eftersom jag laddade ner en annan sim precis före, och det gick utmärkt…

jag har inte kvällsnöjen (expansionen som simmen innehåller) men det brukar funka ändå, spelet bara byter ut sakerna..

Mitchika
0

#2 Jag är som sagt vad inte helt säker, men jag undrar om det kan ha blivit krångel med vissa exchangefiler på grund av patchen. Jag hittar ingen annan anledning, eftersom du säger så brukar den byta ut saker och ting från andra expansionspaket.

Men du! Texten som står där på den här simmen, stod det samma text på den andra simmen som du lyckades ladda ner?

Hallonsmurfen
0

#3 nej, på den simmen står det bara expansionspaket.

Mitchika
0

#4 Det låter som om det kan ha blivit lite problem med exchange…

Jag tror inte felet ligger hos dig och ditt spel/din dator, utan mer på att det är något som krånglar med vissa filer på Exchange. Det vore inte första gången en ny patch och expansionspaket ställer till med trubbel.

Gerbilles
0

Det här va innan den nya uppdateringen kom men .. Jag har laddat ner djur från Exchange där det har stått: "Uppdatera ditt spel" och det har funkat att ladda ner ändå … Förvånad

Mitchika
0

#6 Vad konstigt…

Jag hade inga problem när jag laddade ner nya djur sist, men jag minns inte om det var före eller efter uppdateringen. :S

Hallonsmurfen
0

nu har jag testat ladda ner simmen på nytt, men den här gången kommer jag lite längre.

när jag valt installera och den är färdig står det att det lyckades och simmen finns bland installerat innehåll, men den finns inte i spelet..

vad är det egentligen för fel!?