Bordförd av utomjodingar?
Hur blir man bortförd och gravid med en utomjoding i TS3 årsider? Har försökt med teleskopet, tränat upp logiken till max, stjärnskådat, samlat massa rymdstenar osv. Ingenting verkar funka, någon som vet?
Ja, det kan man ^^ Men man kan bli bortförd utan teleskop eller annat, utan ibland får simmarna för sig att gå ut och undersöka ett "mystiskt ljus" eller nåt sånt :)
Har aldrig sett ett mystikt ljus eller så.
Okej :/ Det har bara hänt för mig ett par gånger, och det är inte jag som upptäcker skenet, utan det är simmarna själva. Också springer de dit vare sig jag vill det eller inte >.< (En av mina simmer skulle gifta sig, men mitt i vigseln när de skulle byta ringar sprang ena iväg för att bli bortförd) Men jag vet inte hur eller varför det dyker upp ibland, och ibland inte :/
Det hände min sim just nu, och hon har inte någon färdighet eller vad det heter i lokog tror jag. Helt plötsligt sprang hon ut och skulle undersöka "mystisk avvikelse" eller något och blev bortförd. Hoppas hon inte blir gravid med tanke på att hennes man redan är åldring och kanske dör snart, och då blir hon ensamstående mamma med sex stycken barn… :/
#4 Logik heter det. Det är bra att veta! ;) Lite OT men hur gamla är barnen? Är de tonåringar kan de tjäna pengar på deltidsjobb.
#4 Jo, jag vet att det heter logik, min moil auto correctade mig ;) Jag visste inte om det hette färdighet eller nått annat bara. Aa, det är bra, men jag kör nog hellre med fusken ;)
Ingen som har något tips vad man kan göra eller öka chansen om att bli bortförd av utomjodingar då? Vill så gärna!! 
#7 Jag postade det i en annan tråd, men kan skriva om det. :)
Det jag hittade på en guide jag brukar använda så stod det att man ska samla på sig rymdstenar! Ju fler rymdstenar din sim har i sin ryggsäck, desto större chans att hon/han blir bortförd av utomjordingar när hon/han tittar i teleskop.
Jag är inte 100 % säker på om det funkar bättre så, men det är vad guiden sa. Ska försöka få tillfälle att testa senare. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#8 Tack för det tipset :-D