Legacy Eldstjärna
Hej, jag har sett att många här håller på med en legacy och jag tyckte det verkade roligt och ville prova jag med men jag har inte sims 3 för tillfället så hoppas det är okej att jag gör en legasy i sims 2 istället.
Jag tänker följa reglerna, utan fusk och får bara flytta in NPC osv. men jag tänker lägga till lite extra också bara för min egen skull och se om jag fixar det.
Jag tänkte bara ha manliga arvingar, dvs. om den första som föds är en tjej måste de skaffa barn tills det blir en kille och den första killen de föder blir då arvinge.
EDIT: Glömde att jag skulle placera ut ett fruktträd också och se om jag kan ha det levande under alla generationer.
Och slutligen, alla simmar och djur som föds in i familjen ska ha ett namn som följer ett tema, jag gillar gudar och mytologiska varelser så jag kommer hämta mina namn från olika mytologier.
Postar strax en presentation om den första karaktären.
Ni får gärna komentera och säga vad ni tycker och om ni följer den. :)
följer ! :D
Följer! :)
Oden bestämde sig att dra sig tillbaka och ut på lugna landet, han hade levt ett hårt liv, först hade han dödat jätten Ymer tillsammans med sina bröder och sedan hade han skapat världen med hjälp av jättens kropp, därefter skapade han alla simmar, vilket inte kan ha varit enkelt, tänk dig själv att dela på en jätte och placera ut alla delar satt det blir en värld och sen ska du sätta sig och skapa massa simmar efter det, det gör man inte på en dag.:/
Så nu hoppas vi han på att få leva i frid tillsammans med sin åttafotade..hrm..jag menar fyrbenta hund och skapa det största huset simmarna någonsin har skådat, Valhall tänkte han döpa det till men han missbedömde simmarnas pengar, han trodde dem skulle räcka, men med tiden kommer det bli det stora Valhall han alltid har drömt om. Han måste bara tjäna ihop tillräckligt med pengar först…
Här är deras vackra boning än så länge. :)
Ååååh, Sims 2 Legacy! :D :D
Vad många minnen det för tillbaka. :D
Följer! 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Följer! Hoppas Loke blir lika elak och manipulativ som i filmer/berättelserna *evil smile*….
Spännande! Följer :)
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Åh, vad roligt att så många följer.:)
Han hinner knappt lägga ifrån sig tidningen innan några besökare kommer för att hällsa honom och Sleipner välkommna till kvarter. Han små pratar lite med allihopa för att inte verka oartig sen sätter de igång med en pilkastningsturnering men när det inte går så bra för Oden så bestämmer han sig för att skicka hem alla besökare istället (så de slipper se att han är en dålig förlorare).
När alla besökare äntligen har gått hem har det blivit mörkt, men inte så mörkt att det är sovdax så Oden bestämmer sig för att pyssla med badkaret så länge tills det går sönder för att sedan laga det och när Oden lyckats laga badkaret så har han fått en poäng i teknik och förhoppningsvis väntar en befodran på honom i morgon på jobbet.
Nämen ser man på här kommer ju finbesöket, eller en snygg kvinna enligt Oden iallafall, vilken tur att jag lärde Sleipner att sitta veckert, tänker han.
Han hälsar på henne och får veta att hon heter Michelle Thelin. De hinner bara språka en liten stund innan Oden måste springa iväg till sitt jobb, men de bestämmer att de ska ses någon annan dag.
Kvällen kommer och Oden tänker hela tiden på den snygga kvinnan han träffade tidigare under dagen. Efter många om och men bestämmer han sig för att ta steget och bjuda över henne. Några minuter senare anländer hon och sen umgås de hela kvällen, ibland använde Oden sin charm för att försöka få henne på fall och hon verkar fatta tycke för honom mer och mer också.