The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 2425 ggr
hallonflickan
0

Legacy Eldstjärna

Hej, jag har sett att många här håller på med en legacy och jag tyckte det verkade roligt och ville prova jag med men jag har inte sims 3 för tillfället så hoppas det är okej att jag gör en legasy i sims 2 istället.

Jag tänker följa reglerna, utan fusk och får bara flytta in NPC osv. men jag tänker lägga till lite extra också bara för min egen skull och se om jag fixar det.

Jag tänkte bara ha manliga arvingar, dvs. om den första som föds är en tjej måste de skaffa barn tills det blir en kille och den första killen de föder blir då arvinge. 
EDIT: Glömde att jag skulle placera ut ett fruktträd också och se om jag kan ha det levande under alla generationer. 

Och slutligen, alla simmar och djur som föds in i familjen ska ha ett namn som följer ett tema, jag gillar gudar och mytologiska varelser så jag kommer hämta mina namn från olika mytologier.

Postar strax en presentation om den första karaktären. 

Ni får gärna komentera och säga vad ni tycker och om ni följer den. :)

[lejdyga]
0

följer ! :D

hallonflickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut är Oden* Eldstjärna

Hårfärg:Blond
Ögonfärg:Grå
Ambination:kunskap
Livsönskan:Bli en magiker 

*Oden var den äldste och visaste av asagudarna.

naaw
0

Följer! :)

hallonflickan
0

Namn: Sleipner*
Ras: Sankt Bernhard

*Sleipner, var Odens åttafotade häst, han var snabbare än vinden och var mycket älskad av sin ägare Oden. 

Ps: finns inga hästar i mitt sims 2 och inga åttafotade djur heller så det fick bli en vovve istället men om ni vill kan ni låtsas att han har åtta ben. ;)

hallonflickan
0

Oden bestämde sig att dra sig tillbaka och ut på lugna landet, han hade levt ett hårt liv, först hade han dödat jätten Ymer tillsammans med sina bröder och sedan hade han skapat världen med hjälp av jättens kropp, därefter skapade han alla simmar, vilket inte kan ha varit enkelt, tänk dig själv att dela på en jätte och placera ut alla delar satt det blir en värld och sen ska du sätta sig och skapa massa simmar efter det, det gör man inte på en dag.:/
Så nu hoppas vi han på att få leva i frid tillsammans med sin åttafotade..hrm..jag menar fyrbenta hund och skapa det största huset simmarna någonsin har skådat, Valhall tänkte han döpa det till men han missbedömde simmarnas pengar, han trodde dem skulle räcka, men med tiden kommer det bli det stora Valhall han alltid har drömt om. Han måste bara tjäna ihop tillräckligt med pengar först…

Här är deras vackra boning än så länge. :)

Mitchika
0

Ååååh, Sims 2 Legacy! :D :D

Vad många minnen det för tillbaka. :D

Följer! Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Chokladmousse]
0

Följer! Hoppas Loke blir lika elak och manipulativ som i filmer/berättelserna *evil smile*….

ramm5tein_
0

Spännande! Följer :)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

hallonflickan
0

Åh, vad roligt att så många följer.:)

hallonflickan
0

Oden börjar med att leta ett jobb i tidningen. Han letar efter ett jobb inom undehållning eftersom han vill bli magiker men hittar inget så han tar det jobbet han tjänar mest på. Han jobbar nu inom militären.

hallonflickan
0

Han hinner knappt lägga ifrån sig tidningen innan några besökare kommer för att hällsa honom och Sleipner välkommna till kvarter. Han små pratar lite med allihopa för att inte verka oartig sen sätter de igång med  en pilkastningsturnering men när det inte går så bra för Oden så bestämmer han sig för att skicka hem alla besökare istället (så de slipper se att han är en dålig förlorare).

hallonflickan
0

När alla besökare äntligen har gått hem har det blivit mörkt, men inte så mörkt att det är sovdax så Oden bestämmer sig för att pyssla med badkaret så länge tills det går sönder för att sedan laga det och när Oden lyckats laga badkaret så har han fått en poäng i teknik och förhoppningsvis väntar en befodran på honom i morgon på jobbet.

hallonflickan
0

Oden har en stund över innan jobbet så han bestämmer sig för att lära sin häs..hund att sitta vackert. Nog för att Sleipner reddan har många talanger som att skälla och äta slafsigt så anser Oden att Sleipner borde lära sig lite hyffs, ifall de någon dag skulle få fint besök.

hallonflickan
0

Nämen ser man på här kommer ju finbesöket, eller en snygg kvinna enligt Oden iallafall, vilken tur att jag lärde Sleipner att sitta veckert, tänker han.

Han hälsar på henne och får veta att hon heter Michelle Thelin. De hinner bara språka en liten stund innan Oden måste springa iväg till sitt jobb, men de bestämmer att de ska ses någon annan dag.

hallonflickan
0

Efter jobbet tar Oden hand om sitt apelsinträd som han planterade då han kom till kvarteret.

hallonflickan
0

Kvällen kommer och Oden tänker hela tiden på den snygga kvinnan han träffade tidigare under dagen. Efter många om och men bestämmer han sig för att ta steget och bjuda över henne. Några minuter senare anländer hon och sen umgås de hela kvällen, ibland använde Oden sin charm för att försöka få henne på fall och hon verkar fatta tycke för honom mer och mer också.

hallonflickan
0

Innan de säger hejdå för kvällen händer något…Förvånad

hallonflickan
0

Dagen efter flytatr hon in hos Oden och Slepimer och med sig har hon 2000 simdaler i tillgångar. Lite snålt kan jag tycka men men, De fick ihop till ett litet hus iallafall.

hallonflickan
0

Dagarna flyter på och inget speciellt händer tills en dag…tidigt på morgonen när Oden ska upp till jobbet stiger även Michelle upp och hennes mage växer.

hallonflickan
0

Bara någon dag senaare stiger hon upp ur sängen och får extremt ont i magen, den bara värker och värker.

hallonflickan
0

Här är den nyfödde lilla krabaten, det blev en tjej som fick heta Clio*. Michelle tycker hon är riktigt söt och det gör Oden med men han är ändå inte helt nöjd…

*Clio var en grekisk gudinna, hon var en av muserna( de som höll på med poesi, retorik, musik, etc.).

hallonflickan
0

Här är Michelle ute i snön och leker. Helt ovetandes om vilket förfärligt öde hon snart kommer gå till mötes.

hallonflickan
0

Michelle fryser, stackaren, men inte får hon gå in, hon måste stanna ute en stund till. Hon kan göra nån mer snöängel eller något så kanske hon får upp värmen lite.

hallonflickan
0

Kvällen kommer och hon är fortfarande ute i snön men hon mår inte riktigt bra. Här har hon somnat i snön.

hallonflickan
0

Senare under natten slutar Michelle's hjärta att slå och liemannen kommer på besök. Sleipner sörjer genom att yla, Clio är så liten att hon inte förstår vad som händer och Oden sörjer genom att…inte bry sig men han skaffar sig en ny önskan iallafall,  han vill se Michelle's spöke.

hallonflickan
0

Japp, sådär går det om man inte ger Oden den son han vill ha. Då får man helt enkelt skylla sig själv. Men Oden har inte mage att ta död på Clio, så han behåller henne och bestämmer sig för att ta hand om henne ändå, det är ju trots allt hans dotter.