The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2572 ggr
MySweetRocky
0

The Sims 3 startproblem

Vet inte om detta är något som tagits upp tidigare, men har jätteproblem med mitt sims 3,

hur jag än gör, vänder och vrider på detta så får jag helt enkelt inte igång mitt sims.. Känns som jag provat det mesta.

Men spelet startar inte upp, har aldrig gjort, det enda som händer är att datorn tänker i 2 sekunder, slutar, tänker 2 sek till, sen absolut nada.

Prestandan på dator är i fullgott skick, långt över vad som krävs.

Ändå funkar det inte.

Har provat att installera om, aktiverat på EA, starta om dator etc.

Min syster lånade spelet av mig för ett par år sen, och hade på min gamla skräpdator som känns som att det definitivt inte skulle funkat på, men hon hade inga problem.

Jag fattar inte detta, och jag blir så besviken, haft spelet i typ två och ett halvt år och aldrig kunnat spela.

Har tidigare haft Sims två med olika expansionspaket och aldrig haft problem.

Någon som vet vad mer jag kan prova?

Joohmill
0

Jag hade Sims på en dator också, och det ville liksom inte starta om man tryckte på Sims-ikonen som ligger på skrivbordet. Men jag gick in på "den här datorn" eller "dator", och därifrån tryckte jag på själva ikonen och då gick spelet igång. Jag vet ju inte riktigt om du testat det här eller om det kommer fungera för dig, men det är väl värt att ge ett försök i alla fall och se hur det går :)

[WickedAlly]
0

#1 Precis så har jag haft också, fick gå genom Den här datorn :)

MySweetRocky
0

Har inte funkat att gå igenom den här datorn heller tyvärr.. :(

Joohmill
0

#3 Vad synd, då vet tyvärr inte jag :(

heatherm
0

Har du gått in i spelmappen och försökt starta spelet direkt utan launchen ?

MySweetRocky
0

ja, funkar inte,, nu har jag gett upp. kastar spelet åt hel…

heatherm
0

Du kan testa att försöka avinstalera det helt, och med helt så menar jag att man även tar bort ea documents som är i document.., avinstallera spelen, gå in i dockument, radera mappen "Electronic Arts" om du märker att den är kvar där efter du har avinstllaerad

jag hade ett problem en gång med the sims 3, men då var det inte att jag inte kunde starta den.men hade massor med andra fel , och det var bara för att mappen fortfarande var kvar efter jag hade avinstallerat allt, kan hända att den lämnas kvar fast man avinstallerar.

testa det, men förstår att det är tråkigt när man har försökt allt, vet själv hur frustreradnde det är. hoppas det löser sig!

[SallysPigge]
0

Det är inte så att du har för lite minne i datorn?