Problem med källare
Åh, så irriterande. Vill jättegärna ha en källare till mitt hus men det verkar inte funka, huset just nu har 3 nivåer, först grunden, sen "entreplan" och en övervåning. Men det verkar inte funka att bygga en källare. Står bara "kan ej placeras i en fontän". Och jag har ingen fontän :o
Någon som varit med om liknande?
Om du har byggt en grund till huset så kan du inte bygga en källare direkt under grunden… Något jag fick lära mig den hårda vägen. :(
Däremot så löste jag det genom att bygga ett litet slags förråd, antingen bredvid eller en bit ifrån huset, där jag hade en källartrappa. Sen under första källarvåningen där trappar fanns så byggde jag den stora källaren jag ville ha. :)
Det lilla huset bredvid det stora huset, där trappan ner till källaren fanns, på bilden. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Första våningen av källaren är alltså ungefär lika stort som det lilla förrådshuset, men från den lilla källarvåningen bygger du den riktiga källaren så stor som du vill ha den. Sen sätter du en trappa från den lilla källarvåningen ner till den ståra.
Det blir en tvåvåningskällare, men det är det enklaste sättet att komma runt källarproblemet om man har huset byggt på en grund.
På bilden ser du bottenvåningen av källaren, som är den riktiga källaren. :) Samt trappan som leder upp till första våningen av källaren, som bara är ett litet trapphus.
Det går faktiskt att bygga en källare trots att huset har grund, man måste bara radera grunden där trappen ska komma upp, och så självklart bygga en liten trapp ner till marken. Om ni förstår hur jag menar :) Annars kan jag försöka hitta någon bild!
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#3 Jasså? :O Jag har aldrig lyckats med det… :(
Måste man inte bygga källaren före man bygger huset i såna fall? För jag får samma felmeddelande som TS när jag försöker bygga en källare under grund, trots att det finns plats för trappen utanför grunden också. (Då gör jag en riktigt stor källare)
Visserligen var det ett tag sen jag försökte…
Du får gärna posta en bild av det! :D Jag skulle uppskatta det!
Det kan krångla en hel del, har gjort det för mig några gånger, och ibland tar jag bort hela grunden, men oftast kräver det bara att man har terrängen synlig när man bygger källaren :)
Och så brukar det tjorva så man måste ta bort stor del av grunden när man ska placera trappen.
Lite såhär ser det ut för mig!
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#5 Precis så ville jag ha det! :D
Men hur jag än trixade med grunden, terrängen och allt liknande så gick det inte… tillsist fick det som på bilderna i inlägg #1 och #2.
#7 Vad underligt! Känns verkligen som om det borde fungera utan problem. Dumt av EA att göra det så krångligt!
#5 jag har också gjort som du utan bekymmer!