Medeltiden - erövra områden ?
Hur erövra man områden ? Fattar inte alls det.
Ïnte någon som vet?
Nu var det ett tag sen jag spelade det men jag har för mig att det ska finnas någon knapp du ska trycka på då du är i "översikts världen" där du väljer nytt uppdrag och sådant och sen med hjälp av de poängen du har tjänat ihop ska du sedan kunna erövra områden genom att klicka på ett område på kartan.
Är dock inte helt säker på det men jag har för mig att det var något sådant iaf.
När du är i den där "översikts världen" ska det finnas en knapp under bilden på monarken, klicka på den så ska en karta över de olika områderna komma upp, och sen tror jag du kan klicka på ett av områderna och har du tillräckligt med RP så kan du erövra det men sen måste du även klara ett uppdrag speciellt för det området som låses upp då du har tillräckligt med RP och har klickat på det området.
De uppdragen kan tex vara att du ska gifta bort en dotter med prinsen i ett område för att på så sätt få allians med det området och klarar du av uppdraget då så har du erövrat området.
Ursäkta mitt förra inlägg, det var lite difust men hoppas det här hjälper lite bättre iaf. :)
Åh tack! :) Ska ta och prova det ^^ Tusen, tusen tack! :D
Men man är aldrig i dom andra områdena? Utan man är alltid fast i det kungadömmet man börjar i ?
Jag har gjort några såna områden till allianser eller vad de heter, så det inte bara är grått över eller så.
Och nu när jag klarat ett uppdag skulle jag kolla på detta du skrev, då stod det att jag erövrat ett, men jag har bara gjort vanliga uppdag hela tiden.. Typ döda vildsvin, kärleksproblem, fiska, mm.
Ah! Nu fattar jag, haha.. Tror jag?
Gjorde alla såna på kartan till "länder med flagga", och då kom det upp massa nya uppdrag, och dom hade en varsin flagga från det landet eller sådär. ^^
Vad bra att du verkat ha hitta. Ja de där uppdragen med de olika områdens flagga på är de där uppdragen som jag tror du måste klara för att kunna erövra området sen när du har klarat alla dem uppdragen så tror jag du ska ha klarat hela "ambitionen" eller vad man kallar det. :)
Lycka till med uppdragen:)
Är spelet slut sen då?
Tack! :) Har precis klarat ett till, så erövrat två st nu. ^^
ja asså den ambition eller vad man nu kallar det handlar väl om att man ska erövra områden? Så jag antar att du har klarat dem ambitionen då du antingen erövrat alla områden eller får slut på uppdragspoäng, :) men sen finns det ju andra ambinationer i start menyn där som man kan välja efter att man har klarat den med att erövra områden. :)
Så man fortsätter med samma kungadömme sen? :)
Har klarat först nivån nu. ^^ Så stod om man ville sluta eller så, men fortsätter och erövra två till minst :D
Nu finns inte den "avsluta"-knappen kvar.. :O
Är jag tvungen att göra alla nu för att den ska komma? Ville ju fortsätta lite till liksom..
Och nu på uppdragen har det kommit "En ny värld"-uppdrag. Är de någon mening att göra? Man får inga poäng och man flyttar ju inte till den nya eller något..
Trött på mitt kungarike, blä!
hm, när en ny värld knappen har kommit betyder det att du har klarat det och om du klickar på den så kan du spela helt fritt i ditt kungarike, annars än det är det inte så mycet att göra mer än att gå tillbaka till start menyn och välja en ny ambination och sedan få nya uppdrag du ska klara, men då måste du börja om på ett helt nytt kungarike men monarken kan du flytta över till det nya kungariket.
Ah okej.. =/
Sugigt egentligen, att man bara ska hålla på såhär.
jo, fast varje ambination eller vad man kallar det går ju ut på olika saker, tex det med att erövra områden, sen kan man ha nån ambination om att man bara ska ha så högt i välmåeende och typ inget på dem andra sakerna i kungariket.