Felkod 16
Alltså fy, nej, usch!
Jag försöker spara men det står bara "Ett oväntat fel har inträffat, felkod 16. Läs mer i Readmefilen."
Eller nått liknande står det när jag försöker spara, vad är felet och hur gör man? Snälla, hjälp mig!
Men nu funkade det helt plötsligt… Vad skönt! :)
Ah, the Sims 3 och dess massa "underbara" Felkoder… :(
Felkod 16 är ofta mer lättfixat än Felkod 12, vanligtvis.
Det första du kan pröva är att välja alternativet "Spara som" och döpa sparfilen till något annat.
Ibland funkar det att spela några sekunder till, pausa och sen försöka spara igen. Felkod 16 är lite mer nyckfull.
Ett annat tips är att gå in i Savesmappen och kolla ifall din sparfil har en tredje mapp som heter "familjenx.sims3.bad". I såna fall ska man radera mappen som slutar med .bad och det kan hjälpa. :)
#1 Vad skönt! :)
Det finns fler lösningar också, men om det dyker upp kan du prova det jag skrev ovan. Fortsätter koden envisa sig så finns det fler saker att prova. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag råkade ut för det, då använde jag "spara och avsluta" och det fungerade fint :-D Ett tips om det händer igen ;-)
Fast att "spara och avsluta" är inget bra alternativ då man på det sättet kan få Felkod 12
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#3 Spara och avsluta kan göra ens sparfil korrupt. Jag vet inte hur det är med Felkod 12, men får man Felkod 12 kan man i vissa fall lyckas reparera sparfilen. Blir den korrupt som den kan riskera att bli om man väljer "Spara och avsluta" så är filen i stort sett förstörd. :(
Jag råkade ut för det vid ett par familjer. En gång stängdes datorn av mitt under sparandet och det gjorde också min sparfil korrupt. Så det är ingenting jag rekommenderar, även om det funkar många gånger så kan det mycket väl ske vid ett annat tillfälle.. :(
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#4 jaha :-o då ska jag inte göra det igen om problemet uppstår. Tack för infon.
#6 Det bästa är att aldrig klicka spara och avsluta, utan spara först sedan avsluta och du får frågan om du vill spara först, klicka nej så stängs spelet av. :-)
Tack så mycket för alla svar! Nu vet jag vad jag ska testa om jag stöter på det här problemet igen! :)