Är det värt det?
Hejsan!
Alla ni som har köpt årstider, tycker ni att det var värt det?
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Absolut, mer än värt till och med 
Jag är 50/50, faktiskt. Jag ångrar inte att jag köpte det, absolut inte, men jag är inte så uppspelt över det som jag kände att jag borde vara…
Kanske saknade jag inte årstider så mycket som jag trodde? Även om jag längtade efter att få se Projekt Varg i ett snötäckt revir och såg fram emot återkomsten av mina kära utomjordingar så känns expansionen rätt så fattig i jämfört med många andra. :(
Årstider, väder, årliga festivaler, utomjordingar. Det är dom stora sakerna som läggs till i spelet och det jag tänker på när jag tänker på expansionen. Sen finns det såklart smådetaljer som hör vill just det, som paraplyer för regn, matätartävlingar på festivalerna, möjlighet att skära pumpor till lyktor m.m.
Men efter att ha varit på tre festivaler och gått igenom tre årstider av spelet kändes det som att jag sett det mesta som expansionen hade att erbjuda. Jag kan ha missat en del, så klart, men det är fortfarande inte så "wow!" som jag hoppades.
Sen är det fullt av buggar, som vanligt med nysläppta expansioner. Det mesta är hanterbart, men det är mer än lite irriterande. Jag hoppas en ny patch släpps så att det fixas, men eftersom jag känner EA så lär det ta ett tag. Jag litar mer på att NRaas släpper en mod som hjälper en att hantera buggarna framför EAs patcher..
Självklart är det mysigt med snö och regn och det ger en ny utmaning i spelet (speciellt i Legacyutmaningar) eftersom ens simmar kan frysa ihjäl om dom är ute för länge på vintern. Dom kan även bli sjuka av mycket regn och kallt väder, om jag förstått det rätt.
Det har ännu inte hänt mig, men om man tycker att årstidsväxlingar och årliga festivaler ger spelet något som det saknar så är det här en jättebra expansion. :)
Men min ärliga åsikt är att jag hade väntat mig lite mer och en större känsla av expansionen. Det är självklart bara min åsikt och expansionen är långt ifrån dålig. Många medlemmar fullkomligt älskar expansionen, så det är en åsiktsfråga, som mycket annat. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag är jättenöjd! Håller med Mitchika att jag inte är så uppspelt som jag "borde" vara, men jag skulle absolut inte klara mig utan det, nu när jag väl kört det! :D
Jag var inte så peppad från början på något annat än aliens och har inte hunnit spela så mycket än. Men tack vare att man kan ställa in hur långa årstiderna ska vara och hoppa över dom årstider/väder man inte vill ha så känns det helt klart värt det. Jag var lite orolig då årstiderna i sims 2 var en total besvikelse för mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag köpte det iaf och har nu spelat i flera timmar både idag och igår, Jag var heller inte så jätte uppspelt som många andra var men jag kände att jag börjar tröttna på bara sommar - hade aldrig året runt i 2 an.
Jag har än bara haft en krash som var igår när jag självklart inte sparat på ett tag. :P
Förutom det har jag haft att allt fryser - men regn/snö/tv osv rör sig fortfarande men det hade jag även utan årstider.
Jag stör mig lite på att man inte fick typ regntäcke till hundar och hästar och att man inte kan skotta snö ute samt så tycker jag att det är lite fult med de där kanterna som blir runt hundhus, utanför ytterdörrarna, runt saltstenar osv men men det är väl sånt man får ta. :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Uppspelt vet jag inte om jag var heller, MEN jag viste att det skulle bli mycket roligare att spela, det skulle få lite mer liv! :) så jag tycker det är värt det.
Spelade hemma hoss min kompis och jag tycker det är super roligt! Det laggar inte det minsta och det här är ingen Alien speldator utan en bärbar dator. Så från mig så blir det helt klart tummen upp!
Klart att laxen ska ha en jolle
Har inte fattat vart paraplyna finns! D:
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#8 Har skrivits flera gånger men gör så du sorterar alla kategorier i rumtyper. Gå till Grillen i sista kategorin och sedan på rugbybollen över solstolarna, sen är dem ganska högt upp.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#9 Tack! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jag tycker det är värt varenda öre. Årstiderna är den expansion som jag saknat mest och tycker det är roligt att staden blir mer levande. Bortsett från alla årstider,festivalerna och utomjordingarna så tycker jag det är bra saker man får med så som sängar,bord,stolar m.m.