Någon som vet?
Hejsan!
Funderar på att köpa Medeltiden… Någon som vet lite om hur det "fungerar"?
Om man installerar flera spel som tex Årstider och Husdjur så läggs de ju samman.
Hur blir det då med Medeltiden? Har förstått att det är helt annorlunda, blir det bara en helt ny stad då?
En fråga till: kan man flytta simmar från en stad till en annan? :)
Medeltid har ingenting med det vanliga The sims 3 att göra. Medeltid är alltså ett fristående spel som är för sig själv.
man kan flytta simmar till en annan stad men har man en ganska stor familj hänger inte hela släktträdet med så det är inget att rekommendera.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Friheten i Medeltiden är inte som vanliga sims.
Själv fick jag chocken när jag fick mitt medeltidsspel när det först släpptes. Jag spelade lite första dagen sedan har den sammlat damm. Men jag ska ge den en ny chans någongång igen.
Dom som har spelat det mer än vad jag har gjort verkar tycka om det. 
#1 Kan man komma till en annan än den man börjar i? :O
Ett annat kungadömme ?
#3 Vet inte jag har inte spelat så mycket har inte det hemma så kan tyvärr inte svara på det. Hoppas det finns någon som kan svara på det.
Jag äger sims medeltiden och jag tycker det är väldigt roligt, har nästan nördat igenom alla de där "ambinationerna" eller vad man nu kallar det men har dock inte spelat det på ett tag nu.
I sims medeltiden är världen lite som i sims 3, dvs. du kan gå runt i staden hur du vill och det behöver inte ladda i mellan. Skillnaden är väl att du har som uppdrag att klara och inga riktiga önskningar som simmarna har i både sims 2 och 3. Uppdragen kan tex. vara att du ska tillverka ett magiskt svärd, då får du en liten ruta till vänster som säger att du kanske ska gå till markanden och köpa ett svärd, sen när man har gjort det kommer det något annat man måste göra för att klara uppdraget. De har även något som kallas för plikter och uppfyller man inte dessa inom en viss tid får man sämre humör, samt att prestationsmätaren sjunker, "uppdragsönskningarna" har du ingen utsatt tid på dig att klara förutom att din prestationsmätare höjs resp. sjunker beroeende på hur snabbt du gör det men dem måste man klara av för att klara hela uppdraget vilket man inte behöver med plikterna.
Du har endast behoven hunger och energi att hålla koll på men du kan fortfarande bada, umgås och liknade för att få bättre humör.
För det mesta styr man en karaktär i taget, ibland två om det är ett uppdrag som kräver det. Karaktären får som Exp. för varje interaktion dem gör som har med dem att göra (tex om magikern gör någon trolldryck) och sedan går dem upp i level och då dem gör de blir de bättre och snabbare på sitt jobb.
Ursäkta för lång text men det bara flöt på då jag skrev. Hoppas det itne blev för rörigt och att du iaf har fått reda på lite mer hur det fungerar. :)
Medeltiden är som dom sagt inte alls samma, helt fristående. Ingen gå i skolan och vanligt jobb, inte bygga hus, barnen man får förblir barn efter bebisstadiet, inte städa, behöver inte duscha, underhålla sig eller liknande. Enda såna måbra-grejerna är hunger och energi.
Kolla lite på youtube så får du se hur det ser ut :)
Man gör uppdrag hela tiden typ. Och så har man två grejer man måste göra varje dag, tex jaga, betala skatt, skriva nya lagar, laga ett svärd, fixa ett elexir mm beroende på vilken gubbe man spelar med (Olika simar i olika uppdrag.) I vissa uppdrag är man två personer, så man sammarbetar. Kungen och smeden tex.
Uppdragen handlar om allt från att fixa ett bröllop, döda någon, hjälpa någon, tävling, döda en drake, hitta något mm. :) Så det finns alltid någonting att göra.
#4 men du skrev "man kan flytta simmar till en annan stad men har man en ganska stor familj hänger inte hela släktträdet med så det är inget att rekommendera." ?
#7 Ja jag trodde hon menade i det vanliga sims..
#8 Jaha :P Jag trodde hon menade medeltiden. ^^
Men då är jag med :D
#3 När du startar spelet kan du välja vad för "ambination" du vill spela, tex erövra områden. och då kan du välja att skapa ett nytt kungarike, sedan när du har klarat det kan du välja en annan ambination och skapa ett nytt kungarike också. Du ska även kunna skapa tex 7 helt olika kungariken inom samma "ambination" bara det att du måste börja om från början med alla.
Som i vanliga sim, där kan du ju skapa hur många världar du vill men alla börjar ju från scratch så du får skapa nya karaktärer där och låsa upp nya byggnade i varje kungarike.
Läste precis lite i spelet, dom lektionerna. Och barn kan visst växa upp, har kungen en dotter tex och kungen dör, så kan barnet växa upp för att ta över tronen. Aldrig gjort de dock :D
#10 Ah okej. ^^
Tråkigt att man inte kan fortsätta med samma. Blir så otroligt fäst i mina simmar :P
Jag vet att du ska kunna ta med dig monarket till ett annat kungarike men jag vet inte om detsamma gäller för de andra karaktärerna. Har aldrig provat med dem, tyckte det var roligare att börja om med helt nya, :)
#12 Ah okej ^^
Hade du det med pirater med? Om, hur mycket större blir spelet? Eller det är bara en pyttedel om man har det med?
Jag bara måste fråga Kajsa91 varför du ställer dina medeltidsfrågor i denna tråden när du redan har startat en? Någon fråga i din tråd liknar en av frågorna här.
Denna tråden handlar ju om vad skillnaden är på Sims 3 och Medeltiden? Trådskaparen vill veta mer om själva spelet. Hur det fungerar och så innan hon beslutar att köpa det.
Missförstå mig rätt nu, du får mer än gärna ställa dina frågor men eftersom du redan har startat en egen tråd om spelet och har en hel del frågor så kanske du skulle fortsätta med din tråd.
Du får gärna skriva i denna tråden med, men kanske borde hålla dig till vad trådskaparen vill veta. :-)
#14 För detta är nog första tråden där det kommit ifrån ämnet en aning…. :)
Håll ämnet i tråden är ni snälla..
Tack! :)