The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 2074 ggr
Exxozzie
0

Bild till Värlsskaparen

Hej!

Jag har precis blivit klar med en värld jag har skapat själv.

Men när jag ska ladda upp en bild till världen så fungerar det inte. Den är i rätt format (png) och i rätt storlek 256x256 pxl.

Det står att den måste vara i 24-bitarsfärg eller liknande. Det är en screenshot som jag tagit.

Hur har ni andra gjort?

diesel92
0

för mig fungerade det med en 256x256 och i png format. o.O

Exxozzie
0

#1 Okej. Tråkigt att det inte fungerar för mig. Ville verkligen testa min nya stad. Gråter

[Anna_happy]
0

Kolla så att bilden inte är helt svart du måste kanske måla nåt på det i ex. Paint.NET eller nåt liknande man kan skriva vad staden heter på bilden hoppas det funkar

[SallysPigge]
0

Det finns två varianter av PNG och det är en av dom du ska ha, minns ej vilken. Inget annat fungerar. Du behöver ett bildpogram att spara om bilden i :-)

Exxozzie
0

Okej tack för svar. Men jag har givit upp det helt. :(

Jag laddade ner ett bildprogram men det fungerade inte heller.

[SallysPigge]
0

Nä ge inte upp Obestämd

Exxozzie
0

Hehe. Ne, jag vet men jag blev så trött på att krångla runt. :P

[SallysPigge]
0

Vilket bildprogram har du?

Det ska var ett program som kan spara PNG i båda varianter, då den ena är rätt. Minns dock ej vilken själv.

Photoshop har ju en testversion som du kan använda dig utav.

Exxozzie
0

Ja, men min testperiod hade gått ut, samma sak med lightroom. Jag försökte med Gimp men det fungerade ej. Jag tror att Gimp bara hade ena varianten.

Jag kanske försöker framöver igen men just nu orkar jag inte.

Men tack ändå för infon. Då vet jag att det finns en annan verison av PNG i alla fall. :)

Namiko
0

#9 Jag lyckades fixa en bild i GIMP, men det krävde en del pysslande bland olika inställningar och jag minns tyvärr inte hur jag gjorde. Men det går att göra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.