The Sims iFokus

The Sims

Etikettvärldskaparverktyget
Läst 6252 ggr
diesel92
2

Världen Liwine

Nu har även jag fastnat i värlskapandet. Fy på er som gör så vackra världar så man själv blir så sugen! ;) Jag har länge funderat på att göra en värld och lite halvtaskiga försök men inget allvarligt. Men nu, började fundera lite på en värld och namn, namnet Liwine kom upp i huvudet så därför kommer min värld få heta det tills vidare.

Så följ med när Liwine tar fart =)

Jag har knappt kommit igång hitintills utan bara gjort lite vägar, ska börja sätta ut tomter när jag börjar komma igång men det var knasigt just nu så jag lät bli att forsätta.

Förhoppningvis kommer Liwine vara hyffsat klart när årstider kommer

Gerbilles
1

Följer! Det är så roligt att titta på andras världar :D

hanna-linnea
1

följer med ett stort intresse! :)

diesel92
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite energi har jag fått och inspriation! Så här har vi nu ett färdigt stadshus! SKa ev sätta dit lite stolpar så de kan sätta cyklarna som jag glömde.

diesel92
1

Säkert kommer det finnas busar i staden också så det är väl bäst att det finns en polistation!

diesel92
0

Hm.. blev konstig kvalité på denna bild men ni ser iaf.

Brevid polistation har jag tänkt ha en tvättautomat eventuellt. Har lite beslutsångest än så länge men vi får se vad det blir av det.

I mitten kommer det finnas en stor park.

diesel92
0

Lite har hänt! Liwine har fått både matbutik och bokhandel. Tyvärr hann jag inte göra klart bokhandeln och hade gärna gjort betydligt mer men nu väntar bonde söker fru!

Tokyo
0

Följer :)

hanna-linnea
0

hur stor stad har du? :)

[SallysPigge]
0

Följer med stort intresse :-D

diesel92
0

8#: tror den var medium. Kul att fler vill följa! Jag längtar tills jag kan fortsätta imorgon!

diesel92
2

Phu! vaknade i bra tid så jag har hunnit med en hel del. :D

Tyvärr bli det inget byggande i eftermiddag/kväll då det är stallet som gäller.

Hur som helst, Liwine har utökats lite i alla fall!

Det som är klart hitintills är:

* Polis station

* Stadshus

* Bokhandel

* Mataffär

* Resturang

* Park

Det som är planerat att komma är:

* Konstgalleri, brevid stadshuset

* Tvättomat eller något annat, ej helt bestämt =)

diesel92
0

Parken är en träffpunkt för alla sorter. Både den stora barnfamiljen, den som vill ta det lite lugnt eller pensionären. Den tuffe äventyrsfiskaren kan försöka fånga lite fisk, de äldre pensionärerna kan sätta sig under trädet och spela schack och den stora barnfamiljen kan ta sig lite mat eller sätta sig i lugn och ro och hålla koll vad barnen sysslar med.

myismyname
0

Ser fint ut! Skrattande Ett litet tips bara: Det är lättare att göra terrängen klar innan du börjar med tomterna Glad Man blir ganska begränsad i utformandet av terrängen om man redan placerat ut tomter :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

diesel92
0

13#: Tack för tipset =) Jag ska börja med lite terräng nu då det blir som du säger, ganska begränsat annars =)

myismyname
0

#14 Ingen orsak :) Ska bli kul att se hur det blir när terrängen börjar ta form! :D

Jamie+Engla
0

Tassar!!!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

diesel92
0

Det sker just nu en hel del med terrängen runt om i Liwine så därför är det lite dåligt med update, det är otroligt svårt att planera var man ska ha vad och hur man ska göra.

Inte min favoritdels alls det här även om det är många tankar som snurrar i huvudet som jag vill ha det.

Att få det att fungera sen är lite svårare

rebeka
1

Jag tycker det skulle vara kul att få se när du bygger på terrängen också :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

diesel92
0

18} det kommer absolut upp terräng bilder så fort det händer något roligt

diesel92
0

Liwine utvecklats vidare! har börjat med ett slumområde som det kommer upp bilder på senare! :)

myismyname
0

Väntar spänt på bilder på terrängen! Terrängbilder är ju allra roligast att se! Glad

diesel92
0

Bilder kommer imorgon då jag förhoppningvis hunnit bygga klart området. Blev lite strul med området idag men det ska jag förhoppningvis kúnna få ordning på imorgon!

diesel92
0

Hoppas ni är redo för en bildbomb för här kommer en!

En översikt över Liwine just nu.

Stranden är inte klar och jag har inte satt ut mycket vägar.

diesel92
0

Översikt över "slumområdet" ser dock inte så slumområde liknande ut om ni frågar mig, kommer betydligt mer hus m.m sen. Kommer ev göra ett till slumområde eller liknande.

diesel92
0

Här hade jag tänkt ha lägenheter men hann börja bygga innan jag tänkte att det skulle bli lägenheter och sedan fanns det inte alla delar i buydebug så här finns tre små hus på samma gård. Plats för tre olika familjer. Hus till vänster har plats för 1 ensamstående med småbarn, i mitten finns det ett hus för ett kärlekspar och tredje huset plats för hund, familj och ett barnrum.

diesel92
0

Lite bilder på hur husen ser ut inne.

diesel92
0

Ett modernt hus jag byggde som ligger ut på en liten udde. Jag har dock beslutsångest om staketet så vi får se hur det blir.

Mitt första sådant "modernt" hus så såga inte ihjäl det ;D

saffran123
0

#26: Är det då som riktiga lägenheter i stora lägenhetshus eller är det bara.. Som en vanlig tomt där bara 1 familj kan flytta in?

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

diesel92
0

28#: Tyvärr är det bara en vanlig tomt där en familj kan flytta in. Meeen, jag ska försöka göra om runt omkring så jag får plats med tomten så jag kan göra lägenheter istället :)

Jesperlinden97
0

#25 Ser ut som en tomt i Riverview :P

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

diesel92
0

30#: haha gör de xD byggde helt efter egen fantasi

Anoki
0

va fint! :D

Hur gör man en egen stad? :P

SimsBrooke
0

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anoki
0

#33 Jaha tack :)

[SallysPigge]
1

Bara ett litet tips då jag ser dina vägar så är dom inte ihopsatta ordentligt, du måste göra så du får dom två vita strecken. :-)

diesel92
0

35#: Var ser du det? Jag kan inte se några nu?

SimsBrooke
0

#36 Det SallysPigge menar är att du måste haka i där du gör korsningar. Du måste ha en vit rand på alla sidor där en väg kommer

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

diesel92
0

35#, 37#: Om du menar på tex bild 11# så har jag ordnat korsningarna,  :)

[SallysPigge]
0

#38 Ok vad bra, trodde du missat det. En sak jag missade mycket i början på tidigare världar jag gjorde, dock blev dom aldrig spelbara.

Hur går det, finns det mer bilder?

diesel92
0

39#: hade missat de om det inte hade hänt "automatisk" en gång xD de går halvsegt. Har inte haft ork att bygga på världen idag meningar lite planer på hur det ska se ut så hoppas kunna bygga imorrn

[SallysPigge]
0

#40 Ok, ja att bygga är ett långtidsprojekt :-)

diesel92
0

Ojojoj vad jag är spänd på få visa er vad som har  hänt i Liwine! :D Det kommer en hel del bilder sen! Kanske har jag "stått" på högsta toppen i Liwine nu? Undra vem som i så fall kommer få bo där!?

[SallysPigge]
0

:-D

Gerbilles
0

Va spännande, nu blir man ju jättenyfiken! :D

diesel92
0

Först ut; En fiskeplats! Det ska vara ett vattenfall men det ville inte fungera, ska slå en kik och se vad som dummar sig :) Vattenfall är ett måste!

diesel92
0

Här är en annan vinkel

diesel92
0

Här har vi bland annat "lyxområdet" och vad jag tror kommer de få en helt fantastiskt utsikt. Vissa över havet och andra över staden. Det finns nu här fyra stora tomter.

diesel92
0

En översikt över allt just nu.  Här finns också fiskeplatsen nära till hands.

diesel92
0

Just nu tog energin slut men jag hoppas kunna forsätta planera och sätta ut tomter m.m sen. :D Håll tummarna!

[SallysPigge]
0

Snyggt! :-D

diesel92
0

50#: tack :) blev inte riktigt som jag hade planerat men blev hyffsat ok ändå :) jobbigt när det inte funkar exakt som man vill :P

[SallysPigge]
0

#51 Jo det blir så ibland.

diesel92
0

Det kommer en bildbomb ikväll eller imorgon! Stallet väntar just nu men hoppas ha lika mycket ork när jag kommer hem. :D Börjar hända massa spännande saker i terrängen och snart kanske det bara är tomtplacering och annat smått och gott kvar

diesel92
0

Här kommer en översikt över det "nya" området.

nya tomter har kommit och fler planeras så fort lusten sätter igång

diesel92
0

för den som vill ta sig en kvällspromenad finns denna gångbana utmed havet.

diesel92
0

en fyr har kommit på plats

diesel92
0

möjlighet att gå ut till fyren finns såklart också!

diesel92
0

det kämpas på..

Jag har gjort en träningsgård för hästarna idag och även satt ut lite nya tomter. både allmäna som bostadstomter. Lusten för att göra hus är lika med noll just nu.

Här är en översikt över träningsgården. Hoppbana, kapplöpningsbana och en liten mindre uppvärmningsbana med cavaletti. till detta finns också läktare för hoppbanan och även stall med fem boxplatser.

diesel92
0

När man tränar ska det såklart vara kul! Vad passar då bättre än med härlig terräng runt om?

diesel92
1

ljus och fin hoppbana.

Tokyo
0

Gud vad fint :)

diesel92
0

61#: Tack så mycket :)

Tina-A
0

Fint! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

diesel92
0

63#. Tack så mkt :D

diesel92
0

Toaletterna som finns under läktaren på träningsgården

diesel92
0
diesel92
1

Ridcenter har kommit på plats. :)

Det finns även möjlighet för fem hästar att övernatta

diesel92
0
diesel92
3

Ridcenter

- Boxar. Det finns hela väggar mellan varje box ifall det finns både ston och hingstar inärheten

[SallysPigge]
0

Åh vad fint! :-)

diesel92
0

70#. tack så mycket! :)

diesel92
1

de har hänt lite grejjer sen sist :) Två gårdar har börjat byggats, ingen är dock helt klart då jag inte har lusten till det.

även kyrkogårdarna har börjat bli klara. En till människorna och en till djuren. :)

Gård ett har vi här. En står gård som har blivit mycket trixad med. Annars när man byggt gårdar har det inte blivit stora hagar men här går hagen även utanför gårdsgränserna men hästarna kan ändå inte ta sig ut om de inte väljer att hoppa över.

Stallet har sex utomhusboxar med tak över, även mindre hoppbana finns tillgänglig. Två enorma hagar finns.

diesel92
1
diesel92
1
diesel92
0

Huset. högerdelen finns det relaxavdelning. Till vänster kommer bostadshuset finnas med övervåning som går över båda delarna

diesel92
2

Gård två.

Har inte hunnit långt. En äldre sliten gård med mindre bostadshus. Plats för fem hästar och andra djur. En adoptionsgård kanske?

Tankarna med gården jag ser framför mig är en äldre dam med en adopterad eller sin biologiska son/dotter som jobbar med att adoptera äldre djur för att få sin sista vila. Hennes man dog tragiskt i sjukdom för inte så länge sedan och hon sörjer honom ännu då de haft ett långt kärleksfullt liv tillsammans.

diesel92
1

Översikt över lantlivet just nu. två gårdar är påbörjade. tre gårdar återstår. en ligger ungefär vid ladan. resterande två ligger längre bort där vägarna slutar

diesel92
0

Översikt över människo kyrkogården

diesel92
0

Översikt över en just nu tråkig djurkyrkogård

Baraamandah
0

Följer. Riktigt fin värld ;D

Bloggare på threesimsnerds.blogg.se

diesel92
0

Översikt över båda kyrkogårdarna

diesel92
0

80#: roligt att veta :D

diesel92
1

Översikt över staden just nu, och lite annars. ;D

Det ni kan se som är klart i staden är: Polisstation, sjukhus, stadshus, bokhandel, mataffär, brandstation, park och resturang.

Dettar gula områderna är tänka offentliga saker. Blåa är tomter, gröna ingen tomt just nu

1: Fundering på konstutställning eller gym.

2: Ingen aning just nu

3: Nätcafe?

4: Styling och tatueringstudio

5: Pub?

6: Pool centrum

7: Blivande tomt?

8: Fundering på att ha en tomt, men vad ska det vara här??

diesel92
2

Jisses vad de bygger snabbt i Liwine! Både byggarna och målarna har verkligen tempo när de bygger och har redan spottat ut tre nya hus .Dock ej inredda än men det är inte långt kvar. De har även planer på ett stort lägenhetshus i närheten.

:O

diesel92
0
diesel92
0

Nu är jag nervös! I och med nya uppdateringen måste jag ju nu installera om världskaparverktyget och jag har färska minnen från att jag övergick från gamla datorn till nya = allt försvann trots försök till att överföra filer för att kunna spara.

Jag vöntar nu på svar ang hur man kan säkerhetskopiera eller vad som för att de inte ska försvinna. Jag vill verkligen inte förlora Liwine!

diesel92
0

Det har kommit ännu ett hus till Liwine! Dock inte vad man väntat sig utan ett modernt hyrehus med lägenheter.

Inget ställe för den fattiga helt klart och man får vad man betalar för. Alltså ett riktigt lyxpalats i modern fattning

diesel92
1
diesel92
0

Första våningen.

Garage, två lägenheter, entre, gym och ett litet plats för den som gillar musik.

diesel92
0
diesel92
0
diesel92
0
diesel92
0

Lägenheten! Perfekt för ungkarlen tex. Man kommer direkt in till köket, längre bort finns det vägg som avgränsar till sovrum och arbetsplats. Enda hela rummet är toaletten. Det finns också en liten balkong.

diesel92
0
diesel92
0

Baksidan, längst upp finns lägenheten. Otrolig utsikt har den som bor här då det vetter ut mot havet och man har morgonsolen hos sig

Perly
0

Måste bara få hoppa in o fråga dig om hurvida man ska använda "Bostad" eller "Invånartomt" när man gör de vanliga husen, fattar ej skillnaden hehe (:

Alltid Oavsett

diesel92
0

96#: det är boningshus. Invånartomt är bebodd från början. Bostad kan man köpa sen

Perly
0

#97 Okey tack så mycket (:

Alltid Oavsett

diesel92
0

Nu får vi alla hållar tummar och tår för att Liwine kan räddas. Efter uppdateringen igår började det senare strula och alla tomter osv försvann i verktyget. i ändra spel fanns dem. Men när man sparar stod det fel m.m.

Kanske har hela världen gått förlorad!

Sims99
0

77# Älskar den bilden :)

Hoppas, hoppas du lyckas rädda världen!!! den var/är ju så fin :DD

Agnes :)

diesel92
0

100#: Än så länge är det räddat. kunde installera om det.

[Anna_happy]
0

Hur gör du stranden jag har försökt med terrängen hela tiden och hur gör du bergen på staden

diesel92
0

102#: Kommer inte ihåg vad det heter, har inte vv här på denna dator.

Finns bland där man kan välja att ögra dalar, berg, platta till osv osv.

----

Liwine ligger helt nere. I och med nya uppdateringen försvann alla tomter i hela världen, de har inte kommit tillbaka. Det är konstigt överhuvudtaget att spara osv så allt ligger nere.

Liwine kanske aldrig kommer återupptas. Tack till the sims som inte kan göra rätt!

[SallysPigge]
0

Anna-happy. vi har en artikel om hur man använder verktyget. Och det bästa är som jag sagt tidigare är att du startar egen tråd och ber om hjälp. Det blir OT i denna tråden då den är förDiesel92 värld.

Du får mer hjälp av fler personer i egna trådar.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.