The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 1486 ggr
[lillakaninen]
0

Hjälp med nerladdning :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej allihopa :)

Nu är det såhär att jag vill ladda ner en sak från MTS, vilket jag gjort förut. Det kommer upp den vanliga rutan längst ner på skärmen (Se bild) att den laddar ner. Men ikonen, som brukar vara Winrar-ikonen (?) är en internet explorer-ikon istället. Varför är det så? Om någon vet, hur gör man då för att ladda ner? :)

Vet inte om jag lade tråden i rätt grupp

[lillakaninen]
0

Någon som kan hjälpa mig? :) Är inte så datakunnig

Hallonsmurfen
0

jag förstår inte vad du menar…

Medarbetare på Pokémon iFokus

[lillakaninen]
0

När jag ska ladda ner en sak från Modthesims så står det t.ex. MTSsiffror.rar, så man borde kunna packa upp det i WINrar, men den ikonen ska se ut som på bilden. Nu ser den ut som internet explorer ikonen, så jag vet inte hur mn gör då för att packa upp den… Dåligt förklarat men hoppas någon fattar :/

[SallysPigge]
0

Går den att packa upp?

Måste var något som är fel, testa att ladda ner den igen

[lillakaninen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Nej, jag trycker bara på download på det jag vill ha, och den kommer upp längst ner och typ "väntar på nerladdning" eller något sånt. Antingen är det den där ikonen, för internet explorer, eller den på den här bilden. När jag lägger in den i Winrar så är det fortfarande en internet explorer-ikon, och inte en sims-ikon.

Är det bara jag som förstått fel, och bara inte vet hur man egentligen gör, eller är det något konstigt med nerladdningen?

[lillakaninen]
0

Förlåt om jag är tjatig, men är det någon som tydligt skulle kunna förklara hur man ska göra, ifall jag gör något fel?

Mitchika
0

Har du provat att öppna filen i alla fall, trots att det visar fel ikon? Vad händer då?

Alternativt så kan du högerklicka på den nedladdade filen (i mappen där den nedladdade filen ligger) och leta efter alternativet "Öppna med". Då brukar det dyka upp en lista med program som det rekommenderas att filen ska öppnas med. Där kan du säkert hitta Winrar! :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[lillakaninen]
0

#7 Detta kanske låter lite konstigt, men hur packar man upp filer? :/ Med allt annat jag laddat ner så har jag bara dragit det till Winzip/winrar så har det blivit en "sims-ikon som jag flyttat till downloads-mappen. Men Jag vet inte om det är så man "ska" göra. Ska testa när jag sitter vid simsdatorn :)