Livslånga belöningar :)
Vilka livslånga belöningar gillar ni bäst?
Jag kan lätt fastna i att jag väljer samma. Sparar poäng upp till 30 000 eller nånting och tar det här plötsliga arvet eller anden i lampan. Kanske något med kreativitet eller att rykten försvinner om det behövs.
Funderar just nu på hur jag ska göra, har ni några andra egna regler (förutom legacy-reglerna) på vilka belöningar ni får ta och inte? Om ni spelar legacy alltså. Ofta har jag tagit arvet, just för att det ger en ekonomisk kick så de kan bygga ihop ett större hem med bättre saker. Men är det lite fusk egentligen? Vad anser ni?
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Jag tycker att det är fusk med ändå inte… Det är ju trots allt en livslångbelöning som du får samla ihop poäng till själv, så enligt mig: Inget fuskigt alls!
#1 Precis, det kan du ha rätt i… Man har ju ändå samlat ihop poängen själv, så så länge man inte "utnyttjar" den på varje sim eller så måste det ju vara ok :)
#2 Äntligen en som förstår! Alla mina vänner tycker att det är fusk eftersom det ger en så mycket pengar, men du samlar ju ihop alla poäng.
#3 Jaha, se där! Ja alltså i legacy-reglerna är det ju inte förbjudet, och inte anden i lampan heller så då vet jag inte hur de tänker? Och jag brukar ändå göra så att jag lägger ALLA pengar på husbygge och inredning, så har dom ändå inte mer att leva på än vad dom hade innan.
#4 Då är det ju rättvist. Så länge de har samma summa kvar att leva för så är det ju inte alls fuskigt.
Jag tycker inte att det är ett dugg fuskigt. :)
När man förbjuder från att använda fusk och måste hålla simmarnas humör uppe via arbete, ansträngning och planering så att dom samtidigt kan uppfylla sina önskningar så arbetar man ju faktiskt ihop poängen.
Det blir en belöning av ens slit och strävan, samt ett slags bevis för sig själv hur duktig man är på att få simmarna att må bra och vara lyckliga utan fusk. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag tycker att det blir för lätt med belöningarna så jag har en regel som säger att jag inte får använda dom. Som jag såklart bryter ibland, men jag använder dom inte alls lika mycket som tidigare utan väljer noga och varje sim brukar inte få mer än 2 olika iaf.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Kan erkänna att jag har använt dessa belöningar, fast dock då väldigt lite, för jag glömmer alltid av dom ….
jag kämpade på rätt hårt med att uppfylla min sims livslånga önksan om att bli en mästerakrobat, så jag tyckte jag förkänade de där 300000 som jag fick av anden jag köpte för all livslång lycka 
Medarbetare på Pokémon iFokus
Men vad väljer ni andra helst för livslånga önskningar ifall ni helst inte vill välja arv och sådant? Tycker inte så många andra saker är så värda…
#10 Jag väljer oftast lite roliga saker som Mångsysslare, Fruktbarhetsbehandling (den är jag dock försiktig med i Legacys…), Opportunistisk, Observant och om simmarna har ett övernaturligt levandsstadie tar jag gärna den livslånga önskningen som tillhör. :D
Jag tycker det finns många roliga önskningar att använda. Arvet har jag aldrig tagit, tror jag. Någonsin. :S Jag ser det inte som fusk att ta den, men jag vill helst att mina simmar jobbar till sig pengarna på andra sätt. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Pengar använder jag det aldrig för. Däremot är snabblärd väldigt praktiskt när simmarna behöver lära sig mycket. Fruktbarhetsbehandling till dom som jag vill ska ha trillingar, stenhjärta till dom med lite mindre ärliga romanser och lite allt möjligt som kan underlätta deras liv.. Förut gav jag mina simmar så många belöningar jag kunde, vilket ofta hamnade runt 10-15 stycken totalt per sim.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#10 #11 Intressant att höra! Ger lite nya idéer och så :) Är ju riktigt bra med mångsyssare, observant och snabblärd till exempel. Även fruktbarhetsbehandling! Visste inte ens att det fanns där för att få fler bebisar på en och samma gång? hehe. Men det är ju kul, för jag vet då inte om jag NÅNSIN fått ens tvillingar i sims 3, utan något sånt där då.
Känns som att det var mycket mer slumpmässigt i tvåan?
Skulle ju vara #12 istället för #10..
Ja för mig är det om jag vill ha tvillingar/trillingar och det är den enda jag stort sett använder
Jag testade det här fusket, och jag kan klicka hur många gånger som helst mellan siffrorna och skattkistan. Den ökar mer och mer! Tack för tipset :-)
#16 Vilket fusk? 
Ojdå, skrev visst inne på fel tråd, det är ett fusk där man får fler poäng att köpa livslånga belöningar :)