The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 2306 ggr
ramm5tein_
0

The Sims Resource

Igår laddade jag ner och installerade lite kläder, frisyrer och så från thesimsresource. När jag sedan startade spelet fanns de inte när jag tryckte planera klädstil! När jag laddade ner så klickade jag spara, sedan dubbelklickade så att det installerades och tryckte klart.

Gjorde jag ändå något fel? Inget av det jag laddat ner fanns alltså.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[SallysPigge]
0

Har du läst vår artikel om installering av nedladdat innehåll? Kolla den först, får du ändå inte till det så säg till igen :-)

ramm5tein_
0

#1 Jag har läst artikeln och gjort precis så! Det är en sims-fil, och jag har alltså sparat, dubbelklickat, allt har funkat som det ska i launchern. Men sedan i spelet finns inte kläderna…

[SallysPigge]
0

#2 Hm, konstigt :-/ Kan dom klädernas orginalfil vara en EAs orginalfil av kläder du inte har?

ramm5tein_
0

#3 Näe, alltså det var en hel del olika kläder, så bör inte vara det. Konstigt :/

emmachk
0

Jag brukar aldrig dubbelklicka för det brukar tjorva för mig.

Så istället så flyttar jag alla dessa filer till Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads istället.

Då kommer dom upp i launchern när du startar spelet och så kan du installera dom därifrån :) Då kan du välja flera stycken samtidigt som du installerar på en gång.

Testa och se om det hjälper!

myismyname
0

Har du kollat vilken uppdatering/vilket EP personen som skapat kläderna haft? Ibland kan CC krångla om man har en nyare eller äldre spelversion än personen som skapat grejerna man försöker installera. Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus