System för Nedladdat!
Jag har nu fått en del beröm för att jag är duktig på att inreda. Men en sak är säker och det är att jag är oredan själv, en riktig slarver.
Och det märks när jag laddar ner prylar till mitt sims, hämtar en massa och vet inte vad som finns i mapparna, allt är huller och buller. Ingen koll alls …
Nu behöver jag tips på hur ni gör när ni laddar ner saker, hur förvarar ni allt? Har ni ett mappsystem?
Berätta gärna då jag längtar efter att få ordning och reda på min oreda 
Hade ett mappsystem till mina packages. filer. Då placerade jag hus i husmappen, småbarnskläder i småbarnsklädermappen osv, det blev lite för rörigt tillslut eftersom jag hade alldeles för många mappar :P
I min mods-mapp har jag döpt om filerna så jag vet vad de är, istället för att ha mappar. Alla hår i mods-mappen har "HAIR_" i början av filnamnet, alla mods har "MOD_" i början, allt smink har "MAKEUP_" i början osv.
Då har jag åtminstone liiite bättre koll, men det är fortfarande lite virrigt, haha.
Hur mycket nedladdade grejer har ni förresten? Själv har jag för tillfället ingen aning riktig aning om hur mycket .sims3pack-grejer jag har, men det är en hel del (alldeles för mycket… hade 517 saker i min förra backup-mapp, men har nu rensat lite). Just nu har jag också 131 grejer i mods-mappen efter en rensning från 232 (som faktiskt ligger kvar på datorn men i en annan mapp om jag skulle vilja använda dem igen, haha)…
Som mest har jag alltså legat kring 750-strecket då det kommer till CC, så det är kanske inte så konstigt att det är virrigt att hålla koll på allt nedladdat… 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#1Ja så har jag haft det med men man vet ju aldrig ändå vad som är i … :-(
#2 Oj döpa om alla låter jobbigt …. är nog en latkorv som min son trots allt 
Just nu har jag inget direkt då jag hade sådan oreda, så jag tänkte börja om med nytt fräscht :-)
Måste passa på att fråga My använnder du dig utav ledladdade saker i Malice?
#3 Haha!
Okej :)
Jo, jag har nedladdade saker i Malice. Jag funderar däremot på att skapa en CC-fri version av världen, men det får bli ett senare projekt, om det överhuvudtaget blir av 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jag är usel på att förklara, men ALLT jag laddar ner sparar jag enskilt samt installerar såklart ;) Såhär brukar det se ut. :3
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen