The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 5798 ggr
[Jagochminadjur]
0

''Fel! Kan inte ansluta till Origin''

Varje gång jag startar the sims så får jag upp ett pop-up fönster där det står som ovan. :/  
Är det något viktigt eller borde jag lägga mig i det?
Undrar mest bara vad det är!

SimsBrooke
0

Jag får det också men frågade Mitchika och hon sa att det inte var något speciellt. Tror inte hon visste heller vad det berodde på. The sims funkar ju att spela ändå.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ratlings
0

Samma här, kan inte ens installera dom nya uppdateringarna..

// Lise
When nothing goes right, go left!

[SallysPigge]
0

Jag får samma sak :-/

[Jagochminadjur]
0

Det går ju att spela som vanligt och det
Men man blir bara så störd på att det kommer upp hela tiden!   

Varför laddar vi ner det om det inte fungerar :/

SimsBrooke
0

#4 Du behöver ha Origin för att the sims ska funka eller vad det är. Det är ju det nya Management eller va de hette innan.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
0

#4 Men kommer den upp när du spelar eller bara när du ska starta spelet?

Mitchika
0

Jag misstänker att det beror på Origin och inget hos ens spel eller dator, särskilt när det är många som har det. Origin uppdateras och förbättras konstant, då det finns många andra spel kopplade till Origin förutom The Sims 3.

Så ibland behöver Origin kopplar ner, uppdateras, fixas med buggar och liknande och då kan vi användare inte ansluta. Det är den slutsatsen jag har kommit till när det gäller det här problemet, eftersom det i stort sett alltid upphör av sig själv. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Mitchika
0

En sak man kan prova också om man har problem med att ansluta till Origin är att öppna själva Origin och logga in där. Det kan vara så att Origin behöver uppdateras också och om det inte är uppdaterat till senaste versionen kan det bli problem med anslutningar.

[xMondSy]
0

Det har inget med att uppdatera origin eller att brandväggen är i vägen, har själv haft detta problem nu ett bra tag och enda slutsatsen är att göra sin ip-adress till fast istället för rörlig.

Gör man den fast så kan origins servrar koppla upp sig till ditt nätverk och på så sätt kan du uppdatera spelet, i övrigt får du helt enkelt leta efter uppdateringar på nätet istället för via launchern.

En fast ip-adress är även mycket lättare att hacka än om du har den rörlig som i dagsläget.

Så ska du få det att fungera igen får du gå in i din router och sätta den på fast.

Detta svar fick jag av EA när jag ringde till dom för ett bra tag sedan och jag vägrar sätta min ip på fast.

[xMondSy]
0

Här finns en länk med den senaste uppdateringen om någon vill ha:

http://games.softpedia.com/progDownload/The-Sims-3-Patch-Download-43741.html

Mitchika
0

#9 Det låter jättemärkligt…

Jag har dynamisk/rörlig IP-adress och jag har inga som helst problem med att ansluta till Origin eller ladda ner patchar och uppdatera via startprogrammet.

Som mycket annat problematiskt med The Sims 3 verkar problemet kunna ha många orsaker och lösningar… :S

[Jagochminadjur]
0

Det är ju inte så att det inte går att spela!
Bara drygt när det poppar upp varje gång man startar the sims.

[SallysPigge]
0

#12Den försvinner nog tillslut, det gjorde den för mig. :-)

[xMondSy]
0

Det svaret fick jag iallafall, allt började för min del efter vi formaterat om datorn. Har varit så här i över 1 år för min del och bryr mig inte så mkt längre.