The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 4142 ggr
Yoshi11
0

Fox Legacy 2 - Lunar Lakes!

"Panicking, at a loss of word, struggling to understand what had just happened. Where am I?!  The feeling of being strangled by the pressure the purple fog created made me unaware of my senses. As I was getting more certain of my own death coming closer everything went black… But am I dead? Well, of course not, otherwise I wouldn't be able to tell you. Tell you about my story… But first, I guess you would want to get to know me.

Fox Legacy 2

Follow Leni Fox with the start of a new legacy, featured in Lunar Lakes! The story will be followed in a distant future, with poor, clumsy Leni from our time as the narrator. What awaits Leni in this unfamiliar new city, while looking for her loved, lost mother?
Get ready to meet some strong, loveable characters surrounding our heroin as she get's adapted to the singularities of the future!
First chapter, the prologue, will be published 1st of September! Can't wait to get it published!"

Valt att skriva på engelska denna gången, men hoppas att det inte hindrar några här på forumet att följa denna blogg! :) Som jag skrev ovan publiceras nästa kapitel 1:a september, hoppas ni kommer tycka om den! Ser verkligen fram emot att spela mer på denna! :D

lottis98
0

Ser verkligen fram mot prologen (även fast jag redan vet vad som hände)! Kommer helt klart att följa även denna legacy. Kul sätt att starta ett legacy på! :)

hahael
0

:( Suger på engelska men får översätta med ordlexiton så gott jag kan :) Synd avgudade ditt legacy <3

Klart att laxen ska ha en jolle

Shalin
0

Kommer absolut att följa, och älskar att du skriver den på engelska :D Du är rikitgt bra på engelska föresten ^^

Yoshi11
0

#1 Tack så jättemycket! :D Ser verkligen fram emot att publicera prologen, fast ja, de som följde den förra legacyn vet ju redan vad som kommer hända i prologen ;)

#2 Aw, vad synd! :( Men använd google translate, kanske inte det bästa översättningsprogrammet, men kan ju hjälpa :D

#3 Tack!! :) Ja, jag känner mig verkligen "hemma" i att skriva på engelska, brukar göra det annars med allt annat jag skriver, så det känns som att det kommer bli mycket bättre nu ^^

mylife00
0

Följer! Du skriver såååååååå bra Yoshi11:)

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

Yoshi11
0

#5 Åh, tack! :D Så kul att höra från folk som följer! ^^

Yoshi11
0

Prologen är nu publicerad! :)

Jusse.
0

Följer här med c:

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

DragonflyRED
0

Absolutely brilliant! Love,love, love your writing style! Can't wait for nex chapter:)

Yoshi11
0

#8 Vad roligt :D #9 Thank you!! :D Nästa kapitel publiceras den 5:e! ^^

Shalin
0

#10 Längtaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar xD

Yoshi11
0

Nästa kapitel publiceras imorgon kl.12, har nästan skrivit klart kapitel 2 och publicerar den först den 10:e! :D

Yoshi11
0

Kapitel 1 är nu publicerad! Vad tycker ni? ^^

Yoshi11
0

Något jag kom på att jag påpekat på det engelska forumet men inte här, är att jag ännu egentligen inte börjat spela på legacyn på riktigt! Då jag vill ha en mer omfattande bakgrundshistoria till hur det kommer sig att Leni till slut hamnar på en 60x60 (64x64) tomt med knappt några pengar till hands, så har jag hittills placerat henne på ett litet hus tillsammans med någon annan, som man kan läsa om i kapitel 1 :)

Kan vara bra att veta bara! ^^

Yoshi11
0

Nytt kapitel nyligen publicerad! :)

Yoshi11
0

Publicerade precis kapitel 3! :) Är lite nyfiken på vem som följer här på forumet? Har väl en 20 stycken som går in och läser min blogg och är nyfiken på vilka dessa personer är :D

Shalin
0

Jaaaaaaaaaaaaag följer. och ska genast läsa det nya kapitlet!:D

[lillakaninen]
0

Jag följer också :D Och det är verkligen jättebra! :D Det enda är väl att min engelska inte är i topp, men det går att leva med ^^

Yoshi11
0

#17, #18, Vad skoj att ni tycker om den :D Är själv väldigt nöjd med hur det blivit ^^ Tycker det är mycket roligare att spela på denna än den förra, haha :D Såg att jag råkade publicera ett väldigt tomt utkast av det senaste kapitlet, som jag snabbt tog bort, haha! Men nu är det riktiga kapitlet publicerat iaf!! Dröjde ett tag men det är mycket i skolan nu, hoppas få kapitel 5 publicerat innan nästa helg :)

Yoshi11
0

Kapitel 5 nyligen publicerad! :) Som rubriken lyder: Vem hade du valt? Calden eller Eythil? ;D

Yoshi11
0

På grund av att hela datorn kraschade (GråterGråterGråterGråter) så har jag förlorat allt innehåll i Sims 3. Hade säkerhetskopierat familjen, MEN, jag hade inte fört över det på den externa hårddisken. Tappade lusten att spela helt i samband med detta och hade inte ens rört spelet på nästan 2 månader trots att datorn är OK igen.

Menmen, nu har jag iaf installerat alla spelen igen, samt tagit tillbaka allt det jag laddat ner. Har även köpt Diesel och Årstider så min samling är komplett igen Flört Så nu håller jag tummarna att Årstider är så pass roligt att mitt intresse och spellust väcks igen Skrattande

Namiko
0

Jag hoppas verkligen att du börjar igen, har läst igenom dom kapitel du hann skriva och jag är helt förälskad i ditt sätt att skriva. Man dras verkligen in i berättelsen på en gång.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Yoshi11
1

#22 Åh, tack! Vad roligt att höra! :) Kommer absolut fortsätta någon gång, men isåfall får det bli om något annat.

Men allt är faktiskt inte helt borta! Var inne på blogspot och kom på att jag ju hade utkast för kapitel 6, 7 och epilogen. Så jag har tillräckligt många bilder för att göra ett avslut, åtminstone för generation 1, Leni, med risk för att det blir lite hastigt. Så när jag har lust kommer jag att göra klart dessa och publicera! :)