Irriterande problem
Nu har the sims verkligen börjat gå mig på nerverna. Först kunde jag inte installera det nya "årstider" för att det inte gick att uppdatera och nu när jag äntligen fixat det problemet så kan jag iallafall inte spela!
Problemet är att jag gör min familj (en vampyr och en människa) och när jag sedan trycker på acceptera - för att komma till "ändra relationer läget" - så står det bara behandlar i evigheter utan att det händer något. Jag har startat om spelet (3 gånger faktiskt, det här är alltså tredje gången jag gjort en familj jag är nöjd med och jag kan inte spela med dom!!!!) men det hjälper inte. Jag har startat om datorn också, men det funkar inte heller.
Några tips på vad jag kan göra åt problemet innan jag blir galen? 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Är det verkligen ingen som har varit med om samma sak eller vet hur man löser det?
// Lise
Jag är verkligen ledsen, jag vet ärligt talat inte alls vad du kan göra
.
Datorn kanske är ganska full, kanske behövs rensas? Ditt ramminne kanske inte räcker?
#2 Jag rensade datorn här om dagen så den är inte full.. Ramminnet ska räcka också.. 
Kan man ha övernaturliga varelser i årstider?
// Lise
Om man har övernaturligt expansionen så kan man ha varulvar m.m i snö och regn :-) och alla andra årstider såklart. :-D
#4 Okej, då är inte det problemet alltså 
// Lise
har du gjort en diskfragmantering på datorn?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#6 Nä inte på ett tag, men vad kan det hjälpa? *sätter igång diskfragmentering*
// Lise
Psst… bara för att vara lite petig - defragmentering (=samlar ihop data som hör ihop med varandra), inte fragmentering (=sprider data som egentligen hör ihop med varandra -> långsammare avläsning).
Ger inte direkt önskad effekt om man fragmenterar disken… 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#7 Angående vad som kan vara bra med att defragmentera hårddisken; Fragmenterade filer ("upphackade" filer vars delar sparas lite här och var på hårddisken istället för på samma ställe) tar längre tid för datorn att läsa av i och med att allt inte hamnar "i rätt ordning" på hårddisken. Jämför med att försöka läsa en mening där orden är utspridda på flera sidor. Sätter du alla ord efter varandra kommer det gå fortare att läsa. Samma sak händer i datorn. Den "blir" snabbare (upplevs snabbare) av en defragmentering.
Tyvärr tror jag inte att en defragmentering kan hjälpa dig med ditt problem! Ser inte hur det skulle kunna hjälpa, men det skadar inte att defragmentera hårddisken i alla fall - vi gör det oftast alldeles för sällan! 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jag testade att derfragmentera, men som #9 trodde - det hände exakt samma sak. Kommer in längre än till precis innan"ändra-relationer-läget". Där hakar den upp sig på "behandlar" och så står det i evigheter…. 
// Lise