The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 7395 ggr
Ratlings
0

Hur gör man trappa i källare?

Nu ska jag bygga mitt första hus med källare! Men jag har ett problem - jag vet inte hur jag får in en trappa! Det kommer bara upp "du kan inte placera denna i en fontän".. En FONTÄN? Tungan ute

Så frågan är alltså, hur sätter man en trappa i källaren så man kommer upp/ner? Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

Puttar lite… Glad

// Lise

Mitchika
0

Jag brukar få det här problemet när jag har en grund i huset… :(

Vi hade en tråd tidigare om samma problem, där en bra lösning visades av rebeka på hur man gör källare när man använder grund! :)

http://thesims.ifokus.se/discussions/50af39f5d3b4fd6f6c00071d-problem-med-kallare

Där visar jag även mitt alternativ med trapphus ner till källare en extra våning under huset då jag inte kunde lösa källaren på annat vis när jag byggde källare för första gången.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Ratlings
0

Okej, så man kan inte ha grund mao.. Får testa bygga en egen ingång till källaren då. Det är nämligen meningen att ungen ska bo där när hon växer upp, och en egen ingång tackar väl inte ungdomar nej till Glad

// Lise

Mitchika
0

#3 Man kan ha grund, men man måste riva en bit av grunden i huset så att det finns plats för källartrappan. om jag förstod det rätt. :)

Men ett separat hus för källaren var inte fel det heller. Såg rätt fint ut på tomten och det gick snabbt och enkelt för han som bodde i källaren att ta sig upp och ut medan alla andra trängdes vid husets huvuddörr för att komma ut till jobbet och skolan samtidigt. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Ratlings
0

#4 Ja det gick rätt bra för mig också Glad

// Lise