OT - Förgås av dåligt samvete... :'(
Jag måste få skriva av mig lite…
Eftersom jag inte hade några som helst planer för midsommar så bestämde jag mig för att göra rent salamanderungarnas terrarium nu på kvällen. Japp, så firar jag min midsommar!
Men när jag kommer fram till deras terrarium upptäcker jag att jag inte satte locket på ordentligt när jag gav dom mat sist och får en mindre hjärtinfarkt!! Snabbt som ögat drar jag upp hela locket, börjar plocka ut alla stenar, växter m.m och försöker räkna dom. Till min förtvivlan är det bara Salamarco, Rascal och Deadmeat kvar!! Tyke är borta!!! 
Jag har krupit omkring över hela lägenheten på golvet och kollat överallt, , lyst med ficklampa och försiktigt flyttat möbler, men locket har suttit snett i flera dagar! En rymningsbenägen salamander (vilket salamandrar i generellt är…) kan ta sig ut på bara någon timme! Det fanns inte ett spår av Tyke någonstans!!
Så nu sitter jag här och fasar över hur lillstackaren kan ha dött… hunden kan ta klivit på honom eller ätit honom, boendestödet kan ha klivit på honom och inte märkt (dom går med skor inne hos mig), han kan ha torkat till döds och blivit uppsopad av boendestödet i tron att han var skräp utifrån… scenariona är många…
Och allt är mitt fel, för att jag var så slarvig!!! 

Lilla Tyke fyllde tre år den här våren, precis som hans syskon… Tyke var alltid så lik sin pappa, Salamando, som också lyckades rymma ett par gånger när han var ung. Jag lyckades däremot hitta pappan relativt fort båda gångerna och badda honom fuktig igen så han klarade sig.
Tykes fulla namn är "You Lucky Tyke", just för att jag råkat missa honom och hans bror när jag räknade ungarna ur den "kullen" första gången. Jag höll på att spola ner honom med vattnet, men fick syn på honom och hans bror som yngel i sista sekund och hann rädda dom och placera med dom andra. Därav fick killarna namnen "You Lucky Tyke" och "Lucky Rascal Rascal".
Men nu finns ingen "You Lucky Tyke" längre… 

Bara för att jag var så stressad den gången och sprang mellan fyra terrarium och var under tidspress… jag kommer ALDRIG mer sköta eller mata några av mina djur under tidspress längre… varför skulle Tyke få behöva betala med livet för det!? 
Bifogar en liten bild på Tyke och Rascal när dom var bebisar, inte ens helt utvecklade än, för runt tre år sen. På den tiden kunde jag inte hålla i dom och därmed inte se skillnad på dom särskilt bra annat än gälarna, storlek och utvecklingsgång. Dom var så söta med sina små gälar…
RIP, You Lucky Tyke
Våren 2009 - 22 Juni 2012
Förlåt… 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Alla gör vi misstag ibland. Själv såg jag mig inte för riktigt och trampade ihjäl en snäcka tidigare idag :( Bara för att jag inte var uppmärksam
Men jag förstår att du är ledsen och missnöjd nu :( Vila i frid Tyke <3 Beklagar :(
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Tack, ni alla.. jag är bara väldigt ledsen just nu…
Jag har följt lillkillens utveckling sen han var yngel… mindre än på bilden jag lade upp… 
Jag får äta lite och sen distrahera mig med att städa föräldradjurens terrarium. Det gör mig alltid glad att umgås lite med mina äldsta vänner.
Oj det var tråkigt att höra, själv råkade jag också slarva bort ett liv för ett tag sen då vi hade matat ormarna så hade vi en i "petbox" (egenbyggd) och vi brukar låta den ligga där över natten och sätta in den på morgonen och jag hade som du tidspress att packa ihop allt inför skolan. Då jag kom hem och upp i mitt rum så såg jag ormen ligga med två (katt) bett vid nacken och orörlig. En av de värsta dagarna i mitt liv då jag visste att allt var mitt fel. Men nu har det gått ett tag sen dess och jag försöker att se framåt och glömma det som hänt. Det kommer kännas värst nu den första veckan men sen kommer det succusesivt bli bättre och du kommer mer eller mindre att glömma vad som hänt, visst kommer du att minnas honom och tänka på honom men du kommer inte känna samma sorg som du gör nu. Men hur som helst så beklagar jag det som hände men hoppas att det blir bättre, kanske kan sims hjälpa dig att komma på andra tankar? :)
#5 Usch, jag lider så med dig… :(
Jag skulle ha blivit helt förstörd om det varit min orm, eller om det varit min Leopardgecko som råkat ut för det. Kanske inte kattbett här hemma, utan mer troligt råttbett eller hundbett…
Jag har en väninna som är på väg över. Vi ska spela lite TV-spel ihop och försöka ha lite kul, så att jag inte deppar ihop.. Så vi får se hur det blir med föräldradjurens terrarium, om jag tar det imorgon istället.
Men jag kommer spela mer Sims, just för att hålla tankarna lite på annat. Nu tänker jag gå och titta på dom tre som är kvar när dom äter och glädja mig åt att dom åtminstone inte upptäckte hålet och smet…
Nä usch vad tråkigt, men är du säker på att han är död? Han kanske lever någonstans? Och lägg inte skuld på dig själv, olyckor händer. Har haft en del grodor som rymt när vi hade akvarium.
Hoppas du har kul med att spela tv-spel, då jag har gjort det stort sett hela dagen.
Vi köpte idag en kontroll till Wii då vi bara hade en och nu har familjen tävlat sedan 12-tiden … så det är många timmar. Och vi kände ingen skuld för att vara inne då det ösregnat hela dagen … :-D
#7 Jag har inte hittat ett spår av honom, som sagt… har letat i hela lägenheten, vilket inte är svårt då den är så stor. Dessutom har locket varit snett i flera dagar och han kan mycket väl ha rymt samma kväll. :(
En salamander har oftast torkat ihjäl när det passerat ett dygn utan tillgång till vatten… :(
Jodå, min väninna har skaffat Skylanders och köpt mig en leksaksfigur till det så vi sitter och spelar Skylanders nu på PS3. XD Jag känner sån nostalgikänsla när jag ser Spyro fara runt på skärmen. Det rycker upp rejält.
Spyro är det den lila draken?..
Ok som med våra grodor då, alldeles uttorkade kunde vi hitta dom … Åh så synd Mitchika! :-(
#9 Japp, Spyro the Dragon. :)
Jag växte upp med dom spelen på PS1, så det är härligt att se Spyro fara runt igen. :)
Ja, jag är nästan mer rädd för att hitta hans ihoptorkade kropp nu…
Men jag lär inte hitta den, då jag har letat ÖVERALLT som en tok, så på något sätt måste någon ha tagit hand om den… hunden..?
Mina döttrar har Spyro till sina Game Boy Advanced … men dom spelar inte på dom längre :-)
En annan är ju uppvuxen med donkey kong :-)
#11 Ååååååååååh, Donkey Kong Country växte jag upp med också! :D
Ettan, tvåan och trean. :) Donkey Kong, Diddy Kong, Dixie Kong, Kiddie Kong… Mario, Luigi, Yoshi… Zelda, Link… gamla kära namn. :)
Ja det var Donkey Kong orginalspelet, i dom första Nintendohandhållna spelen, en sådan orange, dubbel skärm. Det var tider det … hade Oil in panic med även den dubbel skärm. :-P
#13 Wow, du är från DEN tiden…! :D "Respekt och vördnad"
Kan inte… låta bli… måste… fråga… levde stegosauren… fortfarande då…?
*Förlåt, skojar bara, kunde inte låta bli!!*
Min väninnas sambo har tydligen en sån hemma! :D Men inget batteri till…. :(
Åh tack för den min lilla grottmänniska … :-P
Min bror har våra :-)
#15 Men på min tid hade dinosaurierna dött ut, i alla fall. Det enda vi behövde oroa oss för var mammutarna och dom sabeltandade tigrarna! :D
Jag hade en mammut när jag var liten, ska jag säga! För länge, länge sedan. SnabelA kallade vi honom och det var efter honom som @ i nutid fick sitt namn! Herregud, jag babblar på som farfar i Simpsons… XD :D
Tack för alla uppmuntran, jag mår så mycket bättre nu. :)
=( Beklagar
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Vi hade en majsorm som rymde och trots att vi sökte genom hela lägenheten dagligen hittade vi inget spår efter honom tills efter en vecka då katten markerade framför akvarieskåpet. Tro min lycka då jag öppnade skåpet och ormen levde!! Och så törstig den stackaren var!
#6 Ja det var inte kul att hitta den men samtidigt kan man ju inte skylla på katten eftersom den gjorde det på instinkt… Men vad skönt med lite sällskap och tv-spel :) Ja då det med ormen hände så nörda jag sims och ps3 för att få bort tankarna och det funkade så följ dina planer! :)
#17 Tack, Pandis.
#18 Oj, vilken tur er lilla orm hade! :D Som dök upp i rättan tid. Såna historier gör mig glad att höra. Men en liten vattensalamander på några centimeter klarar sig inte länge utanför sitt terrarium… hade jag märkt locket tidigare och sett att han försvunnit så kanske…
#19 Nej, absolut inte. Jag är inte arg på min hund för att eventuellt ha ätit/trampat på den, eller boendestödet om dom råkade ta hand om den. Eller vad som kan ha hänt med lille Tyke.. (Det är endast mitt fel som slarvade)
Det är en bra idé. Min väninna kommer över idag igen så vi kan fortätta spela. :) Samt att jag kommer köra en del Sims också.
#16 Hm .. så jag är utdöd nu med … eller jag är en av dom få som överlevde, som krokodilen och sköldpaddan … :-)
Nej, de är ju tyvärr mer beroende av vatten 
#21 Du är en av dom få som överlevde! :D
#22 Ja.. :(
#20 Vad skönt att hon kommer idag med så blir det lite som en tröst :)
(opps.. det blev fel)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing