Simsminnen
I den här tråden kan man skriva som rubriken säger, om sina simsminnen. Kanske när du fick ditt första the sims? Eller något knäppt din sim gjort? Ska bli intressant att läsa om era historier :D
I TS2 kunde man smuffla(tror det hette något sånt) om man hade en stereo. Då hade jag en familj som hade ett hemmaföretag, så då brukade mamman börja smuffla, sen en efter en, gjorde alla samma sak. Tyckte alltid det såg så roligt ut. xD
#1 Dom kan smuffla i TS3 nu också.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#2 Åhåhå. När jag får tillbaka min dator som är på lagning ska det spelas för fullt! :P

Hehe, vad är smuffla? ^-^
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Jag har ett väldigt roligt minne från den tid då jag och min syster spelade
"The Sims 1" tillsammans. Vi brukade jämt göra familjer tillsammans och just denhär gången hade vi gjort en familj med max-antal av familjemedlemmar som skulle vara väldigt välbärgade och ha ett stort hus med all lyx som det innebär. Och att bygga ett hus från grunden och inreda tar sin tid och vi hade säkert spelat i flera timmar tills det kommer upp en skylt i spelet där det står att det är dags att ta en kaffepaus
Tyckte jag var väldigt roligt!
#4 En slags dans
Åh, jag saknar den där juicemixern som man fick med Året runt. Gjorde alltid tomatsoppa, hahah.
På den tiden man spelade ettan så var mina familjer alltid välbesökta av socialen. Eftersom barnen aldrig växte upp så ledsnade jag alltid på att ta hand om de små gnälliga ungarna.
Ja man förlorade en hel del barn förr. Det är lättare nu :D
#5 Haha, vad roligt! :D
Det råkade jag aldrig ut för, trots timmars spelande… Nu vill jag nästan installera The Sims 1 och spela för att få den där och kunna ta bild av… XD
#8 Jag klantade alltid till mig så jag blev av med barnen fastän jag ville behålla dom i The Sims 1… :(
Så mina simmar fick helt enkelt skaffa nya. I en familj tror jag att jag var uppe i lilla "Julia 8" innan jag tröttnade på familjen och bytte till en ny. :D XD
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#10 Jo men vad tråkigt det var egentligen med bara adopterade barn undra vad dom tänkte på då?
Var väldigt kul en gång, jag spelade på ett stort familjeträd jag byggt upp själv. Hade 3 barn i en familj och nått hände med det yngsta barnet (var ett barn) så det blev hämtat av socialen. Var uppriktigt lessen. När sedan det äldsta barnet i familjen flyttade hemmifrån, gifte sig och fick fyra söner så ville jag verkligen ha en dotter så jag adopterade ett barn. Gissa vem det va? Hennes lillasyster! Så hon blev mamma åt sin syster!
Detta var i 2:an!
// Nadja
#12 Ja så kunde man få sina barn tillbaka :)
Ett av de tidigaste minnen med the sims jag har är när jag och min kompis satt med the sims 1 då det i princip precis hade kommit ut. Vi ville såååå gärna hade där stora dyraste huset i staden men vi visste inte hur vi skulle tjäna så mycket pengar! Tror att det kostade 100 000. Så vi satt och skrev "clapausius" 100 ggr! Och vi kunde inte komma ihåg hur det stavades så en (min kompis) fick sitta och säga bokstav för bokstav medan jag skrev och tryckte upp fuskrutan :P Jag kommer ihåg att vi tycket det var såååå komplicerat och när vi ÄNTLIGEN var klara vart vi helt lyriska över det stora huset!! Vi var 8 år gamla när detta ägde rum och hade ingen som helst datorvana någon av oss sedan innan :P