The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 8281 ggr
[Greybird]
0

Förslag på namn till simmar

Det är säkert många här som, precis som jag, känner att fantasin står still när det är dags att döpa sina simmar (och husdjur!). Det värsta är när man tänkt ut ett perfekt namn på sina simmars kommande barn, och så blir det trillingar, och man står där utan att lyckas komma på 'matchande' namn till de andra två. För att råda bot på detta tänkte jag att man här kunde posta alla bra namnförslag man kommer på, både förnamn, efternamn och djurnamn, för att hjälpa varandra lite! :)

Jag kan börja med att skriva ner lite namn som mina egna simmar haft på sistone, självklart får ni gärna 'låna' dem!

Coco, Eugenia, Deidra, Dorothy, Kiwi, Diesel, Herman och Liam :)

[SallysPigge]
0

Jag har börjat använda denna som någon annan här inne tipsat om, himla bra :)

http://slumpaettnamn.nu/

[Greybird]
1

#1 Åh, den verkar ju jättebra! Tack för tipset! :)

htt
2

Får jag tjej-tvillingar döper jag dem alltid till Eleonore och Isabella.. haha :)

Annars tar jag efter alfabetet i min legacy.

Jusse.
9

Jag har en jätte-jättelång lista med namn i mina anteckningar. ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Greybird]
0

#3 Vilka fina namn! Skönt att slippa fundera över vad man ska döpa tvillingarna till :)

#4 Åh haha, skulle du vilja dela med dig av den? :D

Namiko
1

När jag började min legacy så satte jag mig ner och skrev ner alla bra namn jag kunde komma på till familjen. När listan började bli lite väl kort så fyllde jag på. Då får jag aldrig problemet att jag står där utan namn om listan alltid har minst 3 namn till varje kön.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Jusse.
3

#5 Haha, visst, men det är nästan bara tjejnamn. Jag tar namn från böcker, filmer, tv-serier, m.m.

Fina tjejnamn till sims:
*Ashley
*Rachel
*Emily
*Olivia
*Sapphire
*Quinn
*Flamma
*Clara
*Daine
*Liv
*Chloe
*Bonnie
*Katniss
*Glimmer
*Primrose
*Claire
*Rue
*Nathalie
*Arwen
*Elvira
*Alyss
*Evanlyn
*Cassandra
*Blair
*Lexi
*Celeste
*Jade
*Jaden
*Daenerys
*Crystal
*Valeria
*Valencia
*Valerie

Fina killnamn till sims:
*Conor
*River
*Seth
*Luke
*Jared
*Archer
*Brigan
*Aran
*Damon
*Peeta
*Gale
*Jacob
*Collin
*Wil
*Horace
*Gilan
*Paul
*Patrick
*Patch

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

LinaLj
3

När jag får tvillingar eller trillingar så väljer jag ett ord som jag tycker passar säg: glädje. Sedan använder jag goggle translate och översätter det ordet till massor men lite småudda språk som typ swahili tills jag hittar två som jag gillar.

[Greybird]
0

#6 Okej, kanske borde ta och fixa en lista själv också :)

#7 Åh, tack så mycket! De var ju jättefina! :D

#8 Vilken bra idé, ska testa att göra det nästa gång det händer :)

Jusse.
0

#7 Men herregud, Will ska det ju stå inte Wil. xD

#9 Tack! :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[SallysPigge]
0

#8 Vilken rolig idé :D