Hur gör man en bra fest?
Mina simmar bor i en lägenhet i ett hus som jag har byggt själv. De har grannar som har flyttat in, terass med pool på taket. Där brukar de själva bada ibland. Nu vill jag ha en fest där.
Hur jag än försöker så blir mina fester bara platt fall. Jag bjuder in, förbereder på takterassen med grill, pool, bar och musik. Folket kommer men stannar utanför. En del folk tar med instrument själva och börjar spela andra går hem igen. Jag bjuder in, ropar på, talar med…inget hjälper…de bara går.
Hur ska jag göra för att de ska gå upp på taket och festa. Inte ens familjen går dit! bara den simmen som jag tillfälligt styr.
Måste man ha festen i trädgården för att det ska fungera bra?
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Jag lyckades första gången. Jag höll bara min sim på övervåningen så kom dem andra. Vissa stannade dock vid stereon på markplan -.-
Testat att ropa på dem?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Personen som bjöd in till fest ska vara på den platsen där du vill att festen ska vara. När gästerna kommer, så brukar dom samlas runt personen som bjöd dom.
Så är det för mig i alla fall (: Musik, mat och att man ser till att simmarna är sociala brukar ge en bra fest.
//Jessie
Se till att inget annat roligt finns på andra ställen än där du vill att festen skall vara. Jag brukar ha ett festbord och duka fram. Det brukar locka gesterna dit man vill ha dem! Annars vet jag inte…låter som ett irriterande problem :/
Jag brukar ha sånt där kalasbord med mat och musik, även prata med gästerna, bli vänner med alla, snacka, dansa och så! Mina patyn blir alltid GRYMMA men första gången gick det inte så bra ;D Hehe, då gick nästan alla hem för det var så tråkigt :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Varje gång min sim blir bjuden på fest så är det typ..inga där..bara den som bjöd in och min sim då..och så precis när man kommer så ska den gå och lägga sig…wohoo..vilket party! (not) xD
Jag jag är lite besviken på dessa fester, antingen är det ingen där när man blir bjuden, eller så går gästerna snabbt som man bjudit. Och ofta så missar mina simmar festerna då dom oftast inte ser inbjudningarna förrän det är försent.
Min sim skulle ha en tonårsfest, men jag hade missat att skolbalen var exakt samtidigt. Så dom två tonårstjejerna åkte till skolbalen samtidigt som gästerna kom. Det var bara husdjuren och den yngsta tjejen som spelade dataspel som var hemma då. En kille stannade kvar och gick inte på skolbalen. Han satt hela kvällen och spelade tv-spel… Sen sa han att festen var sämst ;D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Håller med om att festerna Simmarna blir bjudna på oftast är ganska trista. Fast det var ganska kul när en av mina Simmar var bjuden på en fest där värdfolket gick och la sig när festen började. Först drog hon fram gitarren och ställde sig att spela brevid deras säng. Jag sa till henne att sliuta och drog hon istället fram trumsetet!
Tycker det är svårt att få till bra fester alltid är det någon som inte är nöjd.
Asså när jag planerar fester så ser jag alltid till att vara god vän med alla. Och sen brukar jag också köpa livslånga önskningar som tex aldrig tråkig, legendarisk värd, observant, attraktiv osv. Och mina fester blir alltid awesome :P