Familjen Annorlunda
Innan ni läser, var beredda på att vissa simmar har väääldigt random namn XD
När jag fick hem Övernaturligt skapade jag en random familj med olika "sorters" familjemedlemmar. Familjen består av Spökis (Mumiespöke) och Yelly Bean (Geléböns-spöke) , som är tillsammans. Häxapuh (Häxa) och Edwaaaaaaard (Vampyr) Annorlunda som även dom är tillsammans. Elvan (Älva) är blå från topp till tå, och Häxapuhs syster. Semlan (Varulv) är en rosaälskande modern diva, som är syster till Yelly Bean. Dom bor i ett stort hus i Moonlight Falls.
Jag kommer att presentera alla familjemedlemmar i varsitt inlägg, och ni får mer än gärna följa :D Men observera att det är ingen legacy, bara en vanlig familj som jag spelar på efter att min legacy försvunnit.
Jag kommer att uppdatera så regelbundet jag kan :)
Vi börjar med Spökis, som är ett spöke av sorten Mumiens förbannelse (Elr något sånt ^^). Han Gillar färgen gul, medan flickvännen Yelly Bean gillar lila. Så dom har delat upp deras rum, halva r gult och halva är lila. Dom är än så länge bara tillsammans, och är inte gifta. Spökis jobbar som trollkarl, och ägnar nästan all sin lediga tid åt att träna och uppträda i parken för dricks
Haha följer! :D
följer! :)
Den gröna häxan i familjen heter Häxapuh (Blandning av Häxan och Nalle Puh XD). Hon älskar att fara fram på sin kvast, men också stå i ett undangömt rum och lära sig recept inom alkemi. Hon går inte ut någonstanns utan sin hatt, som hon tycker är en symbol för hur modig och trevlig hon är. Eller… vänta nu. Vi stryker det där sista. Hon är nämligen alla annat än trevlig… mot alla förutom barn, som hon är elak mot istället
Den orangehåriga och bleka vampyren Edwaaaaaaard, som är tillsammans med Häxapuh, är arbetslös och tillbringar dagarna åt att experimentera vid kemibänken. Eller att skörda bi-boxarna på tomten. Det gör att dom alltid har färsk honung hemma i skåpen. Men låt dig inte skrämmas av hans utseende, på insidan är han snäll! :)
Inte den bästa bilden jag har, men han gillar inte att vara med på bild ;)
Den blåa smurfen, Elvan. Hon är ett riktigt modelejon, och jobbar så ofta hon kan och hinner, med att styla om människor. Hon har blått hår, blåa kläder, till och med blå hud! Men, det gör bara att alla känner igen henne lättare, säger hon själv. Hon är singel, men bor ändå i samma hus som systern och resten av familjen.
Många har även en teori om att hon har makt över månen och solen och himlen, för hennes blåa färg. Är det sant? Jaa… det kanske det är…
Och sist, men absolut inte minst! Varulven Semlan!
Semlan älskar rosa, det är allt som irrar omkring i huvudet på henne. Rosa marsipantårtor, rosa sockervadd, rosa kuddar, rosa… Semlor! Hon är syster till Yelly Bean, och hennes bästa väninna.
Som varuöv är hon hårdhudad. Sprider varulvsförbannelsen under fullmåne… En inre röst driver henne framåt, rösten kommer med månens starka ljus, omöjlig att säga emot… Om hon inte blir mutad med något rosa ofc
Om hon måste kontrollera sig själv extra mycket, brukar hon ställa sig framför staffliet och måla alla sina känslor. Det får henne att areagera sig, för stunden
(Jag har spelat lite innan jag skrev det här inlägget, men jag har bara spelat på och inget särskilt har hänt)
Efter en lång och jobbig graviditet, föder Yelly Bean sitt första barn. Dottern Hubba Bubba är samma typ av spöke som sin far. Det är ett stolt par som bär hem den nyfödda dottern från sjukhuset några timmar senare
Eftersom både Spökis och Yelly Bean är väldigt kända, går rykten snabbt. Både bra och dåliga. Spökis fick höra att folk börjat gilla dom mindre, för att dom fått barn utan att vara gifta. Dom tycker tydligen att det är konstigt. Spökis visste ju själv att det var inte dåligt, men han ville inte att alla skulle hata honom. Så han tog det stora steget och friade till Yelly Bean. Han hade länge gått och tänkt på det, men inte vågat. Men nu så, och självklart sa Yelly Bean ja!
Några dagar senare ringde en god väninna till Yelly Bean och gav henne "rådet" att ha en möhippa. Eller, hon närmarebestämt tvingade henne. Och så blev det. Yelly Bean bjöd in alla tjejer i samma ålder som henne hon kände, inkl. Semlan, Häxapuh och Elvan. Dom hade sedan världens fest, och Yelly Bean slutade kvällen med att gå och duscha bort champagnen som rann över henne
Efter att Spökis fått reda på att Yelly Bean var gravid, hade han betett sig konstigt. Och det blev bara värre. Han klagade på allt Yelly Bean gjorde, och var alltid sur. Så en dag, var det värre än någonsin. Han vrålade åt Yelly Bean att han aldrig ville se henne mer. Efteråt stormade han ner för trappan och låste in sig på kontoret. Kvar stod Yelly Bean, som inte förstod vad hon gjort för fel
Nästa dag stod Yelly Bean i fönstret och såg taxin åka iväg. I den satt Spökis och Edward. Edward hade inte gjort slut med Häxapuh, men han följde med Spökis i flytten. Yelly Bean tittade sorgset ner på sin mage, som blev allt större för varje dag som gick. Barnet som låg där i, som nu inte skulle få någon far att växa upp med.
För att trösta sig, ägnade Häxapuh hela dagarna åt att öva på trollformler. Fruktskålen i köket eller ett bord blev ofta offer för hennes magi
följer
#17 Varti från är fruktskålen? ;PP
#20 Laddade ner den, tror på TSR men kommer inte riktigt ihåg :/
Tiden går fort när man har roligt, även fast det inte alltid är roligt att vara förälder till ett litet skrikande barn. Men det är därför hela familjen är lättade när HB växer och blir ett barn redo för skolan. Men att gå till skolan, det har hon inge planer på. Ensamvargar som hon stannar helre hemma i ensamheten. Även fast hennes temperamnt är väldigt elakt ibland, så är hon alltid snäll mot Mira
Efter att HB föddes så har Elvan känt sig riktigt avundsjuk. Hon vill också ha en bebis, som hon är mamma till! När hon nästan började bli desperat, så hittade hon Victor.
Hon åkte till parken, och där fanns massor av människor. En av dom, var en annan älva. Hon och den andra älvan började prata. Det visade sig att han hette Victor, och han var singel! Elvan lade in sin kärleksväxel, och snart var dom ett lyckligt par
Den enda glädje i Yelly Beans vardag var att hon snart skulle bli mamma igen. Så kom dagen då värkarna satte igång. Semlan skjutsade henne till BB snabbt som tusan, men Yelly Bean ville vara ensam vid förlossingen så Semlan körde hem igen.
En ledsen och besviken Yelly Bean kom hem igen efter ett drygt dygn. Bebisen hade inte klarat födseln. Elvan, Victor, Häxapuh och Semlan tröstade henne så gott det gick. Till och med HB försökte göra sin mor glad igen, även fast hon allra helst ville låsa in sig på sitt rum och vara så elak hon kunde.
- Men hon borde i alla fall få ett namn… sa Semlan plötsligt. Dom alla enades om ett namn, Mentos
Hittade ingen passande bild XD
Följer! :)
Nu ska jag försöka skriva ikapp lite :) Jag ligger lite före i spelet jämfört med vad jag skrivit ;)
Efter giftermålet är det inte ovanligt att paret firar privat, och det verkar som att även Elvan och Victor gjort det, för Elvan har mått illa ett tag nu, och kräkts. Kan det vara så att ett liv växer inom Elvan…?
Varje dag HB ska till skolan sitter hon ensam i skolbussen, medan alla andra skrattar och pratar. Det tar på självförtroendet ordentligt, och bara efter några veckor känner hon sigmer ensam än någonsin. Och inte blir det bättre av att alla i skolan ser ner mot henne hela tiden och ignorerar henne när hon försöker få kontakt. Hon börjar till och med gå i självmordstankar, och det värsta är att Yelly Bean inte har en aning om vad som händer
Victor, som går hemma hela dagarna, måste vara inne i en medelålderskris, för helt plötsligt när Elvan kommer hem från jobbet en dag så har Victor flyttat två biboxar till balkongen på lägenheten! Han får sig en rejäl utfrågning, och utskällning också för den delen, av Elvan. Men biboxarna, dom behålls…
Men Victor ågrar sig nog redan dagen efter, för bina är inte direkt medgörliga ;)
Ingen blev egentligen förvånad när det visade positivt på graviditetsttestet Elvan gjorde. Alla blev glada och firade med champagne (Till alla utom Elvan), men en av dom var inte på lika bra humör…
Victor höll sig undan alla andra. Varför måste alla flickvänner och fruar få barn? Han hatade nämligen barn, och tyckte att dom "förgiftade" jorden. Så han höll sig borta från dom om det var möjligt… Nu var inte barnet fött än, men det var bara några månader kvar. Men som han älskade Elvan, och inte ville såra henne, så låtsades han vara glad
Följer :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#30 Går det? Kan bebisarna dö? :O
/Kram Jennifer
#36 Nej dom kan inte bli dödfödda "på riktigt" (På riktigt i spelet ;))
Följer
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
#37 okej,
/Kram Jennifer