The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 11785 ggr
Gråsuggan?
4

Flytta in hos annan sim

Hej,

jag undrar hur man flyttar in i någon annans hus. Mina simmar har haft det som önskan många gånger men jag fattar aldrig HUR man flyttar in dem hos någon annnan?

Deras pojk/flickvänner osv…Skrattande

wstzmo
0

Jag har också funderat på detta, men vet inte heller hur man gör.

Gråsuggan?
0

#1 Hoppas vi får svar på det då! ;)

Emmy
0

Jag vill också veta hur man flyttar in hos någon annan! :)

Gråsuggan?
0

Haha, alla vill veta men ingen kan svara XD

Snälla, någon som vet? Måste man ta hand om ALLA simmar i det hushållet i så fall? :S

[SallysPigge]
0

Men man måste var väldigt bra vän med någon i det huset man vill flytta in i och man kan tillslut fråga om man får flytta in. Men jag är inte helt hundra. Men en sak är jag säker på att man har kunnat fråga om man får sova över så det andra borde gå med . :)

Gråsuggan?
0

#5 Ja, det vet jag. Har sovit över några gånger :)

Måste man vara i huset där man vill flytta in om man ska fråga? Har bara fått ett alternativ om att den andra simmen kan komma till mitt hushåll…

[SallysPigge]
0

Jag tror man ska var i huset, men ett sätt är ju att flytta din in din sim via Ändra Stad. :)

Gråsuggan?
0

#7 Smart, tänkte inte på det!

hanna-linnea
0

annars kan du gifta dig med pojkvännen/flickvännen för sedan flytta in dit :)

[SallysPigge]
0

#9 Ha ha att man inte tänkte på det :D

Gråsuggan?
0

#9 Men det fungerade inte för mig :(

Det går inte att flytta in henne :/

hanna-linnea
0

Så du kan inte gifta dig? För när simmarna gifter sig kan man bestämma vilket av hushållen de ska bo. Det kommer upp en ruta och kan man välja vart  simmarna ska bo . Du behöver inte bo kvar där du bor om du tror det. :)

Själv vet jag inte ifall man bara kan be om att få flytta in i ett annat hushåll, har för mig att det bara funkar på andra hållet.

Gråsuggan?
0

#12 Jag vet, men det fungerade inte…kan det bero på att det finns flera simmar i mitt aktiva hushåll? De kunde inte flyttas med…

hanna-linnea
0

Det ska gå att flytta med mer än en sim till ett annat hushåll :) testa att gifta dig med simmen så ska du se att det säkert fungerar, annars vet jag inte! :)

Gråsuggan?
0

#14 Okej, annars får jag gå till Ändra stad…Flört

hanna-linnea
0

ja det funkar ju också!

[SallysPigge]
0

Det beror ju lite också hur många som redan bor i det huset, alla kanske inte får plats?

Gråsuggan?
0

#17 DÄR HAR VI DET! Tackar… Att man inte tänkte på det innan! Skrikandes