Story progression
Vill också testa story progression mod:en nu när jag läst massa bra om det. Hur många använder det här och vilket använder ni? Om jag förstått rätt så ska det finnas flera olika. Vilket är bäst?
Vill ha lite mer liv i kvarteret
,,,
~mikkan
Jag rekommenderar NRaas Story Progression. :D
Man har mycket kontroll med den när det gäller hur övriga kvarteret ska utvecklas. Det går att sätta begränsningar och riktlinjer, även om jag sällan gör det då jag tycker kvarteret utvecklar sig bra med grundinställningarna. :)
Samt att man kan välja att få veta vad som händer med övriga simmarna i kvarteret via meddelanden, som berättar om olika simmar har blivit tillsammans, bråkat, gift sig, skaffat barn, gjort slut, blivit fiender etc. Dessa meddelanden går även att stänga av om/när dom blir irriterande. :)
Dessutom så uppdateras NRaas sina mods väldigt snabbt när det kommer nya patcher och expansioner till spelet, vilket är ett klart plus för mig. Alla mods behöver som sagt uppdateras i takt med att spelet uppdateras för att inte orsaka konflikter med spelet.
Så man förlorar sällan NRaas mods för länge efter en patch, utan en uppdaterad version finns ganska snabbt att ladda ner. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Är ny här… Vad är progression?
/Kram Jennifer
#2 Först och främst, välkommen! 
Progression kan översättas till "framsteg" och "utveckling".
I det här fallet handlar det om en mod (ett nedladdningstillbehör till Sims 3 som lägger till extra funktioner till spelet) som kallas för Story Progression. Eller på svenska: Historieutveckling. :)
Den hjälper kvarteret i Sims 3 att utvecklas bättre än vad det gör vanligtvis, så att familjer man inte spelar på gifter sig, får barn, flyttar in till varandra o.s.v. :)
#2 Tack! Vad kul! Det ska jag läsa mer om!
/Kram Jennifer
Kan säga att den som Mitchika rekomenderar gillar även jag det händer verkligen en del i staden nu och i min legacy så kan det äntligen födas fram lite fler att gifta sig med och inte bara gamlingar :D
Hmm jag är lite sugen på att prova den här nu när jag måste få ihop 10 generationers ingifte (och ev utgifte) till mitt legacy.
Satsar på NRaas då=) får se hur det fungerar!!
~mikkan
Hur fungerar det? Hur får man det? Är det svårt att använda?
/Kram Jennifer
#8 Man lägger in det i spelet som man gör med annat man laddat ner. Och det startar av sig själv.
Du får googla fram till den själv är jag rädd då vi inte länkar till olika mods.
Förstår inte hur man laddar ner det, har försökt ett tag nu men det går inte…..blir så trött! =(
~mikkan
Hmmm nu fick jag det att fungera…eller?!
Hur vet man om det är på?
Har inte fått någon update om någon av de andra familjerna som bor i kvarteret och då har jag spelat i ca 15 min. Kickade ut alla "hemlösa" ur staden….haha
~mikkan
#11 När du startar the sims så kommer det en ruta vid huvudmenyn där det står vilka mods du har av NRaas
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Mitchika, jag har lite frågor om Nraas StoryProgression, kan jag PM:a dig?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#13 Förlåt att jag inte har svarat tidigare, självklart kan du PM:a! :D
#14 Får pm:a dig senare i veckan, har inte tillgång till datorn innan dess. Och det är jätte jobbigt att skriva från en mobil. C:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )