The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 8630 ggr
[Kajsa91]
0

Ladda ner från http://www.thesimsresource.com/ ?

Gick in på http://www.thesimsresource.com/ för jag tänkte ladda ner lite grejer. Men de funkar ej? Alltså innan tryckte man bara på ladda ner ju, och nu måste man gå in på den men de laddas ej ner..?

Vad gör jag för fel? xD Bara varit inne på sidan 1-2 gånger innan, men då funkade allt.

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Eget innehåll" / Pandiz sajtvärden

Mirre9898
0

Jag har laddat ner där förut, och jag fick massa bugg. Så jag skulle inte rekommendera det stället. Jag fick t.e.x en fin växt därifrån och varje gång jag tröck på växten stängdes spelet ner :/. Inget som sagt jag rekommendera :o.

Miranda

[Kajsa91]
0

Oj, då skiter jag i att ladda ner därifrån ^^
Har ett hår som är helt konstigt men vet inte vilket, otroligt jobbigt :P

Luisa
0

Ja den sidan är verkligen inte bra att ladda ner saker ifrån… det är typ bugg på allt, kläder frisyrer, saker, hus osv…

Har laddat ner frisyrer, de blev jätte konstiga och min sims blir flinits om den har en frisyr därifrån.

Kläderna kan barnen ofta ha på¨sig och just nu har jag en bebis med klackar och en bebis som e helt och hållet en röra…

Sakerna går ofta inte att använda utan att det blir konstigt.

Bor man tillräckligt länge i ett hus som är nerladdat därifrån blir det snabbt buggar och spelet blir segt.

myismyname
8

Tänk på att thesimsresource är en hemsida där vem som helst kan lägga upp sina kreationer. Att dra alla över en kam och säga att sidan är dålig att ladda ner ifrån eftersom sakerna buggar känns rätt orättvist enligt mig!

Givetvis finns det föremål som buggar - det får man räkna med då man laddar ner från en sida där det är fritt fram att ladda upp saker, samma sak gäller exchange - men är man noga med att läsa kommentarer och titta på vilken "artist level" skaparen har minskar risken att få trasigt CC avsevärt. Vilka skapare har ni laddat ner ifrån? Vilken "level" hade de? Vad har andra skrivit om deras föremål? Hur många har laddat ner föremålet? Har skaparen laddat upp många andra kreationer, eller verkar det som om det är en nybörjare som skapat föremålet? Har ni läst rekommendationerna till föremålen innan ni laddar ner dem (exempelvis skins kan behöva en mod för att överhuvudtaget fungera. Har man inte denna mod blir simmarna helsvarta)? Hur många thanks och likes har föremålet?

Håller man sig till alla featured artists är det tämligen riskfritt att ladda ner. Det finns otroligt många otroligt duktiga konstnärer som lägger upp sina skapelser på TSR, vars föremål aldrig krånglar. Samtidigt finns det minst lika många som inte har någon aning om vad de håller på med eller precis börjat lära sig skapa eget CC och därför inte riktigt har koll.

Det handlar om att själv vara lite kritisk och inte ladda ner hur som helst. Själv har jag fått ner betydligt mer skit (mestadels buggade kläder) från exchange än från TSR. Från TSR kan man enkelt se vilka föremål som ingår i ett set exempelvis - det kan man inte på exchange. Faktum är att jag aldrig haft problem med buggade föremål från TSR. Det värsta som hänt är att föremål inte dykt upp överhuvudtaget i spelet, men det må så vara hänt.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

yoanna
0

Jag har bara en liten fråga? När man laddar ner från TSR, kan man ladda ner vad som helst utan vissa expansions eller ska man ha vissa expansions för vissa föremål man laddar ned?

hahael
0

Var kan man se hur hög level saken har? Jag tycker det är så himla snygga saker därifrån :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Jolinn
0

Jag tycker att det är den bästa sidan jag nånsing laddat ner ifrån. Laddar alltid ner därifrån. Aldrig buggat!

yoanna
0

#6 På "toogle filters" kan du ju välja tex featured artist, select artist m.m :)

#7 jag laddade ner därifrån igår, och helt plötsligt så kunde jag inte ens starta spelet. Så jag fick installera om hela spelet, och idag så ska jag prova med #4 tips och bara ladda ner från featured artist och hoppas att det funkar bättre :)

Jolinn
2

Jag laddar ner från ''vissa'' speciella personer, Som funkar perfekt!
Men du måste titta på alla bilder innan du laddar hem, och helst läsa texten i den lilla rutan, Om det är nått fuffens så ladda inte från den personen!

Bara ett tips :)

hahael
0

#8 och var hittar man toogle filters ? xD

yoanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Tog ett tag innan jag också hittade det. ´MEn visar på bilden nedan Glad

hahael
0

#11 Tack för hjälpen :)

Kakaokaka
2

Konstigt, laddar ner från TSR hela tiden och det blir inget bugg.

0___0
1

#13 Jag med! Alla mina kläder, möbler hår, ALLT! Är därifrån och allt funkar jätte bra! :)

Jolinn
0

#13, #14 samma sak me min! Fungar perfekt! :)