The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 1501 ggr
kodex
0

Hitta på nya legacyregler!

Okej. Jag behöver lite hjälp/tips/inspiration till en ny legacy som jag ska starta. Den ska utspela sig i sunlit tides (eftersom jag precis skaffat den staden och är totalt förälskad och tycker det är hemsk tråkigt att spela allt utom legacy). Det jag vill är dock att sätta upp lite hårdare regler för mig själv…

Jag behöver tips på hur pengarna ska kunna begränsas och gärna om jag ska ha något speciellt tema/krav på olika generationer eller på arvstagarna…!

Jag vill alltså kämpa lite! Så..kom med förslag snälla!

Hallonsmurfen
0

Du kan ju ha typ att alla generationer ska ha någon speciell hårfärg. Typ, att alla generationer ska ha lila hår, men grundaren får inte ha det, eller något :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

kodex
0

Mm, jag tänkte på hårfärg och ögonfärg, men det blir för…knasigt :/ Eller vad man ska säga, pallar dessutom inte få så många barn XD

htt
0

Brukar göra så att jag MÅSTE genomföra alla önskningar min sim får och jag "kryssar i". Det brukar bli lite klurigare då :)

Hallonsmurfen
0

Ja, många simmar samtidigt är jobbigt X)

Medarbetare på Pokémon iFokus

kodex
0

Bra idé. Jag brukar tänka att jag ska uppfylla alla önskningar min sim får, men jag är så dålig på det. men om jag sätter det som en regel…

De regler jag har som förslag hittills är:

¤ Måste uppfylla alla önskningar som jag låser.

¤ Måste uppfylla alla livsönskningar som jag ger/mina simmar får.

¤ Får äga max "…" byggnader/anläggningar i staden. En byggnad/anläggning får köpas var "…e" generation. (detta är en stoor inkomstkälla i min andra legacy nämligen…)

Några fler förslag? Jag vill hitta på något roligt med varje generation också. Något speciellt med varje som jag måste genomföra. Sen tar jag gärna emot fler pengaförslag så att de får det mer jobbigt ekonomiskt.

iJennie
0

Du kan väl lotta ut ALLA egenskaper i de kommande generationerna! Jag har alltid velat det - men är dåligt på det

/Kram Jennifer

kodex
2

#6 Ja, det är defenitivt ett alternativ…jag brukar lotta ut tre egenskaper när det är dags att välja och så väljer ajg en av dem. Men det är nästan för "lätt". Så att bara lotta ut en gång och sen bara få välja den är ju defenitivt ett alternativ.

¤ Får äga max "…" byggnader/anläggningar i staden. En byggnad/anläggning får köpas var "…e" generation. (detta är en stoor inkomstkälla i min andra legacy nämligen…)

¤ Alla egenskaper skall lottas ut. Endast en lottning per egenskap!

kodex
1

Okej, lägger till några nya regler här…

¤ Alla egenskaper skall lottas ut. Endast en lottning per egenskap!

¤ Ingen mat från kylskåpet får köpas. Allt måste lagas uifrån egenodlade grönsaker och fiskad fisk. Endast kött får köpas.

¤ En sim måste bli något utifrån sina personlighetsdrag. T.ex. om den är virtuos så ska den spela mycket instrumen och jobba inom en sådan karriär.

Jag kommer fortsätta att fylla på listan när jag kommer på saker :P Har den mest för min egen skull men fler får väldigt gärna komma med fler tips!

htt
0

Typ att alla gravstenar från familjen måste vara kvar på tomten. Det blir jobbigt med alla spöken :)

kodex
0

#9 Ja, det blir jättejobbigt - tycker min dator! Den laggade sönder på min andra legacyfamilj innan jag kom på att det var alla spöken som var på tomten som gjorde det trögt för spelet :P Så det går tyvärr inte.

[Chokladmousse]
0

#10 Skriv till den regeln som valfri.