The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2735 ggr
[DvärghamsternArvid]
0

Spelet ''slocknar''

Jag brukar spela Sims 3 och alltid när jag spelar så ''slocknar'' spelet, det blinkar till några gånger och blir lliksom svart, spelet tbx, svart, spelet tbx o.s.v.
Dock så försvinner inget på spelet utan allt finns kvar och efter några ''slockningar'' kan jag spela igen, men det är irriterande! Det brukar komma upp en ruta där det står typ ''Bakgrundsprogrammet slutade fungera och har nu återställts''
Någon mer som har detta problem?

Och sen undrar jag också, det är väldigt dålig grafik på mitt Sims 3 så jag undrar om grafiken blir bättre (grafikortet) om jag avinstallerar Sims 2?

Tack på förhand! Glad

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm. undrar om det är samma problem som jag hade en gång…

Står det ungefär som på bilden nedan, att det är grafikdrivrutinen som slutade svara och sedan återställdes?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[DvärghamsternArvid]
0

Ja! så står det nog ungefär!

Mitchika
0

#2 Om det verkligen står att "Grafikrutinen slutade svara" så finns det risk att det är fel på grafikkortet. :S

Jag hade garanti på min dator, skickade in den och fick ett nytt grafikkort. Efter det så försvann problemet. :)

SimsBrooke
0

Jag har också fått det där, jag behövde bara uppdatera grafikkortet =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

#4 Ja, såklart!

Prova det först och se. :D

[DvärghamsternArvid]
0

Okej, vet dock inte hur man gör Skäms

SimsBrooke
0

#6 Vad har du för operativsystem?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Namiko
0

Jag hade liknande problem själv förut, grafikkortet ville bara inte fungera som det skulle och problemen blev bara värre ju längre tid som gick. Uppdaterade drivrutinerna på grafikkortet och spelet slutade fungera helt, bytte grafikkort och det blev värre.. Löste sig dock när jag bytte operativsystem från Windows XP till Windows 7.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.